הוחלט – ימשיכו בינתיים הקפסולות הלימודיות.

הוחלט – ימשיכו בינתיים הקפסולות הלימודיות.

בעקבות לחץ מתגבר של ההורים נדרש ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי להחליט האם להמשיך בקפסולות או לפתוח את הלימודים באופן מלא, למרות מחאות ההורים ודרישתם לחזור ללימודים מלאים אחרי חופשת חנוכה ממשיך לסרי להתבצר בעמדתו כי האיום הרקטי מעזה עדיין לא מאפשר שיחרור מלא והגנה אופטימלית לילדים בעת שיגור טילים. לסרי הידוע בעמדתו השמרנית ממשיך באותו קו ושלח נימוק מפורט לעמדתו. ואז תגובת ראש העיר ד"ר יחעאל לסרי כפי שהתקבלה הבוקר:

תושבי אשדוד והורים יקרים,

בהמשך לדיונים בנושא הפעלת מערכת החינוך באשדוד, אני מבקש לעדכן בהחלטה שקיבלתי:
שלעת עתה, מערכת החינוך תמשיך לפעול בקפסולות, ותחת האפשרות להיכנס למיגון תקני בתוך 45 שניות.

המשמעות המעשית היא שבגני הילדים בהם ניתן להכניס את כלל ילדי הגן למרחב המוגן בזמן הנדרש בעת אזעקה, יחזרו לשבוע לימודים בן 5 ימים.

ואילו בבתי הספר היסודיים יחזרו ללמוד בקפסולות תוך מתן עדיפות לילדי כיתות א' – ד' בשאיפה לתת להם 4 ימי למידה פיזיים.

הנימוק המרכזי להחלטה:
לאור רמת האיום הרקטי הקיים,
מחובתינו להעניק לכל ילד וילדה שאנו שולחים למסגרת חינוכית, את ההגנה הבסיסית על חייהם, של מרחב מוגן שניתן להגיע אליו עד 45 שניות מהישמע האזעקה.
חובה שאינה מתקיימת באופן מיטבי במצב של הכי מוגן שיש.

מאידך, אנו ערים לחשיבות של שגרת מלחמה עם משק מתפקד כלכלית ועם מערכת חינוך פעילה, ולרצון של הורים רבים בכך.
לכן, בשבוע הקרוב אוביל באופן אישי יחד עם מנהל החינוך, מהלך שישאף להעניק לכל ילדי העיר בגני הילדים והכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודיים (החשובים ליציאת ההורים לעבודה סדירה), אפשרות להגיע למסגרת החינוכית שלהם לפחות 4 פעמים בשבוע.
המהלך יתאפשר בין היתר, באמצעות הצבה של כ-90 מרחבים מוגנים בגני ילדים ובתי ספר נעדרי מרחבי מיגון במידה מספקת, ושימוש במרחבים מוגנים במוסדות העיריה השונים כגון מרכזים קהילתיים.

לנימוקים בהרחבה:
– האיום הרקטי עדיין משמעותי מאוד, כפי שראינו ביום רביעי האחרון עם מטח של 10 טילים על אשדוד ונפילת רסיס במרכול, והמטחים בשבוע האחרון לכיוון מרכז הארץ ואתמול על ירושלים.

– נוכחנו לדעת שלפחות מחצית מההורים חוששים לשלוח את ילדיהם למסגרת חינוכית במצב הכי מוגן שיש, כאשר האיום הרקטי עדיין כפי שהינו בעת האחרונה. המשמעות היא שאנו מונעים מילדים אלה יציאה מהבית וחשיפה חינוכית, העלולה להימשך זמן רב, וזו בהחלט פגיעה רחבה שלא נוכל להשלים איתה.
נכון יותר בעינינו להציע לכלל ילדי העיר חשיפה שוויונית למסגרת החינוכית שלהם בקפסולות.

-למרבית מוסדות החינוך באשדוד יש מרחבים מוגנים ברמה טובה, ועם ההשלמה שאנו מקדמים בימים אלה, באמצעות מהלך הרכישה המהיר של כ-90 מרחבים מוגנים ניידים, כולל מתן עדיפות לילדי הגנים והכיתות הנמוכות, נשאף להציע להם לפחות 4 ימי חשיפה פיזית למסגרת החינוכית שלהם.

בכך, אנו מציבים את ביטחון הילדים בעדיפות עליונה, ונותנים מענה טוב לחוסן הלאומי הדורש משק חזק ומתפקד כלכלית וחברתית, עם מערכת חינוך פעילה ולא פחות חשוב מאפשרים מסגרת חינוכית וחברתית חיונית להתפתחות ילדינו.
נמשיך לעדכן אתכם בהתפתחויות בנושא מערכת החינוך ובכלל.

שבוע טוב ושקט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*