הנחשונים מכירים את אשדוד

הנחשונים מכירים את אשדוד

המועד: יום שישי האחרון ה-20/03/15. המקום: אולם האודיטוריום של אשכול פיס. מי: תלמידי כיתות ח׳ מבתי ספר תיכוניים בעיר הנכללים בתוכנית נחשון. האירוע: התמודדות על המקום הראשון בחידון העוסק בנושא העיר אשדוד.

תוכנית נחשון הינה תוכנית לימודית לשכבה ח', הנותנת מענה רגשי, חברתי וערכי לתלמידים המשתתפים בה. התוכנית פועלת בעיר זו השנה השישית, ע"י המחלקה לביקור סדיר וקידום נוער במנהל החינוך של עיריית אשדוד, ובשיתוף משרד החינוך והתוכנית הלאומית 360. בשנת תשע"ה לוקחים בה חלק שישה מקיפים בעיר: א', ג', ד', ו', ז' וט'.

תלמידי התוכנית התכנסו ביום שישי האחרון, באשכול פיס, לחידון עירוני שעסק בעיר אשדוד, אותו הנחה שאולי דהן – מדריך בתוכנית ממקיף ו'. את השאלות לחידון חיברה איילת איש שלום הרכזת הפדגוגית של תוכנית נחשון

״תלמידי התוכנית עסקו בחודש האחרון בעזרת המדריכים שלהםה בלימוד והעמקת הידע הכללי בכל הקשור לעיר אשדוד״ אומרת רויטל עמוסמנהלת המחלקה למניעת נשירה וקידום נוער במינהל החינוך, ומשבחת את התלמידים על הבקיאות שגילו במהלך החידון, על הידע שהפגינו עם כתושבי העיר ועל ההזדמנות שניתנה להם ללמוד על ההיסטוריה הענפה שלה

IMG-20150323-WA0003

החידון כלל תחרות בת חמישה שלבים שעסקו בנושאים הבאים: היסטוריה, נמל אשדוד, אשדוד בעידן המודרני, משולחנה של המורה לגיאוגרפיה וחלק של אומנות בו הציג כל מקיף מודל של מבנים מרכזיים בעיר. את המודלים בנו התלמידים בחודשים האחרונים עם המורה לאומנות זרי ביטון, מחומרים ממוחזרים. בין המודלים שהוצגו: בניין העירייה, המצודה, נמל אשדוד, גבעת יונה ועוד.

השופטות בתחרות היו: גב' רויטל עמוס – מנהלת המחלקה לביקור סדיר וקידום נוער. הגב' אתי לוי – מנהלת חטיבת הביניים של מקיף ו', והגב' זרי ביטון – מורה לאומנות מטעם תוכנית נחשון.

המתמודדים והקהל גילו התלהבות ומעורבות רבה כאשר בחלקה המותח של התחרות נוצר שיוויון בנקודות בין כל המשתתפים שגילו בקיאות רבה בכל הקשור לעיר אשדוד – ונדרשה שאלה זהה שוברת שיויון להכרזה על המנצחים.

על החלק האומנותי היו אמונים שני נערים ממקיף ט', ממשתתפי התוכנית, ששרו לקהל בזמן ששופטות התחרות נתנו ניקוד למשתתפים. בסופו של דבר מי שזכו במקום הראשון היו תלמידי מקיף ד' – שניצחו בשלב השאלה הזהה.

מיד בתום התחרות הועברו המודלים ללובי של עיריית אשדוד, שם יוכל הקהל הרחב להנות מהדגמים המושקעים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*