איך בוחרים נעלי כדורסל  לילד?

איך בוחרים נעלי כדורסל  לילד?

עולם ההנעלה לא דורך במקום ואם בעבר רבים היו מסתפקים בזוג אחד של נעלי ספורט אשר שירת אותם למגוון רחב של פעילויות, הרי שהיום המצב שונה.
למרבה השמחה, ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי נעליים לענפי ספורט שונים המותאמים מבחינה מבנית ועיצובית לתחום הספורטיבי. ריצה, כדורגל, טניס, כדורסל.

עבור ילדים שמשחקים כדורסל אפשר למצוא נעלי כדורסל שתוכננו לפעילות זו ולכף הרגל של השחקנים הצעירים – נעליים שיכולות לשדרג את הנוחות בעת המשחק.
מה כדאי לחפש בנעל כדורסל לילדים? לפניכם מספר פרמטרים חשובים בבחירת זוג שילווה את הילד בעת הביצועים במגרש.

יציבות – שם המשחק

חשוב מאוד שהנעל תחזיק היטב את הרגל באחיזה מתמשכת ובעיקר תעניק תמיכה באזור הקרסול למניעת פציעות. הנעליים הללו יחסית גבוהות לעומת נעליים אחרות.
יש שלושה סוגים מרכזיים של דגמים: חלק עליון גבוה, בינוני ונמוך שתלוי מאוד בנוחות ובכל מקרה, לרוב תמיכה גבוהה עשויה להפחית את העומס הפוטנציאלי על הקרסול. אך חלק עליון גבוה יכול להפחית מהמהירות ולכן, הבחירה תלויה גם ביכולות של השחקן הצעיר וגם בתפקיד שלו בקבוצה.

אנטומיה ייחודית וקלות משקל

אל תתנו לתמיכה להטעות אתכם. המבנה והאנטומיה שלהן הם כאלה שהנעל לא תגביל את התנועה כך שהיא לא תחליק מהרגל בעת מאמץ.
לכן, נעליים אלה נחשבות לקלות משקל ופשוטות לתמרון על מנת להגביר תנועה ומהירות ולהפחית עייפות במהלך המשחק.
חברות שונות הקנו לדגמים שלהן פתרונות עיצוביים אסתטיים ופרקטיים לשיפור היציבות כמו למשל, כנפיים צדדיות שמונעות להתנדנד בפתאומיות.

סוד הסוליה

לאופן שבו מעוצבת הסוליה השפעה מכריעה על הדרך בה מרגישים עם הנעל. כיום ישנן טכנולוגיות ריפוד מתקדמות כולל קצף במשקל קל, ריפוד פיסול קעור וקמור, רכיבים שיכולים לספוג פגיעות ונחיתות קשות ולהפחית לחץ על כף הרגל כמו גם לספק עצירות זריזות בעת הצורך.
יש לקחת בחשבון שבבחירת הדגם המבוקש הריפוד קריטי לבריאות הרגל, כי העצמות של הילדים עוד צומחות ולכן יש לוודא שהריפוד סופג זעזועים במיוחד בעת קפיצה ושאין צורך להפעיל אנרגיה רבה על מנת להרים את הרגליים כאשר הן חבוקות בנעליים.
שימו דגש בייחוד על ריפוד באזור הקרסול המועד לפגיעות במשחק כדורסל.

מידה מותאמת וחומרי גלם נושמים

יש למדוד את הנעליים או לפחות לאבחן את המידה של כף הרגל כדי להתאים נעליים במידה הנכונה. עם זאת, כדאי להותיר מרווח של חצי סנטימטר בין קצה האצבעות לקדמת הנעל. אם יש תחושה שכפות הרגליים גדלו, יש להתאים נעל חדשה למידה עדכנית.
מבחינת חומרי גלם, יש לוודא שהנעל נושמת בצורה טובה ומונעת הזעה מוגברת וריח רע בעקבות כך מבלי להתפשר על עמידות גבוהה. לרוב מדובר בגפות בשילוב של רשת טקסטיל מינימלית וקלת משקל כאשר הסוליה החיצונית עשויה מחומרים סינטטיים לאחיזה טובה והכיסוי מעור קשיח להשגת עמידות גבוהה

ומה עם השרוכים?

לגבי השרוכים שהם חלק בלתי נפרד מהנעל עצמה, בכל הנוגע לבחירה בנעלי כדורסל לילדים יש להקפיד על שרוכים שלא ישתחררו ויש למתוח אותם היטב או מראש לרכוש נעליים עם רצועה עם חיבור מסוג קרס כך שגם השחקנים הצעירים שעוד לא למדו לקשור שרוכים לא יצטרכו להיות תלויים בסגירת ובפתיחת הנעל בעזרה מההורים.

בשורה התחתונה

בבואכם לרכוש נעלי כדורסל לילדים יש לוודא שאכן מדובר בנעלי כדורסל, כדאי לבחור רשת המתמחה בנעליים ובעיקר בנעלי ספורט, שמחזיקה מבחר מרשים של נעליים נבחרות מהמותגים המובילים במחירים טובים. כדאי להתייחס גם לצבעוניות ולעיצוב, כדי שהילד יאהב לנעול את הנעליים למשחקים ולאימונים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*