עץ המוצצים של ילדי אשדוד

עץ המוצצים של ילדי אשדוד

אם אתם סקרנים לדעת מהו עץ המוצצים, מה הוא מגדל ואיך הוא נראה, למי הוא מיועד והיכן הוא גדל, אתם מוזמנים להגיע ביום ראשון הקרוב לגן ספרא ברובע י״ב ולהתרשם מהעץ הגדול שנבחר להיות עץ המוצצים הראשון של אשדוד. זכרו, גן ספרא, יום ראשון 21/12/14, בשעה 11:00 בדיוק, יחנכו ברוב שמחה וגיל את עץ המוצצים של ילדי אשדוד.

על מיזם כזה עוד לא שמעתם – עץ המוצצים! עצים רגילים מתאפיינים בענפים ובעלווה ירוקה  ופירותיהם תלויים על העץ, ואילו עץ המוצצים מתאפיין ב… ענפים ובעלווה ירוקה אלא שבמקום פירות, מוזמנים ילדי אשדוד הנמצאים בשלב הגמילה מהמוצץ, להגיע יחד עם הוריהם, לתלות את המוצץ שלהם על העץ ולהיפרד ממנו לשלום!

נשמע פשוט? אז זהו שלא! הניסיון מלמד שלהורים קשה לגמול את ילדיהם מהמוצץ. גם הילדים עצמם הרגילים כל כך למוצץ המרגיע, לא ממהרים להיפטר ממנו. הדרך לעשות זאת יכולה להיות יצירתית ומגוונת ועץ המוצצים הוא דוגמא למחשבה יצירתית ולאפשרות מעשית, שתאפשר לילד להיפטר מהמוצץ בדרך נעימה.

אז אם החלטתם להגיע עם ילדיכם ביום ראשון, כדאי שתכינו עצמכם לכך. תהפכו את הביקור בעץ המוצצים לחוויה מיוחדת ותיצרו סביבה את האווירה המתאימה. להלן כמה טיפים שיועילו לילדיכם להיפטר מן המוצץ ולהיערך לקראת הביקור בעץ המוצצים.

– תסבירו לילדכם שהוא כבר ילד בוגר שיכול להיפטר מן המוצץ.

– בשלב זה תוכלו לייעץ לו לעשות זאת בשלבים. לא להחזיק במוצץ כל הזמן אלא רק כשרואים טלוויזיה או הולכים לישון.

– אם אתם מבחינים שקשה לילד בלי המוצץ, תחבקו אותו, תספרו לו סיפור או תעסיקו אותו במשהו שהוא אוהב.

– כעת, משריככתם מעט את ילדיכם, תספרו לו על עץ המוצצים ועל הבחירה שלו להגיע אליו ולתלות בו את המוצץ.

– בואו לעץ המוצצים, תערכו לו מסיבה קטנה או תשתלבו בחגיגה המשותפת לילדים שיגיעו.

על היוזמה הנהדרת הזאת באשדוד, בהשראת הספר המוכר שכתבה הסופרת לי טרכטמן, אחראים ראש מינהלת רובע י"א-י"ב מר שלומי נהון ומפקח נטיעות אזורי מר אשר אדרי, אשר בחרו להיות חלוצים ולהציע לילדי אשדוד הזאטוטים להיפטר מהמוצץ שלהם בדרך נעימה – לתלות את המוצץ על העץ ולהיפרד ממנו לשלום. השניים בחרו בגן ספרא היפה והמטופח, והציעו את עץ הצאלון הפינתי הפורש את ענפיו ומטיל צל גדול על סביבתו. העץ כבר זכה לטיפוח נאה ולגידור מתאים כך שכל הבא לגן יוכל לזהות אותו.

מר נהון: ״בחרנו להרים את הכפפה ולהיות הראשונים באשדוד המציעים שירות זה לילדי העיר. אני מקווה שהורים וילדים מכל רחבי העיר יבואו ויקשטו את העץ בשלל מוצצים צבעוניים״. נהון הודה בראש ובראשונה למר אשר אדרי שהביא את הרעיון ודחף לביצוע המיזם, לגב' טלי דרורי, ראש תחום הגיל הרך בחברה העירונית ולעמי סביון מנהל מתנ"ס ספרא שסייעו בלוגיסטיקה ובפרסום האירוע בגני החברה.

אז אם הצלחתם במשימה ועזרתם לילדיכם לתלות את המוצץ על עץ המוצצים, אתם מוזמנים לעשות עוד צעד אחד קטן. כנסו לדף הפייסבוק העירוני או דף הפייסבוק של מינהל הרובע ותספרו לנו על התהליך, כיצד ילדיכם נגמל מהמוצץ ואם יש לכם טיפ מסייע אתם מוזמנים לשתף אותנו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*