איך זה מרגיש כשלא נגיש

איך זה מרגיש כשלא נגיש

גם מחלקת ההדרכה של עיריית אשדוד העלתה תרומה להגברת המודעות לאנשים עם מוגבלות וארגנה עבור ציבור העובדים יום עיון מיוחד, במהלכו נפגשו העובדים עם אנשי מקצוע ועם אנשים עם מוגבלויות אשר סיפרו על עצמם ועל דרכי התמודדותם עם האתגרים שהמציאות מזמנת להם וגם התנסו בעצמם באותם אתגרים שאיתם מתמודדת אוכלוסיה זו באופן יומיומי.

שבוע שעבר, שבוע החשיפה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, היה שבוע מיוחד במינו המשלב תובנות ערכיות על האתגרים שהחברה מציבה בפני אנשים עם מוגבלויות החיים בקהילה, ותחושות עמוקות של הזדהות עם אוכלוסיות אלה. במהלך השבוע התקיימו הרבה מאוד פעולות, סדנאות עבודה, מפגשי חברה, מופעים והצגות ברחבי העיר, בהם נטלו חלק תלמידים ואנשי חינוך, הורים ותושבים, אנשי מקצוע ועובדים המלווים את הנושא במהלך כל השנה.

גם עובדי עיריית אשדוד ועובדי החברה העירונית לתרבות ופנאי נטלו חלק בתוכנית האירועים ומחלקת ההדרכה של עיריית אשדוד בניהולו של מר שלמה דהן, בשיתוף עם עמותת נגישות ישראל וקהילה נגישה באשדוד, ארגנו עבורם יום עיון מיוחד וחוויתי בנושא נגישות השירות – הדרך לארגון נגיש, במטרה להגביר את המודעות לנושא הנגישות, מתוך סיפורים אישיים, התנסות חווייתית והקניית כלים בסיסיים לשיפור נגישות השירות ברשות המקומית והבנת צרכיהם של אנשים עם מוגבלות.

ההדרכה התקיימה במרכז להורות משמעותית ובמשך חצי יום של פעילות שמעו העובדים הרצאות, השתתפו בסדנאות וערכו פעילות חווייתית מגוונת. הרצאת הפתיחה עסקה בנגישות השירות והדרך שעושה הארגון על מנת להנגיש את השירות לציבור ולאוכלוסיות המיוחדות. בפעילות החווייתית יכלו העובדים להתנסות במגוון סיטואציות ומצבים מן החיים. במרחב פעלו תחנות שונות שבכל אחת מהן פעלה סימולציה המדמה מצב אחר כגון: סימולציה לכבדי הראיה או כבדי השמיעה אשר צריכים לקבל שירות מפקידי העירייה. סימולציה למי שמרותק לכסא גלגלים ועליו להתמודד עם נגישות מוגבלת.. ועוד.

MOLD2286

שלמה דהן, מנהל מחלקת ההדרכה, מציין: "זו השנה השנייה שאנו עורכים יום עיון מיוחד לעובדים, במסגרת שבוע החשיפה, במהלכו יכולים העובדים להיוודע למגבלות הפיזיות והמבוכות שבהם נתקלים אוכלוסיות עם מוגבלויות, וללמוד מהם כיצד אפשר להקל עליהם ולהעניק להם שירות מיטבי". הדברים נכונים לא רק להנגשת השירות אלא נכונים לכל אזרח ובכל מקום ונכון עשו המארגנים שטבעו את הפסוק "ואהבת לרעך כמוך" כסלוגן המוביל את קמפיין החשיפה.

המינהל לשירותים חברתיים ומינהל החינוך, העומדים מאחורי היוזמה וההפקה של שבוע זה, מציינים כי מדובר בשבוע מורכב מאוד הן בשל היקף המשתתפים והיקף הפעולות שהוא מקבץ לתוך שבוע אחד והן בשל הנושא הרגיש והטעון שנועד לחשוף את הציבור לקשייהם של האוכלוסיות הללו ולעורר בציבור מודעות ורצון לקדם כל מהלך שיעניק לאוכלוסיות הללו מרחב חיים נעים ונגיש יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*