איך לטפל בחיוך חושף חניכיים?

איך לטפל בחיוך חושף חניכיים?

כל אדם רוצה שיהיה לו חיוך יפה, כל אדם יודע כי החיוך שלו משפיע על המראה החיצוני שלו כולו. במצב אידיאלי החיוך שלנו חושף את כל השיניים העליונות הקדמיות ועוד 1-2 מ"מ מהחניכיים מעל. חיוך חושף חניכיים אשר קרוי גם גאמי סמייל הוא למעשה מצב שבו כאשר אדם מחייך נחשפות יותר מדי חניכיים. התופעה המדוברת נחשבת ללא אסתטית ולא פעם אנשים אשר סובלים ממנה מוצאים את עצמם נמנעים מלחייך.

מהן הסיבות לחיוך חושף חניכיים?

ישנן כמה סיבות לחיוך חושף חניכיים:

ראשית כל, הדבר יכול להיות קשור לתנועתיות מוגברת של שרירי ההבעה שאחראים על השפה העליונה. אצל חלק מהאנשים השרירים הללו מרימים יותר מדי את השפה העליונה וכך נוצר מצב של חיוך חושף חניכיים. מעבר לכך הוא יכול להיווצר בגין שפה עליונה קצרה כאשר במצב כזה כל תנועה כלפי מעלה ולו הקטנה ביותר תחשוף את כל החניכיים והשיניים שמעל. עוד סיבה יכולה להיות לסת עליונה גבוהה או ארוכה וכן אורך שיניים קצר או דלקת חניכיים מתקדמת שיכולה לגרום להתנפחות של רירית החניכיים ואף לגרום להם לטפס על השיניים. מעבר לכך בקיעת יתר ועמדה קדמית על השיניים הקדמיות העליונות אשר גורמת לשפה העליונה להתקשות לכסות את השיניים ובזמן שמחייכים השפה העליונה מוסטת יותר מדי כלפי מעלה וחושפת את החניכיים.

איזה טיפולים מוצעים כיום לחיוך חושף חניכיים?

ישנם כמה טיפולים לחיוך חושף חניכיים ויש לקבוע את אופי וסוג הטיפול בהתאם לסיבה שבגינה המטופל סובל מהמצב המדובר. אם המקור של הבעיה היא תנועתיות מוגברת של שרירי ההבעה אזי במצב הזה הטיפול האידיאלי יהיה להזריק בוטוקס לשרירי ההבעה שאחראים על השפה העליונה כלפי מעלה. אם המקור של הבעיה הוא ממד אנכי מוגבר של הלסת עליונה הרי שהטיפול שיוצר יהיה ניתוח אורתוגנטי שהמטרה שלו תהיה לקצר את הגובה העודף. אם הגורם לבעיה הוא שיניים קטנות או דלקות חניכיים הרי שהטיפול שיומלץ יהיה דנטלי. אין ספק כי כיום ישנם מגוון טיפולים שונים המוצעים לחיוך חושף שיניים וחשוב ביותר שאדם שסובל מהמצב המדובר יפנה לאבחון המצב ובהתאם לכך לטיפול מתאים ובמיוחד אם הדבר פוגע באופן ניכר באיכות החיים שלו וכן פוגע בדימוי העצמי שלו, בביטחון העצמי וכן מונע ממנו לחייך.

כיצד בוחרים את הטיפול המתאים לחיוך חושף שיניים

בכדי לבחור את הטיפול המתאים ביותר למצב המדובר, יש לפנות לאבחון מקצועי ומדויק של המצב. אנשי מקצוע אשר עוסקים בתחום המדובר ידעו כיצד לאבחן את המקור לבעיה המדוברת, כלומר, הסיבה שבגינה האדם סובל מהמצב המדובר. בהתאם לכך, יוכלו להציע לו פתרון ראוי למצבו וכן להפנות אותו לביצוע הטיפול המתאים למצבו במקום הטוב ביותר. כמובן שחשוב לברר מראש אודות כל סוג טיפול, כיצד הוא מתנהל, האם יש בו סיכונים שונים, מהו זמן ההחלמה הצפוי והאם אחוזי ההצלחה שלו גבוהים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*