בוטל המפגש עם הרב שי פירון

בוטל המפגש עם הרב שי פירון

שר החינוך היוצא, הרב שי פירון שהיה עתיד להגיע הערב הערב (ג׳) למטה אשדוד של מפלגת יש עתיד למפגש אינטימי עם תושבי אשדוד בנושא חינוך, בוטל מסיבות בריאותיות,מועד חדש לכנס יפורסם בקרוב.

 

ח"כ הרב שי פירון

נולד בשנת 1956, נשוי ואב לשישה ילדים. תושב אורנית.
שר החינוך בממשלה ה-33.
עד להצטרפותו למפלגת 'יש עתיד' כיהן כראש מוסדות ישיבת פתח תקווה וכמנכ”ל תנועת “הכל חינוך” – התנועה לקידום החינוך בישראל.
פירון הוא ממקימי עמותת 'צהר', העוסקת רבות בקירוב לבבות בין דתיים וחילונים.

על פי חזונו של ח"כ שי פירון, תפקידה של מערכת החינוך הישראלית הוא לא רק להקנות לילדינו ידע והשכלה, אלא להוציא אותם אל העולם כשהם אנשים טובים יותר, ערכיים יותר, הרואים בעצמם חלק מקהילה ומרגישים מחויבים לתרום לה מעצמם. כשר חינוך הוביל פירון את רפורמת "ישראל עולה כיתה", בה מושם הדגש על למידה משמעותית, תרומה לקהילה, פיתוח תחושת הסקרנות והרצון להרחיב את הידע בכל שכבות הגיל – מהגן עד כיתה י"ב, עודכנו וגוונו תהליכי ההוראה, הלמידה וההערכה. במקביל, הופחתה תדירות מבחני המיצ"ב ובוטלו בחינות הבגרות בכיתות י'.

כחלק מהשאיפה לצמצם פערים חברתיים כלכליים בישראל, ולספק לכלל ילדי ישראל חינוך איכותי ומשמעותי, פירון קידם את התכנית לצמצום פערים במערכת החינוך, המוסיפה 150,000 שעות לימוד, בהשקעה של מיליארד שקלים, לקידום שוויון הזדמנויות ולתגבור והעצמת ילדים מרקע חלש.
פירון ייסד את קייטנות משרד החינוך, "בתי הספר של החופש הגדול", תוכנית שמאריכה בפועל את שנת הלימודים בשלושה שבועות נוספים בחודש יולי ומספקת פתרון חינוכי וחווייתי לילדים, וחסכון כלכלי משמעותי להורים.
במסגרת תכנית האסטרטגית הכוללת להסדרת החינוך החרדי שיזם ח"כ פירון, נבנו מסגרות להכשרה המונית של מורים חרדים למקצועות הליב"ה והתקנו תקנות לקיצוץ תקציבי המוסדות שאינם מלמדים את מקצועות הליב"ה.

לח"כ שי פירון, ניסיון עשיר בחינוך כרב, כמורה וכמנהל. בין השאר לימד בבית הספר הימלפרב בירושלים, ובגיל 26 בלבד מונה לרב קיבוץ עין הנצי"ב בעמק בית שאן והיה רבו הראשון של ביה"ס המשותף של קיבוצי עמק בית שאן וכיהן כרבה של אולפנית טבריה.
בשנת 1995 עמד בראש אולפנית ישורון בפ"ת, אשר בהנהגתו הציבה את פעילות החסד והנתינה במרכז העשייה. לצורך כך הוקם מוקד "כוח לתת", עזרה לנזקקים וגן אלו"ט לילדים אוטיסטים. תחת ניהולו של שי פירון זכתה האולפנית בכל פרסי החינוך האפשריים: פרס חינוך מחוזי, פרס החינוך של החמ"ד, פרס החינוך המוענק ע"י הנשיא, ועוד.
בשנת 2002 דורגה האולפנית כאחד מעשרת בתי הספר הטובים בישראל. שר החינוך לשעבר, שי פירון, היה מיוזמי תוכנית Teach for Israel, פעל לשילוב תלמידים ממוצא אתיופי במערכת החינוך, וכחבר בועדת דברת עמד בראש ועדת החינוך המיוחד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*