אשדוד עיר מחוז אך לא בשביל הביטוח הלאומי

אשדוד עיר מחוז אך לא בשביל הביטוח הלאומי

תושבי אשדוד שנפגעים בתאונות עבודה צריכים לנסוע עד רחובות או רמלה בכדי לקבל את שיעורי הנכות המגיעים להם למרות שבאשדוד מתגוררים כרבע מיליון תושבים, לעומת רחובות המונה  כ-140 אלף תושבים ורמלה המונה כ-75 אלף תושבים.

"מדובר במצב אבסורדי שבמהלך שנה, מספר רב של נכים כתוצאה מתאונות עבודה תושבי אשדוד, נאלצים לנסוע עשרות קילומטרים לערים קטנות יותר כי הביטוח הלאומי החליט למקם דווקא שם את הוועדות הרפואיות שלו". כך אומר עו"ד דותן לינדנברג העוסק בנזקי גוף ומוסיף: "מילא אנחנו עורכי הדין שמייצגים תושבים בוועדות הרפואיות צריכים לנסוע בשעות אחר הצהריים העמוסות והפקוקות לרמלה ורחובות, אבל מדוע לטרטר נפגעים ונכים, חלקם קשים?"

לדבריו מדובר בוועדות רפואיות מהדרג הראשון שכל נכה תאונת עבודה צריך לעבור דרכן בדרך לקביעת קצבה או מענק המגיעים לו, כאשר אפילו לתושבי אשקלון ישנה ועדה משלהם. הבעיה קיימת גם בקרב תושבי הישובים הסמוכים לאשדוד וכך תושבי גן יבנה למשל, צריכים להגיע לוועדה ברחובות במקום שיסעו לאשדוד אשר קרובה יותר. 

עו"ד דותן לינדנברג: "ועדות הערר בכלל יושבות ברמלה, תל אביב או רמת גן ולכן במקרה של ערעור על קביעה של ועדה בדרג ראשון, הנכים צריכים לנסוע אפילו רחוק יותר בכדי להתייצב בפני ועדת ערר.  תושבי אשדוד שהיא העיר השישית בגודלה בארץ, זכאים לקבל שירות בסיסי ולהיבדק בעירם ואין כל סיבה שהמוסד לביטוח לאומי לא יפעל לשנות מצב זה לרווחת התושבים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*