נפתח סניף אשדוד של "ניצן הורים"

נפתח סניף אשדוד של "ניצן הורים"

בשנים האחרונות מרבים לחקור, לכתוב ולעסוק בקשיים של ילדים ובוגרים עם לקויי למידה ומשפחותיהם. אולם, בעוד שלקויות למידה של ילדים ומתבגרים נמצאת בבולטות במחקר ובפרקטיקה, הרי שבהמשך מעגל החיים להתבססות הזוגיות וההורות, לא נמצאה תמיכה מותאמת להורים עם ליקויי למידה. רציונל זה עומד בבסיסה של היוזמה להקמת מרכזי "ניצן הורים", אותה יזמה גב' טובה סגול, אמא לילדה עם לקויות למידה שחשבה על התמיכה שבתה תצטרך לקבל בעתיד, כשתהפוך ביום מן הימים לאמא.

מרכז "ניצן הורים" אפוא נותן מענה לשאלה מה קורה לאותם בוגרים עם לקויות למידה כאשר הם הופכים בעצמם להורים ומה ההשלכות של הלקות על תפקודם כהורים? "ניצן הורים" יהיה המוסד אשר ירכז את הידע הספציפי בנושא, יציע להורים קורסים, קבוצות דיון, סדנאות, טיפול וליווי אישי, פעילויות תרבות ופנאי, פעילות משותפת להורים ולילדים ויצירת קהילה חברתית תומכת. הפעילות מתרכזת לשעות אחר הצהריים כאשר הורים וילדיהם מגיעים למרכז ונהנים מחוויה טיפולית ובאווירה ביתית של אנשי מקצוע. "אנחנו העיר הראשונה שזכינו לקבל תקציב שיפוץ והצטיידות מביטוח לאומי" אומרת טלי מימון, מנהלת המחלקה לחינוך מיוחד במינהל החינוך, ומודה לביטוח הלאומי על שיתוף הפעולה והסיוע המשמעותי בשיפוץ המבנים עבור אוכלוסיית ההורים. טלי מציינת כי ברמה הארצית "המרכז באשדוד, הוא המרכז הרביעי שמוקם בארץ במסגרת פרויקט 'ניצן הורים' של עמותת ניצן" ומדגישה את מטרותיו כמרכז שייתן מענה לאוכלוסיית ההורים עם לקויות.

simo222

בהקמת "ניצן הורים" חברו יחדיו מס' גופים מקצועיים – עמותת ניצן, החוג לייעוץ חינוכי באוניברסיטת תל אביב, אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע ומועסקים בו אנשי מקצוע מומחים מתחום הייעוץ החינוכי, ריפוי בעיסוק, עבודה סוציאלית, מטפלים ביצירה והבעה, פסיכולוג, מדריכי הורים ועוד. הנחת היסוד של המרכז היא שהעצמה, הכלה והדרכה מונגשת ומותאמת, יוכלו לקדם את התפקוד החיובי של ההורים תוך מתן סיוע להורים שלא יהיו מבודדים חברתית ורגשית ויגדלו את ילדיהם בסביבה בריאה ומיטבית יותר. עידן יצחק-שרוני, מנהל המרכז באשדוד, אומר שהפרויקט הינו יוזמה של הגב' טובה סגול, אמא לילדה עם לקויות למידה, ומציין שאת התכנית הארצית מנהלת רויטל גנץ, בעלת תואר ראשון בריפוי בעיסוק ותואר שני בייעוץ חינוכי. פתיחת המרכז ושיפוץ המבנה באשדוד התאפשר כאמור בזכות שיתוף פעולה של הקרן לפיתוח שירותים לנכים, מינהל החינוך המחלקה לחינוך מיוחד של עיריית אשדוד ועמותת ניצן והתמיכה המשמעותית של הביטוח הלאומי. שרוני: "בניצן הורים, רואים את החשיבות בהדרכה נכונה ומותאמת להורים עם לקויות למידה, הפרעות קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד, החווים אתגר בהורות שלו וזקוקים לעזרה".

650simona

ביום שלישי (30/1/18) אם כן, במעמד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מייסדת "ניצן הורים" ארצי הגב' טובה סגול, מנהלת התכנית הארצית גב' רויטל גנץ, הממונה על החינוך מר יהודה פרנקל, מנהל ביטוח לאומי מר שמואל וינגלץ, מנהלת חינוך מיוחד אשדוד גב' טלי מימון, הגב׳ סימונה מורלי, מנכ״לית רשות העירונית למאבק בהתמכרויות ואלימות נציגי מינהל החינוך, צוות המרכז והורים – נחנך המרכז החדש "ניצן הורים" וישמש בית להורים עם לקויות למידה, קשיי הסתגלות ותפקוד ו/או הפרעת קשב וריכוז, שלהם ילדים קטנים (עד גיל 7). המרכז ממוקם ברח' דוד רזיאל 6.

ד"ר לסרי אשר התכבד בקביעת המזוזה למרכז החדש ציין את הבית החם כאבן דרך חשובה בתהליך הבנייה של מוסדות הקהילה הנותנים מענה לכל סוגי האוכלוסיות ובהם גם הורים עם לקות. זהו מוסד המעניק משמעות אמיתית לערך השוויוניות ומאפשר לבאי הבית להנות ממערך ליווי מקצועי שיעצים אותם בניהול התא המשפחתי. לאחר נשיאת הדברים יכלו האורחים לסייר במתחם המרכז ולהתרשם מהתכנון המוקפד ומהאווירה שהוא משרה על באי הבית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*