"בואו לגני" – חוויה רב-תרבותית לילדי אשדוד

"בואו לגני" – חוויה רב-תרבותית לילדי אשדוד

תוכנית "בואו לגני", יוזמה ייחודית של אגף גני ילדים בעיריית אשדוד, פותחת צוהר לעולם עשיר של פיוטים ומסורות יהודיות עבור ילדי גני החובה בעיר. התוכנית, המותאמת למעגל השנה, לחגים ולמועדים, משלבת שירה, נגינה וריקוד ומעניקה לילדים חוויה תרבותית וחינוכית מרתקת.

במרכז התוכנית "בואי לגני" עומדת הגב' צהלה מלמד, מדריכה מנוסה בתחום הפיוט, שמנגישה את עולם הפיוטים לגננות ולילדים. הגב' מלמד רואה בתוכנית חלק מראייה רחבה יותר, המבקשת לקדם שינוי תפיסתי בקרב הילדים, להעמיק את פס הקול הישראלי ולגשר על פערים תרבותיים, תוך שהיא מותאמת לתוכנית הלימודים בגני הילדים.

"התוכנית נועדה לחבר את הילדים למקורותיהם, להעשיר אותם בידע ובהבנה של מורשת ישראל ולטפח ערכים של סובלנות וקבלת האחר", מסבירה מלמד ומציינת כי "דרך החוויה האמנותית והתרבותית, הילדים נחשפים למגוון כלי נגינה מסורתיים וסגנונות שירה ממזרח וממערב, ומתחברים לשורשים העמוקים של התרבות היהודית".

שותפים רבים תורמים להצלחת התוכנית, ביניהם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, משרד החינוך, הפיקוח על החינוך המוזיקלי, האגף לחינוך קדם יסודי ומנהל החינוך הממלכתי-דתי, המנהלת החינוכית הגב' איריס חליפה האחראית על שיבוץ הנגנים מהתזמורת האנדלוסית בגני הילדים והגננות העוסקות בתחום "העמקה במוזיקה", שמיישמות ומטמיעות את התוכנית בגנים.

שיתוף הפעולה הפורה בין הגורמים השונים מאפשר הפקת אירועים מיוחדים, מופעים ופעילויות מגוונות, המעניקים לילדים חוויה בלתי נשכחת. השנה, למרות המגבלות הביטחוניות, התוכנית המשיכה לפעול תוך התאמה למציאות החדשה. מופעים רבים התקיימו ללא קהל הורים, אך הפייטנים והנגנים המוכשרים הצליחו להעניק לילדים חוויות מרגשות ומרתקות גם מרחוק.

"כששומעים את שירת הילדים, הלב מתמלא ומשתוקק", אומרת הגב' טל ידידיה, מנהלת גן דרור. "זאת השנה השנייה שלי בפרויקט הנהדר הזה. אומנם הגן שלי הוא גן ממלכתי שברובו ילדים שהוריהם מברית המועצות, אך יחד עם זאת הפרויקט מאוד אמתי, מלמד ומאחד בין כל התרבויות". ידידיה מתארת את החוויה: "ביום שישי הגיעו אלינו נגנים ופייטנים מהאנדלוסית, והנעימו את ילדי הגן וכן את צוות הגן בפיוטים שילדי הגן למדו מתחילת השנה. הילדים השתתפו, שרו ורקדו באופן פעיל ומעורר השראה. ההורים שלא נכחו במופע קיבלו תיעוד של סרטונים ותמונות. התגובות היו מרגשות ומחממות את הלב. תודה לכם על פרויקט מוצלח מכל צוות גן דרור".

התוכנית "בואו לגני" היא נכס תרבותי וחינוכי משמעותי עבור ילדי אשדוד. היא פותחת צוהר לעולם עשיר של מסורות ותרבויות, תורמת לחיזוק הזהות היהודית-ישראלית ומעניקה לילדים כלים לחיים של סובלנות, קבלה והערכה לאחר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*