הפורום הציבורי לאיכות הסביבה בעד העבודות נגד אירועים

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה בעד העבודות נגד אירועים

המחאה הציבורית נגד העבודות שביצעה חברת התיירות במצודת אשדוד ים חייבה גם את חברי הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד להביע את עמדתם בנושא כגוף הירוק הפעיל הציורי היחיד והותיק בעיר, הפורום מברך על עבודות השדרוג וההנגשה של המצודה אך יתנגד לכל ניסיון לקיים בה אירועים פרטיים מכל סוג שהוא, עם סיום ימי נגיף הקורונה.

לאור המחאה הציבורית שקמה בעקבות הפעולות לשימור והנגשת מצודת אשדוד ים הנעשות בה בהנחיה ובפיקוח של רשות העתיקות, התכנסו חברי הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד לקבוע את עמדתם המשותפת לנושא.

במצודה העתיקה שעל חוף ימה של אשדוד – האתר הארכיאולוגי האהוב בן מאות השנים – מבוצעות בימים אלה עבודות הנגשה בתוספת אביזרי בטיחות המהוות מתיחת פנים למצודה היפה שהלכה ונהרסה עם השנים. קמרונות עתיקים בה הלכו והתמוטטו והביקורים בתוכה הפכו למסוכנים. העבודות כוללות ריצוף, גידור, תאורה, שילוט הכוונה, גינון, קונסטרוקציות להצללה בעת התכנסויות של כיתות לימוד ומרפסת תצפית המרוצפת במשטח דק – לצד ביתן נייד לשירותים ציבוריים. המצודה על עבודות השדרוג שלה תשמש כנקודת מוצא לסיורים בפארק האקולוגי המשתרע ממנה ועד למלון לאונרדו. לאחרונה אופשרו להתקיים במצודה חופות נישואין באישורו של ראש העיר, לאור העובדה שאולמות האירועים אינם פועלים בימי התפרצות נגיף הקורונה.

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד על חבריו מברך על ביצוע העבודות שיהפכו את המצודה לפנינה תיירותית ותומך בהן אך יתנגד לכל ניסיון לערוך בה אירועים פרטיים, מכל סוג שהוא – בחלוף תקופת הקורונה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*