אשדוד אלופת המדינה בקריקט!

אשדוד אלופת המדינה בקריקט!

הרבה לפני שחשבו על כדורסל וכדורגל בגרסתם המודרנית, עוד בטרם הומצא משחק הבייסבול, ענף הקריקט כבר היה שוקק ופעיל… והוא עודנו שוקק ופעיל… תאמינו או לא- בעיר אשדוד שתארח גם את משחקי המכבייה בקיץ הקרוב.

ששון בינימין (60), נשוי+ 4 גדל וחי כל חייו בעיר אשדוד. בארבע השנים האחרונות עבר להתגורר בגן יבנה ומשמש כנשיא מועדון הקריקט של קבוצת "יאנג אשדוד" שזכתה במקום הראשון זו השנה השנייה ברציפות ובאליפות שלישית במספר בחמש השנים האחרונות.

באשדוד משחקים קריקט עוד משנות ה- 60' והעיר נחשבת למרכז הקריקט בישראל.  אביו של בינימין- דוד, היה מאמן הקבוצה ושיחק במשך שנים ארוכות וששון הוא ממשיך דרכו.

המשחק קריקט נחשב למשחק מאוד אלגנטי, משחקים בו בעיר אשדוד משעות הבוקר 10.00-17.00, לרוב בימי שישי/ שבת בפארק בן גוריון בעיר (ליד המשטרה ברובע ב'), יש קבוצות בוגרים- בני 18+, כמו כן ישנה קבוצת נוער שנפתחה לפני כשנה, בה מתאמנים כ- 20 בני נוער, בנים בלבד.

קצת על משחק הקריקט

קריקט הוא משחק קבוצתי המתנהל בין שתי קבוצות של אחד עשר שחקנים. זהו משחק עם מחבט וכדור, אשר משוחק במגרש מעגלי או אליפטי עם משטח מלבני באמצע. כמו בכל ספורט, כמעט, גם את שורשי משחק הקריקט אפשר למצוא הרבה שנים אחורה- תאמינו או לא- עדויות לקריקט נתגלו כבר ברומא העתיקה… אחד השחקנים הוא ראש הקבוצה, שמחליט מי יגיש, ואיך לסדר את השחקנים האחרים על המגרש. בפתיחת המשחק מתבצעת הטלת מטבע, בין שני הקפטנים, על מנת להחליט מי חובט ראשון.

אלופי המדינה בקריקט- מאשדוד

יש בעיר שלוש קבוצות- שתיים מהן בליגת העל ואחת בליגה הלאומית. קבוצת "יאנג אשדוד"-  אלופת המדינה זכתה בתחרות "אליפות ישראל- ליגת העל שהתקיימה ב- 22/10/16, בה השתתפו 8 קבוצות. אשדוד זכתה במקום הראשון בגביע המדינה ובמענק מעיריית אשדוד. ששון היה בעברו בכלל שחקן כדורגל ב"הפועל אשדוד" בשנות ה- 70' והחיבור שלו לקריקט נוצר בעקבות אביו שהיה מאמן והוא זה שביקש ממנו לעזור, לתמוך, לקדם ולשמר את הקבוצה הקיימת. ביום יום ששון מנהל חברה בהרצליה, הוא נשיא המועדון והחברה שלו היא ה'ספונסרית' של הקבוצה מזה כחמש שנים במקביל לשיתוף פעולה מלא בין הקבוצה לרשות הספורט וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.

את הזכייה חגגו השחקנים במסעדת נמסטה, שם הונף הגביע בחגיגות האליפות.

אגב, במקום השני בתחרות ליגת העל הגיעה קבוצה נוספת מאשדוד- קבוצת נווה יהונתן-
קבוצה נוספת שמשחקת בליגה הלאומית היא קבוצת 'אשדוד A'- מנוהלת על ידי פליקס אביטן, יו"ר העמותה "אשדוד A" שחוסה גם על קבוצת נווה יהונתן.

מערכת יחסים טובה ופרגון בשני הצדדים- כאשר "יאנג אשדוד" פועלת תחת רשות הספורט העירונית באשדוד, ששון בינימין נשיא המועדון וספונסר הקבוצה ומנהל הקבוצה אייבי ארנס.
את הציוד לצורך משחקי קריקט מייבא בינימין במיוחד מהודו או אנגליה, כיוון שלא ניתן להשיג בישראל את הציוד מלבד הביגוד.

האם אתה חושב שענף הקריקט יכול להפוך לספורט פופולארי?

"בישראל הקריקט נחשב למשחק חובבני, לעומת מקומות ברחבי העולם בהן קריקט נחשב לספורט מקצועני. לצערנו אין לנו די תקציב כדי לנסוע להתחרות באליפות אירופה, כך שה'טופ' הוא הזכייה באליפות ישראל ואנו מקווים שנוכל לקבל סיוע כדי לנסוע ולקדם את תחום הקריקט בישראל".

אתה בעצמך משחק? מה החיבור שלך לקריקט?

"אני מאוד מחובר לתחום הספורט בכלל ובאשדוד בפרט. המוטו שלי לגבי הקריקט הוא הבנה שמדובר במשחק אלגנטי והמטרה העיקרית היא ליהנות, אבל חשוב להיות אדם טוב ללא קשר בין יכולת המשחק. המטרה היא בראש ובראשונה שאנשים יכבדו את הספורט ואחד את השני, בגישה חיובית וכך נוכל לעשות עשייה חיובית. המטרה היא להחדיר את הענף לבתי ספר בישראל בעתיד הקרוב. קו המחשבה שלי הוא איך אני יכול לעזור ולפתח את הענף, אני לא מחפש תמורה מעבר לשמירה על הגחלת של אבי ואהבתו למשחק. מעבר לזה חשוב לציין שהשחקנים בעיר הם חבורה נהדרת שכיף להיפגש עימם בכל הזדמנות".

משחקי הקריקט של המכביה יתקיימו באשדוד!

בקרוב תתקיים תחרות המכבייה בישראל. בעיר אשדוד יתקיימו תחרויות של ענף הקריקט ויגיעו אל העיר אשדוד נבחרות מרחבי העולם- אוסטרליה, הודו, אנגליה ועוד… התחרות אמורה להתקיים ביולי 2017 בפארק בן גוריון ויסוקר ברמה הארצית כחלק מהמכבייה.

ששון בינימין ינהל את תחום הקריקט במכבייה והתחרויות שיתקיימו באשדוד בשיתוף פעולה מלא עם רשות הספורט העירונית ותמיכתו של ראש העיר.

משה בוטרשווילי, המשנה לראש העיר והממונה על הספורט בעיריית אשדוד אמר: "אני מברך על הזכייה ושמח לתת במה לענפי ספורט טובים ושונים המשגשגים בעיר ומקווה שהתודעה תגדל והם יזכו ליותר אוהדים".

העונה החדשה של ליגת העל בענף הקריקט אמורה להיפתח בחודש מרץ 2017, עד אז הקבוצות נפגשות לאימונים אחת לשבוע כשכל חברי הקבוצה מנהלים אורח חיים ושגרה יומיומית ומגיעים להתאמן ללא עלות במגרש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*