ד"ר לסרי אירח את נשיא CRIF

ד"ר לסרי אירח את נשיא CRIF

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אירח בלשכתו נציגות בכירה מארגון הקריף, ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת. ד"ר לסרי הביע את הערכתו והערכת תושבי אשדוד לפעילות שעושה הארגון למען היהודים בצרפת ולמען מדינת ישראל והמפעל הציונימשלחת מכובדת של ארגון הקריף, בראשותו של נשיא הארגון מר רוג'ר קוקירמן, ביקרה באשדוד והתארחה בלשכת ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. בין מקבלי הפנים באשדוד היה גם מר אריה אזולאי, ראש העיר לשעבר שמשמש כאיש קשר של העיר עם גופים וארגונים יהודיים בצרפת. על הביקור ניצחה המחלקה לקשרי חוץ בניהולה של גב' אריאלה רוזנטל.

הקריף ((CRIF – Conseil Représentatif des Institutions juives de France – ארגון הגג של הקהילה היהודית ברחבי צרפת, מייצג למעשה את אחת מקהילות היהודים הגדולות בעולם, מחוץ למדינת ישראל. קהילת צרפת נחשבת כיום לקהילה היהודית השנייה בגודלה, לאחר ארה"ב, וארגון קריף מייצג את הקהילות הללו מול הרשויות השונות וכן מתאם הקשרים עם ישראל וארגונים יהודים אחרים. הארגון נאבק בעיקר מול גורמים ופעולות אנטישמיות ונושא את הדגל למען ישראל ולמען הציונות.

נשיא הארגון מר רוג'ר קוקירמן (בן 78 ,Roger Cukierman) הינו בנקאי ואיש עסקים ששימש בתפקידי כלכלה בכירים. הוא היה מנכ"ל עסקי הברון רוטשילד בצרפת ומכהן זו הפעם השנייה בתפקיד נשיא הארגון. איתו הגיעו שני סגניו (קליפאת וארפי), שלושה דירקטורים בהנהלת הקריף והמנכ"ל רוברט אז'נס, וכן ראשי קהילות יהודיות במרסיי, ליון, מונפליה ובורדו.

הביקור הנוכחי מתקיים לאחר שלוש שנים שבהם לא ביקרו נציגי הארגון בישראל, ומטרתו לחזק את הקשר בין הקהילה היהודית בצרפת לעם בישראל, באמצעות מנהיגי הצדדים. "אין זה סוד כי ברקע הביקור קיימת אנטישמיות גוברת באירופה בכלל ובמיוחד בצרפת, וכן התארגנויות של מוסלמים הפוגעים בקהילות וביהודים בודדים" אומרים הם ומציינים כי "הקהילה ניצבת מול תופעת הגירה של יהודים הן לישראל והן למדינות אחרות".

המשמעות למציאות זו היא כי נשיא הקריף ומשלחתו מעוניינים לקיים דיאלוג עם ישראל כמייצגי יהדות צרפת, ובהם ראשי ערים ומנהיגים בעלי השפעה בתחומם. רצון זה הביא את המשלחת לאשדוד ופגשו את ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיר העומד בראשות אחת הערים הגדולות בישראל, עיר מבוקשת ע"י עולי צרפת שקלטה לא מעט יהודים מקהילה זו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*