טור דעה: מכבי אשדוד משתדרגת, ג'קי וג'ייק מחלצים בע"מ

טור דעה: מכבי אשדוד משתדרגת, ג'קי וג'ייק מחלצים בע"מ

ימים כלילות תרו אנשי הצוות של מכבי אשדוד באר-טוביה בחיפושים בלתי נגמרים אחר חיזוק ראוי והולם לסגל הקבוצה, ולרוטציה הקצרה והצעירה.
לאחר בורסת שמות שעלתה בחודש האחרון, ביניהם נכלל אפילו השוטר מהעונה שעברה,אייזיאה סוואן המשחק בליגה הצרפתית, הגיע הבשורה ביום שבת האחרון לפיכך שני שחקנים חדשים הגיעו לחזק ולהתווסף אל חניכיו של מאיר טפירו.

הראשון הוא הסנטר ג'קי קרמייקל.

הרבה סבורים שאם למכבי אשדוד היה סנטר אמיתי וכזה שנותן מלבד הגנה, גם יכולת התקפית משופרת ( לא ראו ערך: קליסטוס אזיקו), העונה של הדולפינים מעיר הנמל הדרומית הייתה מתרוממת לגבהים טיפה יותר מרשימים מאשר הסיבוב הראשון המגומגם.

מלבד שני הניצחונות במחזורי הפתיחה על גלבוע גליל וקרית גת, שאלו גם ניצחונות שעשויים להיות חשובים להמשך העונה הארוכה, בטח ובטח שהם היו על יריבות שאמורות להאבק ביחד עם הילדים של טפירו במשחקי ההשרדות, מכבי אשדוד באר-טוביה השיגה רק ניצון אחד בהמשך הסיבוב, לאחר שכמה רגעי תהילה מעוררים הערצה מול סגנית האלופה הפועל ירושלים, גרמו לסיבוב יחסית מאכזב, עם שלושה ניצחונות למול 8 הפסדים.

dol

הסיבוב הראשון היה מרובה בחוסר יציבות משווע בין שחקני הקבוצה, כשלפרקים יפתח זיו למשל בצוותא עם אדם אריאל ובן אלטיט, משאירים את הקבוצה של טפירו למשחקים צמודים. אך בלא מעט משחקים אחרים, היו אלה יואינג וסיימון שהראו יכולת מצויינת, לפחות מבחינת הספק הנקודות, הנתון הכי חשוב עבור שחקן זר שמגיע למועדון ישראלי, וסיפקו גם הם ניצחון אחד או שניים.

קרמייקל ( 26) ששיחק בקדנציה אחת בישראל במדי הקבוצה מעיר היין, מכבי ראשון לציון, ואף העמיד נתונים מרשימים של 13.4 נקודות למשחק, עושה רושם, מגיע בדיוק לפתור את בעיית חוסר האיזון. ג'ייק כהן אמנם תיפקד במשך כמעט כל העונה עד כה, כסנטר הפותח של הקבוצה, שלפרקים התייצב בעמדה הטבעית לה היה רגיל במהלך כל שנותיו כשחקן מקצועני, בעמדת הפאוור פורוורד. הוא אמנם מגיע לתקופת מבחן בת חודש ימים לפחות כרגע, אך לא מן הנמנע כי יכולת טובה שלו כאמור תקנה לו חוזה לפחות עד תום עונת המשחקים של 2016\2017.

אין ספק ששיתוף הפעולה בין ג'קי שחקן הרכש החדש לבין ג'ייק שעשוי לשוב לעמדו הטבעית, תעניק לא מעט נקודות חיוביות תרתי משמע לזכות הקבוצה הלוחמנית בצהוב- כחול, ותסב לא מעט ניצחונות שיגרמו לחיוכים רבים על פניהם של "אולטראס הדולפינים" שדוחפים את הקבוצה בעידוד מאסיבי ורועש לכל אולם ברחבי המדינה.

פרסטון נואלס

הרכש השני שהגיע ויחזק את מאיר טפירו, הוא גם חברו הטוב לשעבר מהימים שלהם במשותף בעירוני נס ציונה, פרסטון נואלס.

נואלס בן ה27, הגיע לליגת העל הישראלית בקיץ 2013, אל הכתומים מנס ציונה, שאז עלו בפעם הראשונה אל הליגה הבכירה. ולאחר עונה ראשונה בה הותיר רושם טוב על עיניו של נדב זילברשטיין. קיבל נואלס חוזה לעונה נוספת בקבוצה מלב המושבה, דבר שלא שכיח בדרך כלל מקבוצות ישראליות כלפי שחקן זר. נואלס העמיד ממוצעים בשנתיים בהן שיחק בנס ציונה של 12 נקודות למשחק ויד נאה מעבר לקשת

מי ששיתף פעולה עם נואלס באותה תקופה, היה השחקן הישראלי הטוב ביותר בעשור האחרון, ואחד הרכזים הבכירים בליגה, מאיר טפירו, שכאמור לפחות בשנה הקרובה, יהיה זה שיאמן אותו על הקווים.

איך שיתוף הפעולה בין המכרים הוותיקים ייראה באופן מעשי על הפרקט באולם "הקריה"? כנראה שכמאמר הקלישאה הידועה, ימים יגידו.
מה שבטוח שהיכולת הדלה של שחקני מכבי אשדוד באר -טוביה מבחינה התקפית יקבל שידרוג משמעותי בעקבות שתי ההחתמות החדשות. תוסיפו לזה את הכוח מעמדת הרכז לאחר החזרה הצפוייה שאמור הלתרחש בקרוב, מצידו של נמרוד טישמן המנוסה, ותקבלו אולי שינוי של 180 מעלות מבחינת כל מה שקשור בצד המקצועי.

תקווה להמשך? כנראה שיש הרבה ממה לצפות, ולטובה 🙂

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*