המסדר יעבור לדום: מפקד חיל האוויר ברחבת מקיף א'

המסדר יעבור לדום: מפקד חיל האוויר ברחבת מקיף א'

בית הספר התיכון מקיף א' לתעופה וחלל, המכללה הטכנולוגית ח"א, אירח הבוקר את מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל. אשדוד התכבדה להיות התחנה הראשונה במסלול ביקורים מקיף שעורך האלוף בבתי הספר השוחרים בישראל. מסלול השוחרים באשדוד הוא השלישי בגודלו בישראל ומונה כ-280 תלמידים. מנהלת בית הספר: תודה לאלוף ולפמלייתו על ביקור בעל חשיבות רבה לתלמידים ולצוות בית הספר.

מקיף א', התיכון הראשון באשדוד, כבר מזמן אינו בית ספר רגיל. בעשור האחרון נוסף לו מסלול שוחרים אשר שדרג את בית הספר במסלול ייחודי, המכשיר תלמידים למקצועות התעופה והחלל ולטכנולוגיות המתאימות לשירות בחיל האוויר. בית הספר המונה כיום 887 תלמידים, כולל בתוכו גם 280 תלמידים במסלול השוחרים, מכיתות ז' ועד י"ד, מה שהופך אותו לבית הספר השלישי בגודלו בישראל במסלול השוחרים.

בית הספר זכה להיות הראשון במסלול הביקורים שעורך האלוף אמיר אשל, מפקד חיל האוויר, בין בתי ספר שוחרים בישראל, והיום אירח בית הספר את המפקד ואת סגל הפיקוד הבכיר של חיל האוויר, בטקס קבלת פנים מרשים ובמפגש שהתקיים באודיטוריום אשכול הפיס הסמוך.

ההכנות לקראת הביקור היו אינטנסיביות, כיאה לבית ספר המקפיד על הפרטים הכי קטנים ופועל ברוח הערכים של חיל האוויר, וכך גם ההתרגשות שאחזה את התלמידים ואת צוות בית הספר בעת הביקור. תחילת הביקור במסדר המפקד שנערך ברחבת היזכור של בית הספר. האלוף סקר את המסדר, עבר בין התלמידים הנרגשים כשהם עטויי מדים מצוחצחים וסמלי השוחרים, שאל שאלות והתעניין בתכניותיהם ובהישגיהם הלימודיים.

לאחר מכן התקיים מפגש עבודה עם צוות בית הספר, ראש מינהל החינוך מר אריה מימון ומנהל חטיבה בוגרת מר דני קליין. בחדר הישיבות הציגה מנהלת בית הספר גב' הדס בן שושן, את התפיסה החינוכית של בית הספר, את נתוני הבגרות וההישגים הלימודיים, דיברה על הפעילות החברתית בה מעורבים התלמידים וכמובן על מסלול השוחרים. בן שושן מסרה לאלוף ולפמלייתו חוברת מרשימה ובה כל המידע אותו סקרה בפניו.

אחת התלמידות במסלול השוחרים ניגשה וסיפרה את סיפורה האישי ומה הביא אותה ללמוד במסלול השוחרים. "אני עושה זאת בעקבות אחי, בוגר המסלול בבית הספר, הנמצא כיום בקורס טיס" אמרה והוסיפה "למרות המאמץ המחייב לקום מוקדם בבוקר ולהימצא במסגרת משמעתית, אני שמחה על ההחלטה ועל הבחירה ללמוד במסלול זה".

במפגש שהתקיים לאחר מכן, בין האלוף לכל תלמידי מסלול השוחרים של בית הספר, היתה הזדמנות נהדרת לשמוע את האלוף ולהפנות אליו שאלות. כך נשאל האלוף על כלי הטיס העומדים בשירות החייל, על לוחמת חלל וכיצד ערוכה ישראל להתמודדות בעידן המודרני, על אפשרויות השירות האיכותי לבנות בחיל האוויר וגם שאלות אישיות כיצד הוא הגיע לחיל האוויר ולתפקידו הרם. האלוף ענה על כל השאלות בפתיחות רבה ולבסוף זכה לקבל תשורה צנועה – ציור, פרי עבודתו היצירתית של אחד התלמידים.

הדס, מנהלת בית הספר: "ביה"ס חרט על דגלו הובלה למצוינות לימודית וערכית וככזה הוא פועל להכשיר את בוגריו לזכאות לתעודת בגרות מיטבית לצד תעודת בגרות ערכית. השיא הערכי הוא בגיוס המשמעותי לצה"ל. מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל בחר לבקר אצלנו לאור הנתונים הגבוהים של תלמידי השלוחה אשר יהוו בעתיד מערך תמיכה מצוין לחיל האוויר הטוב ביותר בעולם".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*