התלמיד "הבעייתי" שהפך למורה בבית ספרו

התלמיד "הבעייתי" שהפך למורה בבית ספרו

סיפורו מעורר ההשראה של אורי סולומון, ילד תזזיתי עם בעיות התנהגות כבר מהגן, שבעזרת הצוות החינוכי של בית ספר 'אילנות' באשדוד, הצליח לפרוח ולפתח את הכישרונות הרבים שהיו לו. כיום, בגיל 20 הוא חזר לשם כמורה לאנגלית שסוחף את תלמידיו

אי שם בשנת 2017, למד אורי סולומון בבית ספר אילנות, בית ספר ממלכתי הנותן מענה לתלמידים המתמודדים עם בעיות התנהגות. סלומון: "כבר בכיתה א' התחברתי לגאדג'טים ומחשבים, הלכתי לחוג אלקטרוניקה והייתי שם התלמיד הכי צעיר, אבל בעיות התנהגות ופער הגילאים גרמו לי לוותר. הייתי מופרע, ערכו לי כמה ועדות שדנו על עתידי ולא מצאתי את עצמי. בכיתה ז' הגעתי לב"ס אילנות, רק בזכות ההכלה והקשר עם הצוות החינוכי התחלתי לפרוח, למדתי שמותר לעשות טעויות וללמוד מהם מבלי לקבל רק נזיפות".

הקשיים חזרו לאחר שעבר למקיף, גם שם לא הסתדר ולבסוף נפלט מהלימודים. אבל אורי לא ויתר והחל לעבוד וללמוד איך לקדם את עצמו. הוא גילה את תחום הסאונד ולמד לבד כל מה שיכל. הוא עבד כתקליטן, כאיש סאונד ועל הדרך יצר מוזיקה ותיקן מחשבים. הדרך לא הייתה קלה, אך בזכות נחישות ורצון עז, עם תמיכה וליווי מהצוות החינוכי ומנהלת בית הספר הגב' רויטל דרורי (ששמרה על קשר עם אורי לאורך השנים), צלח אורי את האתגרים שעמדו בדרכו.

במהלך השנים, אורי נהג לבקר בבית הספר, להיכנס לכיתות, לספר לצוות החינוכי ולתלמידים על התהליך שעבר ולעודד אותם, בהדגישו: "שימו את האגו בצד, כמה שניתן. האגו הוא אחד המכשולים העיקריים. הקשיבו, למדו את השטח באמת. אל תבואו עם אג'נדות ברורות מידי – זה מקבע! הקשיבו לצוות, בחרו את המלחמות שלכם, האמינו בדרך שלכם וראו את האחרים שלידכם. עבודה בשיתוף פעולה היא הכרחית ומרגשת. בחרו את האנשים אשר סביבכם בקפידה וזכרו, באילנות רואים את הילדים ולא רק את הישגיהם." מרגע שסיים עם לימודיו, אורי הביע נכונות לסייע ולהתנדב בבית הספר אילנות בתחום המוזיקה. הוא חבר לתרפיסט ביה"ס וקידם את הקמת אולפן ההקלטות של ביה"ס בשם "רי-מיוזיק". שם הם מעבירים חוגי העשרה בתחום הסאונד, תקלוט והפקה המוזיקלית, כולל הקלטות לאירועים.

בתחילת שנת הלימודים תשפ"ד, יצרה מנהלת ביה"ס קשר עם אורי לחשיבה משותפת, איך להפוך את אולפן ההקלטות בביה"ס למשמעותי וחוויתי עבור התלמידים. רצה הגורל והמורה לאנגלית של בית הספר יצאה לחופשת מחלה והוצע לאורי למלא את מקומה ולהשתלב בבית הספר כמורה מחליף לאנגלית. משם הכל היסטוריה…. לאורי, חסר ניסיון מעשי בלימוד, היו שבועות בודדים להתכונן. הוא למד את תכנית הלימודים השנתית והגיע מוכן בתחילת השנה עם מערכי שיעור שבנה לבדו. "החיים לימדו אותי לא לסרב לאתגרים, אז החלטתי לקחת את זה על עצמי וללמד את עצמי איך ללמד. בעיקר להעביר ערך מוסף מעבר ללימוד השפה האנגלית, להפוך לדמות משמעותית ולתת לילדים הנפלאים האלה כלים להתגבר ולהצליח".

דרורי, מנהלת 'אילנות': "אורי, הגיע אלינו בכיתה ז' ולמד כאן במשך 3 שנים. היום, אורי הוא מורה מן המניין בבית ספרינו, המגלה יכולת נפלאה בניהול כיתה, עמידה בדרישות ביה"ס ובעבודת צוות. מהרגע הראשון שאורי נכנס לכיתה, נהיה אור. הוא הגיע מוכן לשיעור, עם המון נוכחות, סבלנות ויצירת קשר אישי. הוא החל לסחוף אחריו את התלמידים, המחכים לשיעור ומתרגשים שהוא מגיע. כיתר מורי בית הספר, גם אורי אימץ את האג'נדה האומרת כי: המשמעות האמיתית למורה, היא ההבנה שניתנת לו הזדמנות יומיומית להיות דמות משמעותית בחיי תלמידיו, מחנך שתלמידיו מרגישים ביטחון ומפתחים סקרנות ורצון ללמוד בזכות יכולתו לבודד את הכיתה מהרחשים בעולם החיצוני ולהפוך כל מפגש עימם לחוויה אישית". ולסיום, "אורי היקר, המשך בדרכך, כמו אווז הבר שחולף בשמי הערב, לטוס בראש החץ ולא להירתע מן המרחק…. משהו בך יאמר לך המשך בדרכך!" ( יוני ריכטר)

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*