חברת מופת יודעת להעניק אהבה ותקווה

חברת מופת יודעת להעניק אהבה ותקווה

אשדוד התכנסה בשבוע שעבר לערב הצדעה ופרגנה בכל פה לכל מי שעוסק בחינוך המיוחד ובמתן מענה לתלמידים עם צרכים מיוחדים. כולם מכירים ומוקירים את העבודה שעושים צוותי החינוך המיוחד ומשבחים את כל מי שתומך, מגבה ומלווה את העבודה ואת התכניות החינוכיות עבור אוכלוסיות אלה. זרקור על הצדדים היפים של החברה.

האלוף דורון אלמוג, אביו של ערן ז"ל, מי שהקים את כפר עלה נגב נחלת ערן לזכר בנו ומי שזכה בפרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשע"ו, אמר במעמד טקס פרס ישראל כי "הון אנושי לבדו לא יוצר חברת מופת, לשם כך צריך ליצור הון חברתי המבוסס על ערבות הדדית לאהבת האדם, כי על שנאת אדם חרב הבית ורק בכוחה של אהבה להעניק תקווה". דברים אלה עמדו במרכז ערב מיוחד שהתקיים באשדוד, אירוע הצדעה לאנשים המיוחדים שפועלים בדרכים מיוחדות ובתשומת לב מיוחדת למען האוכלוסיות המיוחדות בעיר. אירוע זה הפך כבר למסורת באשדוד ובכל שנה מקבל הוא נופך חדש המציג את יופייה האנושי של העיר בדמותם של אנשים המוכנים לעשות ככל יכולתם על מנת להעלות חיוך על פניו של ילד.

רבים באו לערב ההוקרה ובהם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הממונה על החינוך יהודה פרנקל, ראש מינהל החינוך אריה מימון, מנהלת אגף חטיבה צעירה מרטין עובדיה, מפקחות החינוך המיוחד, אתי ניצן מנהלת מתי"א, מנהלות בי"ס מיוחדים, מנהלים, מורים, גננות, מטפלים, יועצות, עו"סים, מדריכות מתי"א, פסיכולוגים וסייעות. כולם באו להוקיר ולהעריך את כל מי שנותן יד במלאכת הקודש ולשבח את העושים במלאכה.

טלי מימון, מנהלת המחלקה לחינוך מיוחד ומנחת הערב סיפקה נתונים על היקף הפעילות באשדוד: גנים מיוחדים לאוכלוסיות על הרצף התקשורתי וגנים סיעודיים, כיתות מיוחדות בכל בתי הספר הרגילים ובהן כיתות לליקויי למידה, קשיי תקשורת וליקויי שמיעה, כיתות שילוב, מענה מיוחד המותאם לתלמידים הניגשים לבגרות, מגמת קולנוע לליקויי שמיעה ומגמת ניו מדיה לאוטיסטים. "מערכת החינוך באשדוד אינה קופאת על השמרים" אומרת מימון ומציינת כי משאבים עצומים מוקצים לצרכי התלמידים, פורומים מקצועיים מתכנסים לחשיבה מדוקדקת על הפרטים הנכונים לאוכלוסיות המיוחדות והמערכת משקיעה מאמצים רבים בגיוס משאבים כספיים לקידום תכניות ולמתן מענים מגוונים למכלול הצרכים של האוכלוסיות המיוחדות. "המסר הוא אחד: אשדוד היא ביתכם. אתם שלנו, אתם שייכים, אתם שווים בין שווים".

להצלחה כמובן שותפים רבים, החל מראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שתומך מסייע ודוחף לקדם את החינוך המיוחד בעיר, דרך כל שדרת מינהל החינוך, משרד החינוך והפיקוח ועד למתי"א, המחלקה לחינוך מיוחד, השירות הפסיכולוגי, מחלקת השיקום, החברה העירונית למתנ"סים ועד לאחרוני המורים והצוותים החינוכיים המלווים את הילדים בכל שעל. ערב ההצדעה היה בהחלט ערב הוקרה לכל מי שעוסק במשימה הקדושה ולצד הפרגונים והמחמאות ניתנה הרצאה בנושא "מקורות הכוח של איש החינוך", מפי מר נועם פיינהוץ. תודה מיוחדת לאתי ניצן, המנהלת שעומדת בראש מתי"א הכי טוב באזור הדרום.

לסיום הזכירה גב' מימון שוב את דברי האלוף אלמוג בטקס פרס ישראל אשר דיבר בשבח כוחה של החברה והערבות ההדדית כדי ליצור חברת מופת המגוננת ומטפחת כל פרט בה, ובמילותיו אמר "עוצמתה של החברה האנושית לעולם תבחן בעוצמתן של החוליות החלשות. ככל שנדע להעניק תקווה לחלשים שביננו, למשפחות שחרב עליהן עולמן, כך נהיה חברה חזקה יותר, סולידרית יותר, וככל שהרקמה האנושית תהיה חזקה יותר תוכל החברה ובני האדם שבה להתמודד עם כל משבר ואתגר".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*