סמינר "גיבורי אל" באשדוד

סמינר "גיבורי אל" באשדוד

ביום שלישי האחרון  התקיים באשכול הפיס שבמקיף א' סמינר עמיתים לתלמידי כיתות ז' בעיר, שמטרתו פיתוח אחריות אישית וחברתית והתמודדות עם בריונות

הסמינר שנפתח בפעם הראשונה בעיר אשדוד הוא פרי שיתופי פעולה בין אגף שפ"י והפיקוח על הייעוץ במשרד החינוך, המפקחות רונית יצקר ומיכל בן זאב שאול ובין הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות בראשותה של המנכ"לית סימונה מורלי.

את התהליך, שהסמינר הינו נקודת ציון אחת בדרך, הובילה אדווה בר- יועצת במקיף ח' ומדריכת אקלים רשותית, תוך שיתוף פעולה עם דבורית זהבי, ראש תחום מניעת אלימות ברשות. טרם הסמינר הנחתה המדריכה את יועצות שכבה ז' מבתי הספר בעיר וכן היה מפגש שבו לקחו חלק פעיל  גם רכזי המוגנות הנמצאים בחלק מבתי הספר.

בהמשך למפגשי ההנחייה העבירו היועצות סדנאות לעמיתים שנבחרו בבית ספרן. במהלך הסמינר נערכו שתי הרצאות האחת על ידי שחר כחלון, רכז מניעה ברשות העירונית בנושא בריונות ברשת והשנייה על ידי אמיר אוחנה ממרכז "מפלים". בהמשך היום הנחו היועצות את העמיתים בשתי סדנאות ובסיומן הועלתה מצגת שכללה סלוגנים של כל אחד מבתי הספר – כשהמסר המרכזי הינו: מניעת בריונות מכל סוג.

אין ספק כי תהליכים בית ספריים באמצעות הדרכה וימי שיא כמו סמינר העמיתים, מעלים את האפשרות להתבוננות ולהבנה מעמיקה יותר של הנושא וחשיבותו. ההבנה כי התמודדות יעילה עם תופעת הבריונות אינה יכולה להסתפק בטיפול נקודתי וכי ההתמודדות דורשת תהליך עקבי של פיתוח יחסים בין אישיים בקבוצה, חיזוק כוחות הפרט, פיתוח תפיסה עצמית חיובית ופיתוח אחריות וערבות הדדית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*