גופים עסקיים למען הילדים

גופים עסקיים למען הילדים

השאיפה לשוויוניות והנגשת שירותים לאוכלוסיות השונות הם מאבני הדרך החשובים של המחלקה לביקור סדיר וקידום נוער ועולה בקנה אחד עם חזון ראש העיר ומינהל החינוך באשדוד. בתוך כך מקדמת המחלקה פעולות ויוזמות שעניינן קידום הילדים ובני הנוער לחיים עצמאיים ונטילת אחריות.

המחלקה לביקור סדיר וקידום נוער במינהל החינוך מבצעת מעת לעת פעילויות מיוחדות ומקדמת תוכניות חינוכיות המתגבשות במחלקה במטרה להוביל את הילדים ואת הנערים בקידום הנוער אל חיים עצמאיים. המחלקה פועלת במסגרת מינהל החינוך אך עומדת בזיקה ליחידות נוספות ויוזמת שיתופי פעולה עם גופים עסקיים וחברות ארגוניות במשק. כך לדוגמא, כחלק מתוכנית המעורבות הקהילתית של המחלקה לקידום נוער, הגיעו עובדי חברת נמלי ישראל למועדונית "הדרור" שם חילקו לילדים הפתעות וערכו פעילות תחרותית לילדים. בנוסף, הגיעו נערי היחידה לקידום נוער, יחד עם המדריכים שלהם, לכל המועדוניות בעיר המשותפות לחינוך ולרווחה, ופינקו את ילדי המועדוניות בסופגניות שתרמה רשת "רולדין". בפעילות זו, הכינו הילדים עוגיות בצורות משחקים, שיחקו איתם, שרו ורקדו עם הנערים.

פעילות נוספת היתה בשיתוף עם מתחם הסטאר סנטר. הפעם כללה הפעילות קורס מקצועי לבניית ציפורניים, אותו מלווה המדריכה – עו"ס אורנה סולומון. במסגרת התכנית השנתית "הכנה לעולם התעסוקה לנערות היחידה", בהדרכתה של אתי יפת, הופעלו מספר ימי שיא המשלבים את נערות היחידה שלומדות בקורס בניית ציפורניים במיזם תעסוקה משותף עם מתחם הסטאר סנטר ומאפשרים להם לחוש את עולם התעסוקה הלכה למעשה. המחלקה מקדמת גם, יחד עם שותפים עסקיים בעיר, תכנית העסקה בשכר לבני נוער בחופשות. כדוגמא, בחופשת החנוכה האחרונה, ביוזמתה ובעידודה של גב' נטלי אלקרייף מהנהלת מתחם הסטאר סנטר, הגיעו נערות מהקורס למתחם, הציבו דוכן ופינקו עוברות ושבות במניקור ומריחת לק במחיר סמלי של 10 ₪. הכסף שנאסף נתרם ליחידה לקידום נוער באשדוד.

"יוזמה זו גייסה גופים עסקיים כמו רשת סקארה שתרמה מוצרים, מתחם הסטאר סנטר שאיפשר פעילות במתחם ועמותת גלש"ן אשר דואגת לתגמל את הנערות בשכר עבור עבודתן" אומרים במחלקה. מנהלת המחלקה לביקור סדיר וקידום נוער עו"ס רויטל עמוס, התייחסה לפעילות בחופשת החג ואמרה: "התרגשתי לראות את ההיענות הרבה של תושבי אשדוד, אנשי העסקים בעיר וחברת נמלי ישראל, אשר תרמו ביד רחבה ומכל הלב למען ילדי המועדוניות ונערי קידום נוער. אני מאמינה שכל אחד ואחד מאתנו נתרם כאשר הוא נמצא בצד התורם, ואני שמחה על ההזדמנות שניתנה לבני הנוער שלנו לתת ולתרום למען ילדי המועדוניות וגם להרוויח מעט כדמי כיס בימי החג".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*