החשיבות של חומצה פולית להריון

החשיבות של חומצה פולית להריון

אחד הדברים הראשונים והחשובים שכדאי שתעשי טרם את מנסה להיכנס להריון הוא ליטול חומצה פולית. מדובר על ויטמין חשוב מאוד שכדאי לצרוך בכל תקופת הפוריות ובפרט טרם הכניסה להריון ובמהלכו שכן, הוא יכול למנוע מומים חמורים ביותר שיכולים להיווצר בעובר. אם את תוהה מדוע חשוב ביותר לצרוך תוסף זה בפרקי הזמן הללו ולמה לא כדאי לוותר על נטילה קבועה של הוויטמין המדובר, כדאי שתקראי את המאמר המדובר.

חומצה פולית-מהי ומה תפקידה בגוף?

חומצה פולית היא ויטמין מקבוצה B אשר חיוני מאוד לצורך יצירה של תאים בגוף. החומצה המדוברת היא חסרת תופעות לוואי והיא לא דורשת מרשם של רופא. היא רלוונטית ביותר במצבים שבהם יש צורך בחלוקה מהירה של התאים, כך למשל כאשר צומח עובר במהלך ההיריון. התפקיד שלה הוא למעשה למנוע מומים בעובר המתפתח. היא חיונית ביותר להתפתחות תקינה של שדרת התעלה העצבית המצויה בתוך עמוד השדרה של העובר. מכיוון שההתפתחות שלה קורית בשבועות הראשונים להריון ומסתיימת 28 ימים לאחר ההפריה, יש חשיבות רבה לכך שנשים יקפידו ליטול את החומצה הפולית עוד טרם הן נכנסות להריון. מחסור בה עלול לגרום לשיבוש בהיווצרות של תעלת השדרה וכן לפתח מומים מקבוצה המכונה: Neural Tube Defects. המוכר ביותר מבין המומים הללו קרוי ספינה ביפידה או שדרה שסועה. על פי מחקרים שונים הוכח באופן וודאי כי נטילה של folic acid לפני ההיריון וכן בשבועות הראשונים שלו מונעת את מרבית המומים הללו.

מתי כדאי להתחיל ליטול חומצה פולית?

מכיוון שלא מעט מההריונות כלל אינם מתוכננים הרי שמרבית רשויות הבריאות בעולם וכן רשות הבריאות בישראל ממליצים לנשים ליטול את הוויטמין המדובר בכל שנות הפוריות שלהן. כאשר מדובר על הריון מתוכנן ההמלצה היא להתחיל ליטול אותו שלושה חודשים לפני הריון או חודש לפני שמפסיקים להשתמש באמצעי מניעה מכל סוג. מדובר על פרק הזמן אשר נדרש לחומצה הפולית להגיע לרמה המקסימלית בכדוריות הדם האדומות בכדי למנוע מומים בעמוד השדרה.

איך אפשר לצרוך חומצה פולית?

מומלץ לצרוך באמצעות תוסף מזון אשר מכיל אותה בלבד או באמצעות תכשיר מולטי ויטמינים אשר מכיל גם חומצה פולית במינון של לפחות 0.4 ליום. יחד עם זאת, גם תזונה שעשירה בה תורמת להעלאת הריכוז בכדוריות הדם האדומות, אך משרד הבריאות עדיין ממליץ ליטול תוסף אשר מכיל חומצה פולית בלי קשר לכמות של החומצה שמקבלים מהמזון. לכן, כדאי מאוד לצרוך מזונות העשירים בוויטמין המדובר, אך יחד עם זאת, כדאי לבחור את התוסף המתאים לכל אישה ביותר, הן כחומצה בלבד והן כתוסף המכיל מלבד הוויטמין המדובר גם ויטמינים נוספים אשר חשובים וחיוניים בתקופת הפוריות, לפני הריון או במהלך הריון.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*