איך תאטמו את הגג ותגיעו מוכנים לחורף

איך תאטמו את הגג ותגיעו מוכנים לחורף

הסתיו הוא הרגע בשנה בו אנחנו מבינים כי אנחנו לא יכולים עוד לדחות את המשימה. עכשיו זה הזמן להכין את הבית לחורף ויותר מכל, לאטום את הגג. בישראל החמה קשה לנו לעיתים לחשוב על החורף המתקרב. אנחנו נוטים להישאר עם המשימות החשובות הללו למועד אחר, מאוחר יותר. אבל אנחנו צריכים לזכור כל הזמן כי הגשם עלול תמיד להגיע בלי הכנה. הרטיבות עלולה לחדור לבית הפרטי או לבניין ולפגוע במערכות החשמל והאינסטלציה. אם אנחנו רוצים להימנע מהתופעות הללו, אנחנו צריכים לעשות את הדבר הנכון ולהשתמש בחומרים מתקדמים לאיטום הגג.

אילו חומרים משמשים לאיטום

אנחנו רוצים לעשות הפרדה בעניין הזה, בין מה שהיה נהוג עד לפני חמישים שנה בערך ובין מה שנהוג היום. זפת לגג משמשת כבר שנים את אוטמי הגגות בישראל ובכל העולם. זפת הוא חומר זול יחסית, עמיד מפני שחיקה וכזה שיכול לאטום את הגג היטב. כמובן, עם הזמן, האיכות של זפת לגג הפכה טובה יותר וגם הטכניקות בהן אנחנו משתמשים כדי לבצע את העבודה, התקדמו והפכו מדויקות יותר. קיימת אפשרות נוספת, היא להשתמש ביריעות ביטומניות לאיטום הגג. החיסרון באפשרות הזו הוא שבמידה ואתם מתגוררים בבית בו נעשה בעבר איטום גג עם זפת, תידרש הרבה עבודת הכנה כדי שאפשר יהיה להניח יריעה ביטומנית בשביל איטום מלא של הגג כמו שצריך. לכן, השלב הראשון, לפני שיוצאים לדרך, זה לדבר עם איש מקצוע או ללכת בעצמכם לגג ולבדוק, באיזה חומר השתמשו בעבר כדי לאטום את הגג מפני הגשמים.

מה עדיף? להיעזר באיש מקצוע או לבצע את העבודה לבד?

קודם כל חשוב לומר על השאלה הזו כי אין תשובה נכונה או לא נכונה. הכל תלוי בכם ובצרכים שלכם. יש מי שרוצים לחסוך כסף, מי שיודעים לעשות מלאכות שונות בידיים ועבורם להניח זפת לגג זו לא עבודה קשה. יש מי שאין להם זמן לנשום, מי שאין להם את הידע הטכני והם מעדיפים להיעזר באיש מקצוע חיצוני. בכל מקרה, בשני המקרים הללו, חשוב לרכוש חומרים איכותיים לאיטום של הגג. השימוש בחומרים איכותיים חשוב משני טעמים. ראשית, חומרים איכותיים יחזיקו מעמד הרבה יותר זמן. שנית, תו התקן הישראלי קובע בכל שנה תקנות חדשות לחומרים מהסוג הזה. זאת כדי לשמור על בריאות הציבור. כאשר אתם רוכשים ציוד באתר של חברה מקצועית, אתם בעצם שומרים על הבריאות של העובדים בגג כמו גם על הבריאות של הדיירים בבית המשותף, הבית הפרטי או במשרד.

איך האיטום נעשה הלכה למעשה

אנחנו רוצים לחלק את העבודה לכמה שלבים:

  1. שלב ראשון, ניקיון יסודי של שטח הגג: כדי שאפשר יהיה לעבוד על הגג בקלות, חשוב לפנות אותו מכל מה שיכול להפריע לעבודות. עם הזמן מטבע הדברים, הגג מתמלא בחפצים ישנים, בשאריות של ציוד וכן הלאה. חשוב לפנות את כל מה שלא חיוני לעבודה. כמובן, את דודי השמש יש להשאיר במקום. בנוסף, כדאי לקחת מטאטא או כל כלי אחר ולנקות את הגג כולו מאבק ולכלוך, כדי שהחומרים יתפסו טוב יותר על שטח הגג.
  2. בשלב השני מניחים פריימר על כל השטח: חשוב להשתמש בחומר הכנה שיספוג את הזפת כמו שצריך ובעיקר, ימנע משכבת האיטום החדשה לזלוג לשכבות הישנות.
  3. לוקחים זפת לגג ומניחים אותה בזהירות: קודם כל, חשוב להקפיד ולעבור על הוראות היצרן כדי להבין אילו כלים נוספים דרושים לכם כדי להשלים את העבודה. כמובן, כדאי להצטייד בכפפות מיוחדות, כדי לשמור על הידיים בתוך התהליך. העבודה תהיה מלכלכת, לכן תמיד טוב להגיע בבגדים נוחים לעבודה.
  4. קיימת אפשרות לצבוע את החומר בסיד: אם אתם רוצים למנוע מהזפת להתחמם בחודשי הקיץ מהשמש הישראלית, אתם יכולים לקחת סיד ופשוט למרוח אותו בצורה מסודרת עם הכלים הדרושים לכך, על שכבת האיטום.

כאמור, ההמלצה המשמעותית ביותר היא להשתמש בחומרים איכותיים לצורך העבודה. האם את המלאכה אתם צריכים לעשות לבד? זו כבר בחירה שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*