ניצלו חייו של בן 16 לאחר שאכל בשוגג גלידה חלבית

ניצלו חייו של בן 16 לאחר שאכל בשוגג גלידה חלבית

ניצלו חייו של בן 16 לאחר שאכל בשוגג גלידה חלבית כאשר הוא אלרגי למוצרי חלב – הרופאים נאלצו להרדימו ולהנשימו

נער בן 16 תושב העיר ירושלים, הובהל ביום שבת האחרון בעודו מורדם ומונשם לבית החולים הציבורי אסותא אשדוד מקבוצת מכבי, לאחר שפיתח תגובה חריפה בעקבות אכילת גלידה והוא רגיש לחלב ומוצריו.

מבירור המקרה עולה כי הנער, ששהה בשבת האחרונה באחד מיישובי השפלה, נחשף לגלידה וחשב כי היא פרווה ולא מכילה מוצרי חלב. תוך דקות החל לפתח פריחה ואלרגיה קשה לרבות קשיי נשימה. הנער טופל במזרק האפיפן אך ללא שיפור. למקום הוזעקה ניידת טיפול נמרץ שנאלצה להרדימו ולהנשימו תוך פינויו לביה"ח הציבורי אסותא אשדוד.

כעבור יממה ולאחר שהבדיקות השונות הראו שיפור קיצוני במצבו של הנער החלו הרופאים לגמול אותו ממכונת ההנשמה.

"אלרגיה לחלב ומוצריו היא האלרגיה למזון השכיחה ביותר בארץ ובעולם המערבי, רוב הסובלים ממנה הם ילדים ובני נוער" אומר פרופ' אליהו מגן מומחה לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד ומוסיף : "התסמינים הם, החל מפריחה וגירוד ולעיתים גם בצקות באזור הרקמות הרכות כמו הפנים, במקרים קיצונים יותר גם כאבי בטן וקוצר נשימה והקאות. עם זיהוי התסמינים יש צורך לעשות שימוש מידי במזרק האפיפן, שמכיל מינונים שונים לילדים ומבוגרים והוא חייב להימצא בהישג יד".

 

ד"ר נעה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ ילדים והרופאה המטפלת:

"בשבת האחרונה הגיע אלינו נער בן 16.5 עם שוק אפילפטי, מצב מסכן חיים לאחר חשיפה לחלב והוא והוא סובל מאלרגיה קשה לחלב ומוצריו. האכילה נעשתה בשוגג ומהר מאוד הופיעו תופעות של עקצוצים בלשון, קוצר נשימה ועוד. נעשה שימוש במזרק האפיפן, אך מצבו לא השתפר. המשפחה קראה לניידת טיפול נמרץ, שהתרשמו ממצב רפואי מאוד קשה שבא לידי ביטוי בנפיחות של כל חלל בית הבליעה ודרכי הנשימה. בעקבות כך הוחלט להרדימו ולהנשימו, הנער היה במצב מסכן חיים באופן מיידי. לשמחתנו, בחלוף יממה בה היה מורדם ומונשם חל שיפור ניכר במצבו. לצערי, לא כל מקרי האלרגיה נגמרים בסוף טוב ולכן אסור לזלזל במצב הזה וחובה על כל אדם או נער רגיש להסתובב עם מזרק האפיפן שלו"

 

אביו של הנער סיפר:

"בשבת האחרונה התארחנו אצל בני משפחה באזור הדרום, בשוגג נקנתה גלידה חלבית כאשר הייתה מחשבה שהיא פרווה. הבן שלנו טעם מהגלידה סביב השעה 15:0:0 ומהר מאוד הבנו שפרווה היא לא. הבן החל לפתח מהר מאוד תסמינים של רגישות, ממנה הוא סובל מיום הולדתו. למרות השימוש במזרק וטיפול של נטן שהוזעקו למקום, מצבו המשיך להדרד עד שהיה צורך להרדימו ולהנשימו. מהר מאוד הגענו אל ביהח הציבורי אסותא אשדוד מחלקת טיפול נמרץ ילדים, בחסדי שמיים ובעזרת הרופאים, כנגד כל הציפיות, כשם שמצבו הדרדר במהירות כך גם השיפור היה מהיר. לאחר כיממה בה היה מורדם ומונשם, הבוקר הוא כבר חייכני ומתקשר כאילו כלום לא היה. חשוב לי מאוד לפנות לכל ההורים והילדים: גלו משנה זהירות. אלרגיה היא לא משחק ילדים ועלולה לסכן את חייהם של היקרים לנו מכל"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*