הערב במשכן: כינון מועצת העיר 2024

הערב במשכן: כינון מועצת העיר 2024

למרות שזו אמורה להיות חגיגת דמוקרטיה גדולה לא נראה שהרבה יגיעו עם אווירת חג לטקס כינון המועצה ה-12 של העיר אשדוד. עד כמה שהטקס נראה בנאלי לא פשוט להשיג כרטיס לאירוע, וזו הזירה הפוליטית החשובה למי שרוצה להיות נוכח, מבחינת הפוליטיקה האשדודית זהו אירוע שיא וכל מי שיגיד לכם אחרת ככל הנראה ממורמר או שלא הוזמן. את מי שלא מעניינת הפוליטיקה המקומית ראו הוזהרתם… אחד המשעממים.

אז מי אלה, אותם חברי המועצה שיגיעו עם חיוך רחב הערב?

הראשון הוא כמובן הראיס, ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי שניצח בצורה מובהקת וגבר על 8 מתמודדים בסיבוב אחד מהיר כנגד כל הסקרים והציפיות. אבל גם לא השמחה לא מושלמת, 2 המדנטים הבודדים שהביא למועצה הם בהחלט נקודה למחשבה וחשבון נפש, ראש עיר שמכהן כבר עשור וחצי ועוד 5 שנים כממ״ק ראש עיר צריך היה לכל הדעות להכניס יותר אנשים לרשימתו. הרמזור כבר נדלק בבחירות הקודמות אך ככל הנראה לא נעשתה חשיבה מעמיקה איך להשתפר. לסרי גם הפעם בנה את הרשימה בדקה ה-90 כמו בכל המערכות הקודמות. אבל לשמחתו האחוזים לראשות ניחמו אותו מספיק טוב.

 

סה״כ יכול להיות מרוצה

 

חוגג נוסף הוא ללא ספק אלי נכט ו-3 חברי המועצה שלו שגרפו את כל הקופה בהפתעת בחירות מרשימה ומשכן קבוע בקומה החמישית, איפה שהכל קורה.

ש״ס יגיעו אמנם מחוייכים אבל בחצי כח, זו אחת מהמערכות הקשות שידעו אי פעם, עם רכבת הרים שהביאה אותם לאותה נקודת התחלה ממנה יכלו לצאת לפחות עם מנדט אחד יותר והרבה יותר כבוד עצמי. בסוף הם פה עם 5 מנדטים והמון לקחים.

מבחינת הסיעות החרדיות זה עוד יום עבודה, באנו, בחרנו, גדלנו ניצחנו. הם גדלו במנדט עם פיצול שמשום מה מצליח רק במגזר החרדי. מבחינתם נתנו עבודה, השאירו את לסרי… הכל טוב!

כצנלסון ישחק אותה עניינים כרגיל ושהכל טוב, זה האיש, טפלון אמיתי. הוא כנראה לא מתרגש ממרום גילו ונסיונו אבל אין ספק שאם יש מפסיד גדול בקמפיין הנוכחי זה הוא. למרות 3 המנדטים ואיחוד המנדט הרביעי.

הלן גלבר תגיע אף היא ברגשות מעורבים, מצד אחד שילשה את כוחה במועצת העיר ובאמון הציבור לראשות העיר ומצד שני, תמשיך עוד קדנציה, רביעית במספר כחברת אופוזיציה.

 

אופיר לסרי, צילום: מייק יודין

 

אופיר לסרי יגיע הערב ככל הנראה מרוצה, למרות תחושת הפיספוס עם קמפיין הראשות יתחיל אופיר לסרי את הקדנציה השניה שלו במועצה הפעם בתפקיד אופרטיבי.

שאר המאוכזבים הם סיעת אשדודים וסיעת קול הלב, שהביאו אמנם הישג נאה כל אחד לחוד אבל בפוליטיקה לא תמיד המנדטים הם תעודת ביטוח לתפקיד ביצועי.

זהו, בסך הכל עוד ערב, שאחריו יתחילו את מלאכת פינוי המשרדים והלשכות, יש כאלה שממשיכים כרגיל בעבודתם ובתיקיהם ויש שנרגשים במיוחד, ככה זה בפוליטיקה, הכל זמני, פעם למטה ופעם למעלה, ברכות למי שנשאר על הגלגל עד הפעם הבאה.

סיקור מיוחד יעלה בתום הטקס.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*