הלך הגביע, אך חזרה הגאווה: אשדוד כמעט והפתיעה את מכבי ת״א בהופעה הירואית

הלך הגביע, אך חזרה הגאווה: אשדוד כמעט והפתיעה את מכבי ת״א בהופעה הירואית

כמעט, עוד התקפה אחת טובה של השניות האחרונות, זה מה שהיה חסר הערב (שני) לסנסציה ענקית בגביע, כשמכבי אשדוד\באר טוביה הפסידה בחצי הגמר באולם ה"ארנה" בירושלים 95-89 למכבי תל אביב בעלת השם הגדול והחזק.
אך כמעט, כמו בכל ענף ספורט או בכלל בחיים, זה לא תמיד מספיק.

אם לחזור רק שבוע בדיוק אחורה, ספק אם היו כאלה שהאמינו שהחבורה הצעירה והלוחמנית של טפירו תהווה יריבה ראויה הערב למכבי תל אביב קבוצת היורוליג הגדולה, ותגרום לכולנו לגסוס ציפורניים עד לשניה האחרונה של ההתמודדות.
אחרי הכל, רק לפני שבוע הצהובים מאשדוד ירדו עם הפסד בית קשה ומאכזב למכבי חיפה.

אך הערב, אנרגיה מטורפת חזרה לצהובים שלנו! אמנם המנחוס של מכבי תל אביב בגביע לא נשבר, אך הלחימה והתסיסות של השחקנים גרמה לכולנו לצאת מרוצים, למרות ההפסד. מי היה מאמין?

כדי להבין עד כמה מגיעות מחיאות הכפיים והשאפו לשחקני מכבי אשדוד\ באר טוביה היום, צריך רק להסתכל על רשימת השחקנים שעלו הערב על הפרקט מצד אשדוד.
שמונה שחקנים שותפו באשדוד, ולאחר שאדם אריאל הקפטן נפצע בשלב מאוד מוקדם, הרוטציה אפילו קטנה לשבעה שחקנים בלבד, כשנמרוד טישמן לא שיחק כלל. מהצד השני כאמור מכבי תל אביב עם שלל הסגל הרחב שלה לא הצליחה להגדיל פער משמעותי מאשדוד.

16602522_1253229661423115_9031643583143085208_o

ג׳ק כהן, שומר על יציבות (צילום חנבו תקשורת)

ומי הגיע היום למשחק?

האמת שפשוט כל שחקן שלבש צהוב הערב נתן משחק מרשים ביותר.
קחו למשל את דניאל יואינג. משחקו הטוב האחרון במדי אשדוד היה ברבע הגמר מול מכבי חיפה, לאחר חמישה משחקים מאכזבים עבורו כשבכמה מהם סיים ללא נקודות, היה

הערב יואינג חד ולפרקים גם הזכיר למה אשדוד נלחמה על מנת להביא אותו.
מעבר אליו, שני הזרים החדשים, קרמייקל ונואלס היו המצטיינים הערב באשדוד, כשברגעים היותר קשים של המשחק, שהפער כבר עלה לדו ספרתי, היו צמד השחקנים המנוסים האלו האנשים שהחזירו את אשדוד והשאירו את המשחק צמוד.

cup

ארו הגביעיםן באשדוד יישאר נעול גם השנה (צילום: דוד קקון)

סיימון, כהן וזיו נתנו ערב סולידי ובטוח, וכל זה כמעט והספיק כאמור להפתעה גדולה. מי שבלט מעל כולם במכבי תל אביב היה ויקטור ראד, שעד כה העונה דווקא היה מהפחות טובים של מוליכת הטבלה, אך הערב נתן משחק גדול של 22 נקודות, ביניהן כמה שלשות ששמרו את קבוצתו בהובלה ברבע האחרון.

על הקווים, היה זה מאיר טפירו שבעונת הרוקי שלו כמאמן, נראה היה כאחד שכבר הרבה מאוד שנים במקצוע האימון בכדורסל. טפירו שבשלבי הסיום הלהיט את שחקניו, בין היתר עם רצון לראות הבעת עידוד מהאוהדים הרבים של אשדוד, ואלה של ירושלים.

טפירו אמר בסיום המשחק " כן היינו שמה. אני חושב שהיה מגיע לנו טיפה יותר קרדיט מהאגרסיביות ששיחקנו. חושב שמכבי לפעמים לא עשו סל ובכל זאת שרקו להם פאולים, מה שנתן להם יותר שקט וחבל. אבל מבחינת הח'ברה, אני מאוכזב שהפסדנו אבל מאוד גאה בבחורים שלי שבאו ונתנו פה את הכל, ועשו את כל מה שרצינו. ויקטור ראד עשה משחק גדול ושם את הקליעות החשובות".

16664967_1253276908085057_5284713313224425303_o

נתני את הכל… (צילום חנבו תקשורת)

גם יפתח זיו הרכז הצעיר, שעבורו היה זה מעמד ראשון של חצי גמר הוסיף " אין ספק שזה מאכזב. באנו לפה כביכול כאנדרדוג מובהק ובלי הרבה ציפיות. ידענו שכל אחד פה יבוא וייתן מעצמו הכל , וכשאתה לא מצליח בדברים הקטנים אתה מפסיד".

לגבי הפציעה של אדם אריאל שהשפיעה על המשך המשחק " אדם הוא הקפטן שלנו. לא ציפינו לזה וזה שינה לנו את הרוטציה".
ולפני סיכום, מילים חמות מגיעות לקהל האשדודי!

מאות רבות של אוהדים עשו את הדרך מעיר הנמל עד לעיר הבירה הערב, ובראשות ה"אולטרס הדולפיינים" עודדו לאורך כל המשחק וסיפקו פייט אדיר לקהל הצהוב של מכבי תל אביב!!

לסיכום:

כעת מכבי אשדוד וטפירו חוזרים אל ה"לחם והחמאה שלהם" אל מאבקי ההשרדות בליגה.
אם עד לפני כשבוע הקבוצה הייתה נראית שבורה ומפורקת, המשחק הערב גרם לכולנו להבין שיש פה חבורה של לוחמים אמיתית, ובתקווה שתצוגתם הערב תמשך לכל משחק ליגה עד כה, כשכבר במחזור הבא תצא אשדוד למשחק חוץ מול מכבי ראשון לציון. שיהיה בהצלחה!!

קלעו לאשדוד:

קארמייקל 20 (8-11 מהשדה, 12 ריבאונדים), נואלס 17 (5-6 לשלוש, 1-4 לשתיים), כהן 15 (1-5 לשלוש, 8-8 מהקו), סיימון 13 (5-12 מהשדה, 7 ריבאונדים), יואינג 10 (4-13 מהשדה), זיו 9 (4-14 מהשדה, 5 אסיסטים), אלטיט 5. כן שותפו: אריאל .

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*