רכישת משאיות: דברים שכדאי לדעת לפני הקנייה

רכישת משאיות: דברים שכדאי לדעת לפני הקנייה

רכישת משאית חדשה מהווה הוצאה יקרה מאד, שלא כל עסק יכול לעמוד בה. משאיות בשונה מרכבים רגילים מיועדות להובלות מטען כבד וגדול, על כן מדובר בכלי רכב חזק ועוצמתי מבחינת יכולות המנוע שלו, וגדול ויציב מבחינת מבנה השלדה שלו. באמצעות הפרמטרים האלו תימדד איכות המשאית, ויכולת השרידות שלה לאורך השנים. כמובן שככל שמדובר במשאית איכותית יותר ובעלת נתונים גבוהים יותר, כך יהיה המחיר עבורה גבוהה יותר. אחד הפתרונות המומלצים להתמודדות עם העלות הגבוהה הוא רכישה של משאית יד שנייה. במאמר הבא תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני רכישת משאית לעסק שלכם.

מהם הצעדים שיש לנקוט לפני הקנייה?

תקציב וצרכים

על מנת להעריך איזה תקציב נדרש מכם לגייס עבור המשאית, יש להבין קודם כל לאילו מטרות היא עתידה לשמש אתכם. לסוגים שונים של משאיות יש יעוד שונה, הן מבחינת יכולת העמסה שלהן והן מבחינת סוג המטען שהן צריכות להוביל- האם נדרש ארגז קירור, ארגז פתוח או ארגז סגור. כל אלו משפעים באופן ישיר על העלויות.

סקר שוק

כמו בכל רכישה בחיים ובמיוחד ברכישות גדולות, מומלץ לערוך סקר שוק לפני שמקבלים החלטה. במקרה של משאית יד 2 מומלץ לברר אילו אפשרויות מימון עומדות לפניכם, לערוך השוואת מחירים, להבין את ההבדלים שבין רכישת משאית מסוחר, מוכר פרטי או מחברת יבואן רשמי.

בדיקת אחריות

בדרך כלל ברכישה מסוחר משאיות או ממוכר פרטי לא תקבלו אחריות עבור המשאית, אך אם בחרתם לרכוש משאית מחברה מוכרת או חברה המשמשת כיבואן רשמי, אחריות היא בהחלט חלק מהעסקה. לכן חשוב לברר מה היא כוללת ולכמה זמן היא נמשכת.

הבדיקות שעליכם לעשות

מה עדיף? מגרש או אדם פרטי

חיפוש משאית יכול להיות מסע מתמשך. רכישת משאית יד 2, התואמת בדיוק את הצרכים שלכם, בעלת כל הנתונים הנדרשים ובמחיר אטרקטיבי, דרך אדם פרטי היא בגדר מזל. לרוב עדיף לחסוך את הזמן היקר ולפנות למגרש מסודר, בו תוכלו לראות מבחר רחב של אפשרויות, וכך גם למצוא את המשאית אשר עומדת בכל הדרישות שלכם. במגרש כזה ניתן לבצע רכישה אמינה הן מבחינת מצבה הטכני של המשאית והן מבחינת האחריות.

מימון הקנייה – אפשרויות מימון

כיום ניתן למצוא בשוק סוגים שונים של עסקאות ואפשרויות מימון, אשר יסייעו לכם לבצע רכישה של משאית חדשה או משאית יד 2 לעסק שלכם- מסלולי ליסינג שונים, השכרה לפרקי זמן קצרים או ארוכים, החלפה ועוד. היצע גדול יותר של אפשרויות תוכלו לקבל ברכישת משאית דרך מגרש היבואן, כך תוכלו לחסוך בעלויות ולהנות גם מראש שקט בכל הנוגע לתהליך הרכישה, לפן הטכני והתפעולי וגם לתקופת האחריות.

עלויות התחזוקה

עוד משהו שיש לקחת בחשבון הוא עליות התחזוקה, הנלוות לעליות הכרוכות ברכישת משאית. עלויות תחזוקה כוללות בין היתר אגרת רישוי, טסט, הוספת ארגז במידת הצורך וכמובן טיפולים שעלולים להיות מאד יקרים.

תחזוקת משאיות על הכביש

טיפול ותחזוקת רכבים זה נושא חשוב, במיוחד כאשר מדובר במשאיות, מאחר ואלו נמצאות לאורך זמן על הכביש, מה שגורם באופן טבעי לבלאי של חלקים ולצבירת קילומטרז'. כשמדובר במשאית יד שנייה החשיבות גדלה, משום שהיא כבר מצויה זמן רב על הכביש וחלק מחלקיה כבר אינן מקוריים. תחזוקת משאית צריכה להיות מקיפה ולכלול את כל חלקיה, החל מהגלגלים ועד לשלדה והמונע.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*