אשדוד מציגה: תיאטרון קהילתי

אשדוד מציגה: תיאטרון קהילתי

הצגת הביכורים של התיאטרון הקהילתי-תעסוקתי של מרכז עוצמה אשדוד, הפועל בשיתוף המחלקה לעבודה קהילתית במינהל לשירותים חברתיים, היה בהחלט משב רוח רענן ומפתיע לפעילות הברוכה הנעשית עם הנשים באשדוד. לא רק שמדובר בפעילות להעצמת נשים בדרך חווייתית אלא שהתיאטרון עצמו מעלה מופע מיוחד המתנהל כ"תיאטרון פורום" – טכניקת תיאטרון לשינוי חברתי, בו הקהל אינו פאסיבי אלא חושב ופועל ואינו מקבל את מרות ההצגה ואת עולמה כפי שהוא.

תיאטרון קהילתי-תעסוקתי הוא מודל ייחודי שפותח על ידי הבמאית נטע נדב, במיוחד עבור מרכז עוצמה אשדוד, והינו ייחודי וראשוני מסוגו בארץ. התיאטרון פועל כמיזם ייחודי ובשבוע שעבר העלה מופע סיום בהשתתפותן של תשע נשים תושבות אשדוד, שנפגשו מידי שבוע במשך 4.5 חודשים, במטרה לעסוק בנושאים ובדילמות מעולם התעסוקה בדרך חווייתית ומיוחדת – דרך התיאטרון.

בקהל ישבו זה לצד זו עובדים מהמנהל לשירותים חברתיים מערים שונות בארץ, עובדים מהמחלקות השונות בעיר, משפחות של הנשים המשתתפות, עובדים ממרכז התעסוקה העירוני ומתוכניות עירוניות נוספות בקהילה, מנהלי מרכזי עוצמה מרחבי הארץ, מדריכים יישוביים, רכזת מחוזית של התוכנית ועוד רבים נוספים.

"לתיאטרון פורום ערך מוסף כפול. מחד, הוא מאפשר לנו, אנשי ונשות המקצוע, לעלות לבמה ולחוות את הדילמות התעסוקתיות של הנשים ולראות את העולם 'דרך העיניים' שלהן. מאידך, מאפשר לשחקניות 'לפתוח את הראש' ולקבל מהצופים דרכי התמודדות חדשות עם מצבים מאתגרים בחיים" אומרת עו"ס נוית דאובר, רכזת "נושמים לרווחה" במרכז "עוצמה" מורחב אשדוד המובילה את המיזם ונותנת את מלוא הקרדיט לשתי האחראיות למיזם: נטע נדב –  הבימאית וגב' דינה צ'אק מוריס – רכזת התעסוקה בעוצמה שלהן מגיע הקרדיט

ואכן, מעורבות הקהל בתוך ההצגה יצרה סוף חדש לסיפור שמשקף את תחילתו של שינוי תודעתי בחייהן של הנשים. מופע הסיום הינו רק חלק מן התהליך התעסוקתי שעברו המשתתפות אשר תמשכנה לצרוך את שירותי מרכז "עוצמה" ותעסוקה בעיר.

מרכז עוצמה הינו שירות של העבודה הסוציאלית, הפועל כיחידה משלימה למחלקה לשירותים חברתיים. המרכז מציע מעטפת ארגונית מקצועית, שבסיסה ערכי באמצעות גישת 'הלקוח במרכז'. במרכז אנו מגייסים מומחיות מקצועית בשילוב מומחיות שמביא עמו הלקוח, למצבי חיים עימם הוא מתמודד ועם העדפותיו. בין תחומי המומחיות במרכז אנו מתמקדים במיצוי זכויות, טיפול בחובות, שילוב בתעסוקה ועוד.

מרכז "עוצמה" משלב בין תפיסות עולם מקצועיות של התערבות פרטנית, קהילתית וכן פרקטיקות לשינוי מדיניות כשכולן מתמקדות בכוחות הטמונים אצל הלקוחות. "רעיון התיאטרון התעסוקתי, כאמור,  נולד בשיתוף המחלקה הקהילתית בעיר וקרם עור וגידים ביחד עם הבימאית ורכזת התעסוקה של המרכז, אשר ביחד בנו את המופע הייחודי והראשוני מסוגו בארץ" אומרת דאובר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*