התקף הלב שחטף טכנאי בביתו הוכר כתאונת עבודה

התקף הלב שחטף טכנאי בביתו הוכר כתאונת עבודה

הביטוח הלאומי הכיר כתאונת עבודה התקף לב שחטף טכנאי מזגנים בן 50 בביתו. כך עולה מפסק דין של בית הדין לענייני עבודה בבאר שבע בעקבות ערעור שהגיש באמצעות באי כוחו עורכי הדין ניצן וגיל הראל לאחר שהביטוח הלאומי דחה את תביעתו.

מכתב הערעור עולה כי הטכנאי עסק בשיווק התקנה ואחזקה של ציוד מיזוג אוויר ובין היתר כנותן שירות של חברת תדיראן לבתי ספר וגנים. בחודש אוקטובר 2013 עבד עם שני עובדיו בבית ספר באשדוד ויצא לבית ספר אחר לצורך תיקון. במהלך הנסיעה קיבל שיחת טלפון מאחד העובדים שעבד בבית ספר, אשר ציין בפניו כי בהוראת אב הבית של בית הספר יש להזיז מנוע מזגן שהותקן על ידם שעתיים מוקדם יותר, למקום אחר. טכנאי המזגנים התעצבן מאוד, עלה לטונים גבוהים ואמר לעובד שלא יסכים להזזת המזגן, שכן סוכם כי המנוע יותקן במקום בו הותקן.

תוך כדי השיחה החל הטכנאי להרגיש כאב ולחץ בחזה וכן צריבה בגרון. בתחילה לא ייחס לכך חשיבות, לאחר מכן הלך לביתו וציין בפני אשתו כי הוא לא מרגיש טוב. משלא חלפו התסמינים לאחר כ- 10 דקות ששהה בבית פנה לקופת חולים שם קיבל טיפול רפואי ופיתח הפרעת קצב ודום לב, עבר החייאה ומשם פונה לבית החולים. בבית החולים נמצא כי הוא סובל מאוטם חריף בשריר הלב, הוא עבר צינתור שהדגים מחלה לבבית חד כלית.

הערעור הוגש לאחר שהביטוח הלאומי לא הסכים להכיר בהתקף הלב כתאונת עבודה, בטענה כי לא הוכח קיום אירוע תאונתי שאירע תוך כדי ועקב העבודה וכי האוטם התפתח כתוצאה ממחלה טבעית. הביטוח הלאומי הוסיף כי השפעת העבודה הייתה פחותה בהרבה מהשפעת גורמים אחרים וטען כי  מתח מתמשך אינו בבחינת אירוע תאונתי.

באי כוחו עורכי הדין ניצן וגיל הראל טענו בכתב הערעור כי טכנאי המזגנים לא סבל בעברו מבעיות לב וכי  האירוע מאותו יום גרם לאוטם החד ממנו סבל. רופא מומחה מטעם התביעה קבע כי אלמלא האירועים הקשורים ישירות לעבודתו, אירוע זה לא היה מתרחש אלא נדחה למועד אחר בלתי ידוע, אם בכלל. עוד קבע כי טכנאי המזגנים נותר עם פגיעה קבועה בתפקוד חדר שמאל ונכות תפקודית בשיעור של 25% בשל אי ספיקת לב.

לאחר הגשת ערעור לבית הדין האזורי לעבודה, הביטוח הלאומי הודיע כי לאחר יעוץ רפואי שערך, הוא חוזר בו מדחיית התביעה כך שהאירוע יוכר כתאונת עבודה. בעקבות כך השופט שי יוספי נתן תוקף של פסק דין להכרת הביטוח הלאומי באירוע כתאונת עבודה וחייב את הביטוח הלאומי לשם הוצאות משפט ושכר טרחתם של עורכי הדין.

בעקבות ההחלטה טכנאי המזגנים יזומן לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי שתקבע את שיעור הנכות שלו ובהתאם לנכות שתקבע יהיה זכאי לתגמולים מהביטוח הלאומי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*