אפליקציה ייחודית לחולי סוכרת

אפליקציה ייחודית לחולי סוכרת

SuCare פותחה ע"י חברת התרופות סאנופיעל בסיס מודל "חכמת ההמונים", בשיתוף קהילת חולי הסוכרת בישראל והאגודה הישראלית לסוכרת
. האפליקציה ניתנת להורדה בחינם מה– APP STOREוה-Google Play בטלפון הנייד החכם
 מחלת הסוכרת, אשר זכתה לכינוי "המגיפה של המאה ה– 21", נמצאת במגמת עליה חדה בישראל ורחבי בעולם. הטיפול בסוכרת הינו מורכב, מחייב מעורבות של צוות מקצועי ומעקב קפדני, זאת במטרה לשמור על רמת סוכר מאוזנת בדם ולמנוע סיבוכים שכיחים ומסוכנים של המחלה כמו התקף לב, שבץ מוח, אי ספיקת כליות, עיוורון, בעיות עצביות וגם פגיעה בתפקוד המיני.


הניסיון הרב שצברה חברת התרופות הבינלאומית "סאנופי" בטיפול רבתחומי בחולי סוכרת מצביע על כך שמידת ההיענות של הסוכרתי לטיפול, שיתוף הפעולה מצדו וגילוי מוטיבציה לנהל את מחלתו, הם תנאי הכרחי ומכריע להצלחת הטיפול ולמניעת סיבוכים רפואיים בטווח המידי כמו גם בטווח הארוך.

מתוך ההכרה בצורך ובחשיבות של תיעוד מדדי הסוכרת, ולאור העובדה כי האפליקציות הקיימות בתחום הסוכרת הן באנגלית ובשפות זרות אחרות, יזמה חברת "סאנופי ישראל", המשווקת מגוון טיפולים תרופתיים לשלבים שונים של סוכרת, בשיתוף האגודה הישראלית לסוכרת, פיתוח של האפליקציה הראשונה בעברית לטלפון נייד חכם. מטרת האפליקציה לעזור למטופל הסוכרתי בניהול הסוכרת, תוך שיפור איכות החיים שלו. האפליקציה מתאימה לכל סוגי הסוכרת (מסוג 1 ו-2).


רוני בירנבוים, מנכ"ל סאנופי ישראל: "כדי שהאפליקציה תענה בצורה הטובה ביותר על צרכים של המשתמשים, בחרנו להתבסס על מודל "חכמת ההמונים" והזמנו את הסוכרתיים, בני משפחותיהם, וחברים נוספים בקהילת הסוכרת ברשת החברתית "כמוני" להציע רעיונות לאפליקציה, לתרום מניסיונם האישי ולשתף אותנו בצרכים שלהם. הסוכרתיים הביאו את הרעיונות ואנחנו השקענו את הידע המקצועי והמשאבים, כך שבכוחות משותפים הובלנו תהליך שבסיומו אנו גאים להשיק את SuCare – אפליקציה עברית ראשונה מסוגה שנוצרה ע"י סוכרתיים ולמען סוכרתיים".


היישומים של אפליקציית SuCare עבור המטופלים:

  • קביעת תזכורות למדידת סוכר ולנטילת תרופות
  • הזנה ותיעוד של ערכי סוכר שנמדדו לאחר צום, לפני ארוחה ולאחריה
  • תיעוד מינונים ותדירות של נטילת טיפול תרופתי
  • צילום ארוחות ותיעוד מרכיבים תזונתיים
  • תיעוד פעילות גופנית
  • קביעת תזכורות לביצוע בדיקות תקופתיות לאיתור מוקדם של סיבוכי סוכרת (בדיקות עיניים, תפקודי כליות וכיו"ב)
  • פילוח נתוני המעקב האישיים שהוזנו והצגה ויזואלית בגרפים המשקפים מגמות
  • יצירת דו"ח מעקב אחר רמות הסוכר בדם לרופא, כדי לאפשר לו הבנה רחבה ומעמיקה יותר של יעילות הטיפול ומידת ההיענות הטיפולית
  • האפליקציה מלווה בדמות ציפור אינטראקטיבית אשר מציעה טיפים של מידע חיוני לסוכרתי.

לינק לסרטון הדרכה על האפליקציה – http://youtu.be/2YyRfQPpMT0


ד"ר חוליו וינשטיין, מנהל היחידה לסוכרת בבית החולים "וולפסון" בחולון, העורך המדעי של ביטאון האגודה הישראלית לסוכרת ולשעבר נשיא האגודה: 
"ניהול הסוכרת הינה משימה תובענית הדורשת התמדה והקפדה על תיעוד מסודר. האחראי המרכזי והחשוב ביותר להצלחת איזון הסוכרת והניצחון על המחלה, לצד הרופא והצוות המטפל, הינו החולה עצמו. האפליקציה החדשה, SuCare, מהווה כלי נגיש ונח, שנמצא עם הסוכרתי כל הזמן, ועשוי לסייע לו במאבק היומיומי בניהול הסוכרת."

אילנה בר, מתמודדת עם סוכרת מסוג 2, השתתפה בפיילוט לבחינת חווית המשתמש באפליקציית SuCare: "השתמשתי באפליקציה במשך 3 שבועות, עבורי היא מאד שימושית ויעילה. התזכורות היומיות שהיא שולחת עוזרות לי להישאר בפוקוס ובשליטה על כל המדדים החשובים לתיעוד, בפרט רמת סוכר לאחר צום ולאחר ארוחה.  במקום לתעד ידנית במחברת אני מזינה את תוצאות המדידות ישירות לאפליקציה וכך גם יכולה לראות בקלות ובבירור את המגמה של רמות הסוכר לאורך זמן. אין לי ספק שאמשיך להשתמש באפליקציה על בסיס יומיומי וגם אמליץ לסוכרתיים נוספים להיעזר בה."

אודות חוכמת ההמונים

"חוכמת ההמונים" (Crowd wisdom) הוא מודל לפתירת בעיות באמצעות שקלול מגוון הדעות של ההמון. הטענה מאחורי המושג חוכמת ההמונים גורסת שקבוצה גדולה של אנשים, שאינם בהכרח מומחים לנושא, מסוגלת לייצר תובנה חכמה ומדויקת לא פחות מאשר זו שיגבשו אנשי מקצוע המומחים בתחום מסוים. המודל הוצג לראשונה בשנת 2005 בספר שכתב ג’יימס סורוביצקי ונקרא בשם זה.

REDMAIL

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*