זהירות קרינה בבתי ספר

זהירות קרינה בבתי ספר

בעקבות בדיקות המשרד להגנת הסביבה ותוצאות הקרינה שהתגלו החלו ההורים להתאגד ולבקש תשובות ממערכת החינוך העירונית. משלחת עם בכירי אנשי החינוך יצאו כבר היום ומחר לבתי הספר שנבדקו ע״י המשרד לאיכות הסביבה ואחד מבתי הספר שנתגלו בו סימני קרינה מעל לתקן . נראה כי המשלחת הגיעה כדי ללמוד את הנושא מקרוב, וככל הנראה תבקר גם בשאר בתי הספר בהם התגלו חריגות בתקן הקרינה המותר וכן לענות ובעיקר לנסות ולהרגיע את ההורים המודאגים.

למערכת האתר נודע כי כל ועדי ההורים של בתי הספר שהתגלו בהם חריגות קרינה החלו בהתארגנות ובמפגשי חירום, חלק מהועדים אף שוקל להשבית את הלימודים עד להסדרת הבעיה.

בבית ספר חופית, אחד מבתי הספר בהם התגלתה קרינה איתרו את הבעיה, מדובר בבעית שדה מגנטי גבוה בשתי כיתות, מחלקת החשמל איתרה את התקלה וכבר טיפלה , עד הבדיקה הנוספת ווידוי הפיתרון ילמדו התלמידים בחדר חלופי, בסוף התיקון ייצא דו״ח מפורט נוסף שעתיד לתת תוצאות חיוביות.

ככל הנראה אלה השלבים שיעברו כל שבעת בתי הספר ובכלל.

 

תגובת עיריית אשדוד: מטפלים בממצאי משרד החינוך

שלשום בערב, התקבל מסמך הכולל תוצאות בדיקה שנערכה על ידי המשרד להגנת הסביבה. במסגרת הבדיקה נסרקו 8 בתי ספר שבהם קיימת סכנת קרינה, הנובעת מקרבה לארון חשמל (לא יותר מ-2 כיתות). עם קבלת המסמך, נערכה העירייה להרחקה מידית של התלמידים מהכיתות הנ"ל. צוות מקצועי הכולל בין היתר מהנדס מומחה לחשמל ואלקטרו מגנטיות ונציגי ועדי ההורים ומינהל החינוך, יצאו מיד לסיורים בכל אחד מן המוסדות, לטיפול וקביעת תכנית מלאה למיגון הנדרש. למומחה שנבחר יש ניסיון של למעלה מ-4,000 מוסדות חינוך בישראל, בהם ביצע בדיקות והציע פתרונות מקצועיים. כבר עתה נפתרו הבעיות בבתי הספר אריאל וחופית.
בהמשך, יבוצעו סריקות יזומות של עיריית אשדוד בכל מוסדות החינוך בעיר על מנת להבטיח את בריאות תלמידינו.
מהנדס החשמל של העירייה הונחה לקדם את הפתרונות, ללא כל דיחוי. העירייה פנתה למשרד להגנת הסביבה בתלונה חריפה שלא יעלה על הדעת שדו"ח ביקורת כל כך חשוב לא יגיע בזמן אמת לאף גורם בעירייה ו/או לאיגוד ערים לאיכות הסביבה. עדכונים שוטפים לעניין זה, יועברו בהמשך.
עיריית אשדוד עושה את כל הדרוש על מנת שמוסדות החינוך יהיו מקום בטוח לתלמידים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*