המרחב הציבורי של תלמידי י"ב

המרחב הציבורי של תלמידי י"ב

תלמידי כיתה י"ב במקיף ז' החליטו לטפח את המרחב הציבורי במינהלת סיטי-מרינה ובכל יום ראשון הם פולשים לשטח הציבורי ברובע הסיטי ומקיימים פעילות להגברת המודעות לערכי סביבה ושמירה על ניקיון הרובע.

במסגרת קמפיין הסברתי "הולכים על עיר נקייה", המבוצע ע"י עיריית אשדוד, מינהלות הרבעים ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, מבקשת העירייה ושותפותיה לקדם את הרעיון שהמרחב הציבורי שייך לציבור ועל הציבור לשמור עליו. כך, בדפי ההסבר שהופצו במינהלות הרבעים, מובא מידע מעניין המלמד על ההשלכות הסביבתיות להתנהגות לקויה.

מסתבר שכמות הכלבים באשדוד איננה קטנה ובכ-3,500 בתי אב מחזיקים כלבים המייצרים לא מעט צואת כלבים. כך גם לא מעט מעשנים המשליכים בדלי סיגריה למרחב הציבורי או מטרדי רעש המייצר מפגע סביבתי העלול לגרום לנזקי בריאות. "במוקד העירוני נרשמות לא מעט פניות של נזקי סביבה ומפגעי סביבה" מסבירים בעירייה ומציינים את המוקד העירוני כגוף יעיל המרכז את פניות הציבור ומנווט אותן ליחידות הרלוונטיות להמשך טיפול.

לפניות אלה יש משמעות אם הציבור מרגיש מחוייבות אישית לסביבה נקייה ולבד מהעובדה שהציבור דואג שסביבתו תהיה נקייה, הוא דואג שגם אחרים ינהגו כמוהו. תפיסה זו עומדת בטבורו של מיזם חינוכי הפועל בתוך בתי הספר. לדוגמא השבוע (יום א') יצאו תלמידי כיתה י"ב במקיף ז', בשיתוף איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, למבצע חלוקת פליירים להעלאת מודעות התושבים לשמירה על סביבה נקיה.

"אנו דוגלים בהפצת המסרים לשמירה על הניקיון בשיתוף הנוער וכך אנו יוצרים נכונות לשמירה על הסביבה גם בקרב הצעירים של הרובע" מוסר מיארה פנחס, ממ"ק ראש מנהלת סיטי מרינה, ומציין כי "התלמידים התחלקו לארבע קבוצות והתפזרו ברחבי הסיטי במקומות המרכזיים, לפעילות הסברתית".

המורה יהודית בוסקילה המלווה את תלמידיה במיזם, מודה לעיריית אשדוד על שיתוף הפעולה ההדוק עם מנהלת סיטי מרינה. לדבריה "כבר 3 שנים שאנו מקיימים פעילות משותפת עם המינהלת, במסגרת תעודת בגרות חברתית. התלמידים נהנים מאוד ורואים אצלם שיפור עצום בנכונות לשמירה על סביבה נקיה וירוקה".

התלמידים עצמם, אשר נפגשים בכל יום ראשון בפארק הסיטי, נהנים לקיים בכל פעם פעילות הסברתית ברחבי הרובע תוך שהם משוחחים עם התושבים ועושים כל מאמץ על מנת להגביר את המודעות לשמירה על הסביבה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*