זו שעולה וזו שיורדת: אשדוד ממשיכה את כדור השלג השלילי

זו שעולה וזו שיורדת: אשדוד ממשיכה את כדור השלג השלילי

רק לפני חודשיים תחילת הקדנציה הראשונה של מאיר טפירו כמאמן ראשי בליגת העל נראתה כ-חלומית. שתי ניצחונות משני משחקי הליגה הראשונים העלו במקצת את רף הציפיות מקבוצת מכבי אשדוד-באר טוביה,לקראת אולי,עונה מפתיעה שבדרך.

אלא שמאז, החבורה בצהוב-כחול רושמת ניצחון אחד בודד בשבעת המחזורים שלאחר מכן, והערב(שני) הרצף המאכזב והשלילי נמשך, כשהחבורה מעיר הנמל הפסידה במשחק החוץ באולם "בגין" 85-77 להפועל אילת המקומית.

כשנותרו שני מחזורים בלבד עד לסיום הסיבוב הראשון בליגת ווינר סל, קשה עדיין לעכל ולנסות להבין את השאלה הגדולה והמתבקשת ביותר: מי את מכבי אשדוד?
עד לפני כמה מחזורים, הסיבה העיקרית להפסדי הקבוצה הייתה היכולת המחפירה של חבורת הזרים של הקבוצה,כשמנגד הצעירים הישראלים נותנים תפוקה מרשימה על הפרקט. בשבועיים האחרונים אנו עדים בדיוק להפך.

ziv

יפתח זיו. לא מצליח לשמור על יציבות (צילום: דודו קקון)

חוץ מג'ייק כהן שממשיך לשמור על סטטוס קוו ויכולת טובה מבחינתו בכל משחק ומשחק, הערב היו אלה סיימון ודניאל יואינג שבלטו ברוב הפרמטרים, אך ראו מנגד איך יפתח זיו ואדם אריאל למשל, שניים מהישראלים המובילים של הקבוצה, יוצרים ביחד לא פחות ולא יותר מ10 נקודות בלבד, ב42 דקות של שניהם ביחד על הפרקט.

לא ברור איך מאיר טפירו מאמן ה"רוקי" של אשדוד יוכל לעצור את כדור השלג השלילי שקבוצתו נקלעה לו. חוסר היציבות בין שחקני הסגל משווע כבר לזיכרונות ממחזורי העונה הראשונים, וכעת שהצהובים מאשדוד כבר שכחו את טעם הניצחון בליגה, וכשהם יורדים למאזן של שלושה ניצחונות מול שישה הפסדים, גם התחתית מתחילה להיות קרובה מתמיד.

אלטיט

אלטיט. משחק טוב שלו לא עזר (צילום: דודו קקון)

עוד דבר שעושה רושם כי חסר לחניכיו של טפירו, הוא את ה"רוע" כמובן בצד הטוב של המילה, בשביל לגמור ולהתעלות בסוג משחקים שכזה. אילת של עודד קטש נקלעה למצוקה קשה כבר בשלב מוקדם מאוד של המשחק, כשאחד מהישראלים הבולטים ביותר שלה, רוברט רותבארט הורחק בשתי עבירות טכניות. גם באקנר שהייה מן מטרייה אוירית ברבע הראשון, יצא ב5 עבירות באמצע הרבע האחרון, אך גם את זאת החבורה הרכה הערב של אשדוד לא ניצלה.

במוצאי השבת הקרובה יקוו מאיר טפירו ושחקניו לצאת לדרך חדשה, כשמי שתגיע לאולם ה"קריה" תהיה הפועל תל אביב של שרון אברהמי, שהפסידה הערב באולמה הביתה להפועל חולון

מהלך המשחק:

אילת עלתה עם הנרי, קולמן, מנקו, מילבורן ובאקנר, אשדוד עם יואינג, אריאל, סיימון, דניאל וכהן. כהן קלע את הסל הראשון במשחק, אבל מנקו השווה בסל הביתי הראשון שלו וקולמן עם 6 נקודות רצופות קבע יתרון 2:8 למארחת. כהן ויואינג השוו עם צליפות מעבר לקשת, אבל מילבורן עם שלשה ומהלך פאול וסל שמר על היתרון, 10:14. מיצ'ל עלה טוב מהספסל עם סל ואסיסט לשלשה של מילבורן ורות'בארט בסל יפה קבע 18:23. אריאל צימק ומיצ'ל חתם את הרבע ביתרון 20:25.
קולמן המשיך בפתיחה הנהדרת שלו עם שלשה, אבל רות'בארט איבד עשתונות והורחק, מה שעזר ליואינג לצמק ל-28:24 מהקו. שלשות של הנרי ומנקו הגדילו שוב את הפער וסל נוסף של מנקו קבע 29:38. אלטיט וזיו הובילו ריצת 0:6 של האורחים, אבל דנינו הגיב בשלשה ובאקנר עם 6 נקודות רצופות – כולל שלשה נדירה מטווח עצום בסוף שעון הזריקות – פתח פער דו-ספרתי, 35:47 במחצית.

jer4

אדם אריאל. סיים רק עם 5 נקודת (צילום: דודו קקון)

המומנטום האילתי לא נעצר בירידה לחדרי ההלבשה ומנקו בפאול וסל ובאקנר בדאנק קבעו 35:52. אלטיט צימק בשני סלים רצופים וכהן הוריד בחזרה לחד-ספרתי מהקו, 47:56. מיצ'ל הגיב בשלשה, אבל סיימון שהתחמם המשיך לגלח נקודות מהפער, 61:54. באקנר קלע סל חשוב מריבאונד התקפה, לפני שיואינג חתם את תוצאת הרבע מהקו, 63:56.

שלשה של הנרי וסל של ספיר הגדילו את הפער בחזרה לדו-ספרתי, 57:68. אלטיט הכניס המון אנרגיות למשחק של האורחים וביחד עם יואינג הוריד ל-68:63. חטיפה של באקנר בפוזשן חשוב עצרה ריצת 0:6 ומיצ'ל הגדיל ל-63:71 בסל ופאול. אלטיט הגיב בדאנק ויואינג מהקו שוב צימק, 71:67. הנרי הלהיב את הקהל בחטיפה וסל חשוב, סיימון מיד ענה לו, 73:69. באקנר קלע 2 מ-2 מהקו, אבל יצא החוצה עם עבירה חמישית בלתי ספורטיבית ואלטיט הוריד ל-75:72. אלטיט חסם את קולמן ויואינג ניסה להשוות בשלשה, אבל החטיא. הנרי לקח שלשה ממש עם הבאזר לשעון ה-24 וקבר אותה כמו גדול, 72:78. כהן ומילבורן החליפו קליעות מהקו והפער נותר על כנו, 74:80, חצי דקה לסיום. סיימון חתך מחצית מההפרש בשלשה גדולה, מילבורן הלך לקו וקבע 77:81. אריאל החטיא מבחוץ, סיימון איבד ומילבורן קלע הפעם 2 מ-2, 77:85 בסיום אחרי דאנק של מיצ'ל.

קלעו למכבי אשדוד:

דניאל יואינג 17 נקודות ו6 איבודים, ג'ייק כהן 17 נקודות, סיימון 16 נקודות ו12 רבאונדים, אלטיט 13 נקודות ו9 רבאונדים, אדם אריאל ויפתח זיו 5 נקודות כ"א, אזיוקו ואד דניאל 2 נקודות כ"א.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*