מפת התגוננות חדשה

מפת התגוננות חדשה

במסגרת זו, פיקוד העורף העלה באמצעי התקשורת תשדיר חדש המציג את מפת ההתגוננות המחודשת, המתייחסת לזמן הנדרש לתושב כדי להיכנס למרחב מיגון. מטרת הקמפיין היא שכל אזרח ידע את אזור ההתגוננות שלו (שם ומספר) וידע כיצד לפעול באזור זה בשעת חירום.  לקרוא ולשמור.

הניסיון בארץ ובעולם מוכיח כי מצבי חירום עלולים לפקוד אותנו בכל זמן, ללא התראה או הכנה מוקדמת. דוגמאות לכך התפרסמו רק בחודשים האחרונים כאשר במקומות שונים בעולם, אירעו אסונות טבע קשים בהם אלפי בני אדם קפחו את חייהם ונגרמו נזקים עצומים באזורים הללו. בקטגוריה זו של חירום נכללים לא רק אסונות טבע אלא גם עימותים צבאיים ומלחמות, ובמציאות הנפיצה באזורנו ענייני ביטחון ועימותים צבאיים עומדים באורח תדיר על סדר היום. אבל, כמו במקומות רבים בעולם, גם אנחנו למדנו כי מוכנות והערכות מוקדמת מאפשרת התמודדות טובה יותר בחירום.

לאחר סבב העימות האחרון עם ארגוני החמאס במבצע "צוק איתן", הופקו לקחים ונעשו שינויים ברמה הארצית והמקומית שנועדו לשפר את התנהגות האזרחים בחירום, תוך שימוש באמצעים חדשים ובטכנולוגיות חכמות. במסגרת זו, פיקוד העורף העלה באמצעי התקשורת תשדיר חדש המציג את מפת ההתגוננות המחודשת, המתייחסת לזמן הנדרש לתושב כדי להיכנס למרחב מיגון. מטרת הקמפיין היא שכל אזרח ידע את אזור ההתגוננות שלו (שם ומספר) וידע כיצד לפעול באזור זה בשעת חירום.

בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות ובמטרה לאפשר לאזרח לקיים שגרת חיים בשעת חירום, נותן פיקוד העורף לכל אדם אזור התגוננות משלו. "אזור ההתגוננות יאפשר לאזרח לקבל בשעת חירום את הנחיות שגרת החיים הרלוונטיות המותאמות לו, כמו קיום לימודים, התכנסויות והתקהלויות ועוד" אומרים בפקע"ר תוך שהם מגייסים למערכה את מיטב הטכנולוגיות הקיימות כיום בנושאי התראה והתרעה לציבור האזרחים, ובעזרת מפת ההתגוננות המחודשת הוא ממקד כל אזרח אל הנושאים הרלוונטיים לו באזור בו הוא נמצא. "טכנולוגיה זו מאפשרת לנו מיקוד בהתרעה לאזרח. רק אזרח שמצב החירום רלוונטי אליו יידרש להיכנס למרחב המוגן, ואילו יתר האזרחים יוכלו להמשיך בשגרת חייהם ובכך לשמור על הרציפות התפקודית ושגרת החיים" מבטיחים הם.

באגף הביטחון העירוני מפרגנים על המהלך החדש אך רואים חשיבות רבה בהתנהגות האזרח ומדגישים כי "היערכות מוקדמת של האזרח ומשפחתו היא המפתח להתמודדות נכונה בשעת חירום". בסבבי הלחימה הקודמים ראינו עד כמה הישמעות להנחיות הצילו חיים, במיוחד ב"צוק איתן" שבו התושבים גילו רמה גבוהה מאוד של בגרות ונטילת אחריות. "גם הפעם התושבים נקראים לדגל ומתבקשים לעדכן שכנים, במיוחד את אוכלוסיית המבוגרים או אלה שלא דוברים עברית, על מנת שיכירו את מפת ההתגוננות החדשה".

mapa

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*