חגיגת יזמות באשדוד!

חגיגת יזמות באשדוד!

יזמים, סטארט-אפיסטים, אנשי עסקים, סטודנטים וכלל תושבי העיר אשדוד חברו לשבוע של פעילויות ואירועים לקידום חדשנות, במסגרת "שבוע היזמות העולמי", פרויקט שמעודד בחירה במסלול היזמי כדרך חיים ומאחד למעלה מ-8 מיליון איש בכ-150 מדינות לחגיגה בינלאומית של יזמות.

באשדוד קיימת תשתית מבטיחה בתחום ההייטק: חממות יזמות פעילות המלוות סטארטאפים בתחומים שונים ומרכז פיתוח חדש שלIBM  בעיר. האגף לפיתוח תעשייה בעיריית אשדוד, בראשותה של ד"ר סמדר איצקוביץ, פועל במרץ על מנת להביא לעיר חברות הייטק נוספות ומקדם תכנית של אוניברסיטת MIT  לפיתוח יזמות ברמה אזורית.

אגף פיתוח התעשייה, יחד עם השותפים המובילים, חברו לעמותת "GEW" (שבוע היזמות הגלובאלי בישראל) והזמינו את תושבי העיר והסביבה לקחת חלק במסגרת האירועים המגוונים לקידום יזמות, חדשנות ויצירתיות, אשר מעניקים השראה לחשוב "בגדול" ולהפוך רעיונות למציאות. השבוע נפתח במפגש חשיפה לפעילות החממה הטכנולוגית של המדען הראשי באשדוד: "The Kitchen FoodTech Hub"  המשקיעה במיזמים בתחום הפוד-טק- לפיתוח חדשנות בתעשיית המזון.

המאיץ העסקי TheHive Ashdod של עמותת גבהים, יזם כנס עם קהילת "אצטדיון הסטארט-אפ", בהובלת המשקיע יזהר שי, במסגרתו התארח המדען הראשי במשרד הכלכלה, מר אבי חסון, ופאנל משקיעים ויזמים מובילים. חמישה סטארט-אפיסטים בתחילת דרכם הציגו את המיזם שלהם בפני הקהל וזכו לפידבקים וחשיפה.

מר אבי חסון בירך על הפעילות: "מדהים לראות מה קורה כאן באשדוד בשנים האחרונות. תנופה של יזמות ופעילות. צריך להגיד מילה טובה לשלטון המקומי, לאנשים ובעיקר לנשים אשר עובדות במסגרתה אשר עושים ועושות עבודת קודש בחיבור הקהילה ובהעצמת העיר הזו. אין ספק שההון האנושי הוא המרכז והחיבור שלו לתשתיות שנבנות פה מבטיחים עתיד מזהיר לעיר ומתוך כך גם למדינה כולה".

אירוע ייחודי נוסף, "נשים יוזמות עסקים קטנים", שאורגן ע"י עמותת "לתת עתיד" וסניף ויצו אשדוד, כלל מפגש היכרות עם תכנית הליווי לפיתוח יזמות זעירה ושיח משותף של נשות עסקים מצליחות, ביניהן סיפורי גאווה מקומיים כמו אורלי דקר, בעלים של חברת "עין גדי קוסמטיקס" ו"אורדן הדרכות", וענבל דרור – מעצבת שמלות הכלה המוכשרת, אשר סיפרה מאיפה הכל התחיל, איך הצליחה לפרוץ את הדרך ולקבל הכרה בינלאומית.

"מעוף" אשדוד מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ומרכז הצעירים "כיוונים", קיימו ערב מעניין של "ספיד דייטיניג עסקי", פגישות ייעוץ אישיות עם יועצים בכירים. המשתתפים זכו לקבל הכוון בתחומים שונים כגון: פיננסי, שיווק, יזמות ופיתוח עסקי והתקיימו הרצאות מעניינות של היועצת העסקית רינת בורג.

EIC, מרכז היזמות והחדשנות של המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, ארגן שלושה אירועים שונים, אשר פונים לקהלי יעד מגוונים:  כנס יזמות וחדשנות – "יזמים בגובה העיניים", בהובלת פרופ' אמיר אליעזר, דיקן הרשות למו"פ, במהלכו התקיימו הרצאות של טל כתרן – רכז תכנית Startup SCE ושל יזמים צעירים נוספים, יזמות פורצת דרך בעולם החרדי – מפגש אישי ומעורר השראה עם יזמים מצליחים מהמגזר החרדי, והאירוע הסוגר של השבוע: ערב "יזמות על הבר" בפאב החברתי "זה" – מפגש עם נמרוד מאי, סמנכ"ל שיווק ב"גט טקסי" בעברו וכיום מנכ"ל קרן הון הסיכון RDSeed, אשר נתן טיפים לגבי תהליך שיווק ומיתוג סטארט-אפים, עבודה נכונה מול משקיעים ועוד.

בתום אירועי השבוע סיכמה את הפעילות שלומית שוחט, מנהלת הפרויקטים באגף פיתוח התעשייה, ועדכנה כי בכוונת כלל השותפים להמשיך לפעול יחד על מנת ליצור עבור תושבי העיר מפגשים והזדמנויות להשתלב בתחום היזמות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*