הגשת ערר לבית הדין לעררים בדרך הנכונה

הגשת ערר לבית הדין לעררים בדרך הנכונה

ערר הוא הליך משפטי בו דנים בבקשת האדם לבחון מחדש החלטה שהתקבלה על ידי רשות מנהלית. בית הדין לעררים עוסק בנושא הגירה, שהות ומעמד בישראל ואדם אשר מרגיש כי ההחלטה שהתקבלה בנוגע למעמד שלו אינה מוצדקת יכול לפנות תוך 21 יום לבית הדין לצורך הגשת ערר לבית הדין לעררים.

תהליך הגשת ערר לבית הדין לעררים

כל אדם אשר רוצה לערער על ההחלטה של רשות ההגירה צרך לבצע פניה לבית הדין לעררים. את הערר ניתן להגיש באופן מקוון באתר האינטרנט של בית הדין או באופן ידני במילוי טופס ושליחתו. בערר יש לפרט את כל הפרטים האישיים, את פרטי ההחלטה של רשות ההגירה ונימוקים המסבירים מדוע ההחלטה שגויה.

רצוי לצרף לבקשה כל ראייה אשר יכולה לתמוך בטענות של המגיש כשיש לזכור כי הגשת ערר לבית הדין לעררים יכולה להשפיע על הזכאות למעמד כאן בישראל. לאחר הגשת הבקשה בית הדין יקבע את תאריך הדיון כשבמהלכו תינתן ההזדמנות להסביר את הטענות השונות וכך גם תינתן לרשות הזדמנות להציג את העמדה שלה ובסיום תתקבל ההחלטה בנוגע למעמד.

הקביעה של בית הדין לעררים

בית הדין יכול לקבוע כי הוא מקבל את הערר באופן מלא ומחייב את הרשות לשנות את הבקשה. הוא יכול גם לדחות לחלוטין את הערר ובכך לקבוע כי המעמד שניתן למועמד הוא סופי. אפשרות נוספת היא דחייה חלקית אשר אומרת שיש להחזיר את הדיון לרשות ההגירה.

במידה ובית הדין דוחה את הבקשה לשנות את ההחלטה של רשות ההגירה המועמד יכול לפנות לבית המשפט המחוזי.

טיפים להגשת ערר מוצלח

הגשת ערר לבית הדין לעררים היא לא עניין של מה בכך. היא יכולה להשפיע המעמד כאן בארץ ובכך על העתיד של המועמד. הטיפים הבאים יכולים להיות חשובים בתהליך:

  • עזרה מקצועית – מומלץ להיעזר באיש מקצוע, עורך דין המתמחה באופן ספציפי בדיני הגירה ואוכלוסייה. עורך דין מנוסה יכול לעזור בכל שלבי הגשת הערר, מבחינת המקרה, מילוי הטפסים ועד לייצוג בדיון שיתקיים בבית הדין.
  • ניסוח ערר – יש להקפיד על ניסוח ברור, תמציתי וענייני. יש להקפיד על כתיבה נכונה תוך שמירה על שפה משפטית מתאימה (כאן עו״ד יוכל לעזור) ולוודא כי הבקשה כוללת את הפרטים האישיים, פרטי ההחלטה של רשות ההגירה, נימוקים לערר וראיות שיכולות לתמוך בטענות המגיש.
  • ראיות – חשוב לצרף את כל הראיות אשר יכולות לחזק את טענות המגיש. הראיות הללו יכולות להיות מסמכים רשמיים, חוות דעת מקצועית ואפילו עדויות מאנשים.
  • הכנה לדיוןהגשת ערר לבית הדין לעררים יכולה להשפיע על העתיד של המגיש וחשוב מאד להתכונן לדיון בבית הדין, להבין מה יכול לעלות במהלכו ולנסות לבצע סימולציות לשאלות שיכולות לעלות. בדיון עצמו יש להקפיד על תשובות ענייניות, תגובות מנומסות ולהימנע מהפרעות.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*