"העברידע" – יום הלשון העברית

"העברידע" – יום הלשון העברית

כיצד נאה לחגוג את יום הלשון העברית? מה הדרך היפה ביותר לבטא את אהבתנו לשפתנו העתיקה ועד כמה מודעים אנו לנס הנפלא שנעשה בשפתנו, אשר שבה לפרוח לאחר אלפיים שנה של תרדמת? לבית ספר היובל היה רעיון מקורי.

בבית ספר "היובל" אשדוד חגגו השבוע את יום השפה העברית. הם עשו זאת בדרך יצירתית במיוחד כאשר קשטו את כל בית הספר בהתאם ו"חייבו" גם את מסדרונות ואת כותלי בית הספר לנהל עם התלמידים דיאלוג בשפה העתיקה.

"כל רחבת הכניסה של בית הספר 'דיברה' את השפה העברית" אומרת מנהלת בית הספר, גב' פנינה ויינשטיין, ומתארת את הפעילות המקדימה שהפכה את בית הספר לסביבה מלמדת באמצעות תפאורה יוצאת דופן. "על הלוחות התנוססו מילים חדשות שפרסמה האקדמיה, תמונותיו ורעיונותיו של אליעזר בן יהודה עטרו את לוחות המבואה, ובסוף היום – לאחר סיום היום המעשיר – כל התוצרים הונחו בתערוכה מרשימה להנאת כלל באי בית הספר".

כך, בתוך החלל הגדול של מבואות הכניסה לבית הספר, בכיתות הלימוד כמו גם בחצר בית הספר, יצרו תלמידים משכבות שונות מייצגים חזותיים הממחישים את עושרה של השפה העברית. באמצעות מצגת מפורטת ומרתקת הם למדו והכירו לעומק את אליעזר בן יהודה, מחייה הלשון העברית בעת החדשה, וערכו הפסקות פעילות בה פתרו הם חידות לשוניות.

במסגרת היום החגיגי התקיימו פעולות נוספות לחשיפת הלשון העברית בדרכים שונות תוך שהשפה מוארת באורות של כבוד. בכיתות, בהתאם לשכבות הגיל, נערכו תחרויות של איות מילים, מילים חדשות, ניבים, ביטויים לשוניים, מטבעות לשון ועוד, נערכו פעולות יצירה באמצעותם קישטו את בית הספר והעשירו את מראהו, ובסוף היום התקיים טקס חגיגי והוענקו מדליות ל"אלופי העברית" השכבתיים. "תלמידי שכבות ה'-ו' העניקו לתלמידי שכבות א'-ב' משחקים לימודיים העוסקים בשפה העברית, אותם יצרו במהלך היום". אומרת גב' ויינשטיין.

תוכנית יום הלשון העברית על כל פעילויותיה המגוונות תוכננו על ידי צוות היגוי בניהולה של גב' לילך אלוש – רכזת שפה בבית הספר, ובהנחייתה של מנהלת בית הספר גב' פנינה ויינשטיין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*