התוכנית האוסטרלית להצלה מגיעה לאשדוד

התוכנית האוסטרלית להצלה מגיעה לאשדוד

מחופי האוקיינוס ההודי, מהיבשת הרחוקהלחופי הים התיכון באשדודהעיר אשדוד נבחרה וזכתה להיות הראשונה, שבה תיערך ותופעל תוכנית מיוחדת במינה, המתמקדת בבטיחות וחינוך למודעות והתנהגות נכונה בשפת היםנשיא הארגון באוסטרליה הנקרא SURF LIFE SAVING -AUSTRALIA SLS

סטיב רבנרשהה לאחרונה בישראל ובאשדודנפגש עם נציגי עיריית אשדוד וגיבש את התכנית שהציג בפני מארחיו ותצא לדרך בראשית אוגוסט הקרובהארגון באוסטרליההמוקפת באלפי ק"מ של חוףקיים למעלה מ-100 שנים! כתוצאה מצורך בסיסי קיומי ביבשת זאת.

מזה כ-50 שנים, מקיים הארגון תוכניות ומפעיל קורסים, בהם הוא מכשיר ילדים ובני נוער הנוטלים חלק בחוגים וסדנאות, למודעות לבטיחות וחינוך ימי למניעת טביעותסטיב רבנר, נפגש באשדוד עם מנכ"ל העירייה אילן בן עדי והציג בפניו את עקרונות התוכנית,יתרונותיה ומשמעויותיה.

מנכ"ל העירייה התרשם באופן חיובי ביותר והעניק רוח גבית ליוזמה. תמיכתו הבלתי מסוייגת בחשיבות התוכנית, העניקה לעיר את הבכורה.אשדוד תהיה הראשונה שבה יתקיים הפרויקטכפיילוט נחשוני בישראל.

בעקבות הנחיותיו של מנכ"ל העירייהעבר הטיפול והביצוע בפועל, לידיהם המיומנות של מנהל אגף החופים אריה תורג'מן שפועל רבות לקידום הפרויקט ושל מיקי רוזנברג – מנכ"ל רשות הספורט העירונית, שקבלו על עצמם את יישום התכנית וארגונה.

העמותה הישראלית שהוקמה לקידום הנושא מינתה את רועי לוי תושב העיר בעל השכלה אקדמית פארארפואית לרכז את תהליך ההכשרה.

למעשה, החלה כבר התוכנית לפני כחודשיים. לעיר הגיע צוות הדרכה מקצועי מאוסטרליה והכשיר באופן אינטנסיביסגל מקומי בן 9 מדריכים,

אלה, יהוו עתה את צוות ההדרכה המקומי, שיעביר את התורה למשתתפי הקורס הראשון שיחל בתחילת חודש אוגוסט.לאחר שכל ציוד ההדרכה ואמצעי העזר הנחוצים יגיעו לאשדוד ויעמדו לרשות המארגנים תיפתח הפעילות בפועל.

המטרות המרכזיות של התוכנית כפי שהוגדרו ע"י נשיא הארגון (שהקים עמותה ישראליתמקומית שתפקח על אופן ההפעלה ועל הנחלת רוח התוכנית כפי שהגו מייסדיההינםחינוך למניעת טביעות והצלה בים,הגברת המודעות לבטיחות בים והבנת הסכנות.

התוכנית מועברת ומוקנה לילדים בגילאי 8-13 ונקראת: "ניפרס(NIPPERS) בישראל, זכתה התוכנית לתמיכתו המלאה של שגריר אוסטרליה בישראל דייב שרמה,שאף יגיע לאשדוד לטקס הפתיחה החגיגיהתוכנית תיערך באשדוד במתכונת של קורס בן שני שלביםבשלב הראשון יתקיים קורס מרוכז בן יומיים,כבר בראשית חודש אוגוסט בחוף באר שבעשברובע ט"ו,שם תוכן תשתית מתאימהבשלב השני,ייערכו 10 מפגשים בני שעתיים להשלמת הידע הדרושבקורס ילמדו החניכים נושאים שונים החיוניים לתחום זה וביניהם:

משטר הים והרוחות,מיומנויות ימיות כגון: שחייה הצלתית,צלילה וגלישהוכן, טכניקות הצלה,עזרה ראשונה,החייאה ועוד.

בימים אלה מפרסמת רשות הספורט בערוצים שונים את דבר קיומו של הקורס הייחודי,במטרה לגייס משתתפים מתאימים.

משה בוטרשוילי – המשנה לראש העיר והממונה על הספורטהתייחס לפרויקט באומרו:" אני רואה בכך חשיבות גדולה לעיר שלנו השוכנת על שפת ים.,אני משוכנע כי רשות הספורט תכשיר באמצעותו, דורות של בני נוער המודעים לסכנות והיתרונות של הים מכל ההיבטים".

 

A4U_225x300

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*