תיכון מקיף ז’ זוכה תחרות פיצינג

תיכון מקיף ז’ זוכה תחרות פיצינג

משרד החינוך ומכללת סמינר הקיבוצים במפגש פיצ'ינג להצגת רעיונות לסרטים לבתי ספר תיכוניים ממגמות תקשורת וקולנוע בישראל

הזוכים הגדולים: סרט עלילתי "הרדוף", ציון לשבח לסרטים "אדום" ו"קשר דם"  |  סרט תיעודי "אבא לא שומע", ציון לשבח לסרטי "סיפורי רחל".

האירוע התחרותי שהתקיים ביום רביעי ה-26.1.16, הינה מיזם ייחודי של משרד החינוך, פרי שיתוף פעולה עם בית הספר לתקשורת וקולנוע בפקולטה לאמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים.

במסגרת האירוע, תלמידי כיתות י"ב מכל רחבי הארץ הציגו תסריטים ורעיונות לסרטים עלילתיים וסרטי תעודה, המוגשים כפרויקט גמר לבגרות כחלק מלימודי התקשורת והקולנוע, בפני חבר שופטים מקצועי הכלל תסריטאים, מפיקים, בימאים מלב תעשיית הקולנוע הישראלית. מטרת המיזם הנה קידום אוריינות תקשורת וצריכה נבונה של תכנים טלוויזיוניים וקולנועיים, ועידוד יצירה טלוויזיונית צעירה. שופטי התחרות: מורי סמינר הקיבוצים היוצרים איילת בכר, אמנון זלאייט, ג׳ולי שלז.

"מאות תסריטים נכתבים במסגרת מגמות התקשורת והקולנוע מדי שנה" אומרת דורית באלין, מפמ"ר תקשורת וקולנוע, משרד החינוך, "אירוע הפיצ'ינג במכללת סמינר הקיבוצים מאפשר לחשוף בפני הקהל את התסריטים מפי היוצרים עצמם, להתרשם מהתשוקה שלהם לספר את הסיפור ובעיקר להבין את עומק המחשבה המסתתר מאחורי התסריט."

מאיר ראובני, ראש בית הספר לתקשורת וקולנוע, הפקולטה לאמנויות במכללת סמינר הקיבוצים " פיצ’נג התסריטים לבתי הספר התיכונים שמתקיים אצלנו זו השנה השלישית הוא שלב ראשון במימוש החזון שלנו של גישור בין אקדמיה לבתי ספר. התקווה שלנו היא שהקמפוס שלנו יהווה גשר בין האקדמיה לשטח, גשר דרכו יגיעו תלמידים מהמגמות כדי ללמוד וליהנות מהטכנולוגיות ושיטות ההוראה המתקדמות של קמפוס אמנויות בסמינר הקיבוצים".

במסגרת השותפות זכו כל המתמודדים לליווי והכוונה מקצועית של סטודנטים מבית הספר לתקשורת וקולנוע במכללת סמינר הקיבוצים החל משלביה הראשונים של התחרות.

השנה הוגשו עשרות תסריטים לתחרות מבתי ספר שונים ברחבי הארץ. מתוכם נבחרו 12 תסריטים תיעודיים ותסריטים עלילתיים. מגישי ההצעות שעלו לשלב הגמר השתתפו בסדנת הדמיה (סימולציה) שנערכה על ידי רות לב ארי וסטודנטים מביה"ס לתקשורת וקולנוע של מכללת סמינר הקיבוצים, במסגרתה התנסו לראשונה בהצגת הרעיון שלהם בפני צוות מדריכים וקהל מצומצם וקיבלו משובים על הפרזנטציות שלהם.

להלן הזוכים בתחרות:

עלילתי:

"אדום", תיכון אחד העם, פתח תקווה. במאית: לטם ליזר

"הרדוף", בית הספר המשותף חוף הכרמל, חיפה. במאי: דן אורן

"קשר דם", תיכון מוסינזון, הוד השרון. במאי: ספיר תייר

תיעודי:

"אבא לא שומע", תיכון מקיף ז’ הקריה, אשדוד. במאית: סיגל בלטה

"סיפורי רחל", בית ספר תיכון ברנר, פתח תקווה. במאית: אירה גונקו

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*