מתחילים לרכב על אופניים? לא לשכוח פנס!

מתחילים לרכב על אופניים? לא לשכוח פנס!

רכיבת אופניים הפכה כבר מזמן לסוג פופולארי ואהוב של אימון גופני, כמו גם לענף ספורט אתגרי בפני עצמו. אופניים משמשים גם כתחביב וגם ככלי תחבורה מן המניין, אך לא משנה כיצד אתם עושים בהם שימוש, יש כמה כללי ברזל שחייבים להקפיד עליהם. אחד מהם הוא חבישת קסדה, והוא המוכר והנאכף ביותר מכולם, אך כשמדובר על פנס לאופניים, לא תמיד זה כל כך ברור שמדובר על חובה.

למה זו חובה לרכב עם פנס לאופניים?

  1. כי זו לשון החוק

על פי תקנות התעבורה, כל מי שרוכב על אופניים מוכרח להיות מצויד בפנס קדמי ופנס אחורי. בדיוק כמו שעל המשתמשים במכוניות להדליק אורות, כך גם רוכבי אופניים מחויבים לחוקי התנועה.

  1. כי זה הופך אתכם לרואים ונראים

מעבר לפן החוקי של הרכיבה על האופניים, פנס לאופניים הוא אמצעי בטיחות שלא היינו רוצים לוותר עליו בשום שלב. הרבה יותר קל לפספס רוכבי אופניים על הכביש מאשר מכוניות, מה שמעמיד רוכבים בסיכון גבוה יותר לתאונות. הפנס מסייע לאחרים לזהות אתכם, בדיוק כמו שהוא מסייע לכם לראות טוב יותר את הדרך.

  1. כי זה יכול לסייע בחירום

אם בתאורה, באיתות לעזרה, או בחיפוש אחר ציוד בחושך, פנס לאופניים משמש בדיוק כמו פנס רגיל ויכול לסייע לכם במקרה חירום אם נפלתם מהאופניים, נפצעתם או שמא מישהו אחר זקוק לסיוע שלכם.

איך תבחרו פנס לאופניים שיתאים לכם בדיוק?

  1. בחרו את הצורה הנוחה לכם ביותר – פנס רגיל עם הרכבה מתאימה לאופניים, פנס לאופניים שמתאים לחבישה על הראש.
  2. ודאו שהעוצמה מספקת אתכם – נסו את הפנס באזור חשוך כדי להיות בטוחים שהוא מאיר בעוצמה שתשאיר אתכם ואת הסביבה שלכם בטוחים.
  3. בדקו שהפנס מכיל את כל ההתאמות הנדרשות לכם – הגנה מפני מים, הבהובים, או כל פיצ'ר אחר שחשוב לכם שיהיה בפנס בהתאם לאופי השימוש שתעשו בו – רכיבה אתגרית, ניידות על הכביש וכדומה.

איפה כדאי לרכוש פנס לאופניים?

על פניו, נדמה שכל פנס עשוי לשמש בתור פנס לאופניים, אך כשמדובר על אמצעי בטיחות כה חשוב, אולי כדאי להצטייד במוצר איכותי ועמיד שלא יאכזב אתכם לאחר מספר שימושים בלבד. בשביל להיות בטוחים שאתם מצטיידים באחד כזה, כדאי שתרכשו פנס לאופניים מחנות שמתמחה בעולם הרכיבה, התאורה, הספורט או התחבורה, ויש לה את היכולת לתת מענה מדויק לצרכים שלכם, ואף לייעץ לכם כדי שתבינו בדיוק מהו.

פרמטר נוסף שוודאי יגרום לכם להרגיש בטוחים יותר ברכישה של פנס לאופניים היא אחריות שתעניק החנות על המוצר. זוהי ראיה נוספת לכך שהמוצר ראוי ויוכל לשרת אתכם נאמנה. מעבר לכך, כמובן שחשוב לתת את הדעת על היבט המחיר ולהימנע מפנסים במחיר נמוך וחשוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*