מסע לזיכרו של בן וענונו

מסע לזיכרו של בן וענונו

בשנתם האחרונה בתיכון, בחרו תלמידי כתה י"ב בבית החינוך אמי"ת י' אשדוד לצאת לטיול שנתי אחרון, משמעותי ויוצא דופן, אותו עיצבו הם בעצמם, בשיתוף המורים לשל"ח והמחנכים. הטיול הוקדש לזכרו של בוגר ביה"ס בן וענונו שנפל במבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון, ואחותו רון היא תלמידת השכבה.
מנהל בית החינוך מר עידו אהרונוביץ', שהתלווה אל המסע שערכו תלמידי י"ב בבית החינוך אמי"ת י', לזכרו של בן וענונו הי"ד, מסביר כי "במקום ליהנות מאטרקציות כגון ספינות שייט, ארוחות גורמה ועוד, ביקשו התלמידים לעצב טיול אתגרי ומשמעותי בו תשולב גם תרומה לקהילה".

תלמידי השכבה פתחו את הטיול בנסיעה לילית מחצות ועד ארבע בבוקר לעיר צפת, שם קיימו תפילת שחרית חגיגית בבית הכנסת של האר"י הקדוש. משם המשיכו רגלית וצעדו עד פסגת הר מירון, שם ערכו הכרות עם דמותו של סרן אוריאל פרץ ז"ל, קצין בגולני שנפל בפעילות מבצעית בדרום לבנון בשנת 1998.

את הערב הראשון של המסע עשו התלמידים והמחנכים בחניון השטח של נחל עמוד, שם ישנו באוהלים ובישלו ארוחת ערב במו ידיהם. המסע בשמורות נחל עמוד וחורשת טל המשיך עד השעות הקטנות של הבוקר. "בחורשת טל ציפתה לתלמידים הפתעה, כאשר מפקד הפלוגה בה לחם בן וענונו ז"ל, חיכה להם וביחד עם לוחם נוסף שוחח איתם אודות התרומה המשמעותית למדינה בשירות הצבאי לפניו הם עומדים" מספר לנו אחד המורים שליווה את התלמידים.

אחד התלמידים ציין בהתרגשות "על המדשאה בשמורה הצפונית של חורשת טל, שמענו על המלחמה, על בן ועל חטיבת גולני. המפגש היה מרגש במיוחד כיוון שרבים מאיתנו הכירו את בן באופן אישי".

לאחר לילה נוסף של לינת שטח יצאו התלמידים להתנדב בבית אבות בקריית שמונה, שם הקדישו שעות של סיוע לקשישים, עזרה לצוות המקומי ומפגשים משמחים עם הקשישים. את החוויה של שילוב תרומה לקהילה במהלך טיול שנתי, סכמה אחת התלמידות: "באתי לתרום ואני מרגישה שמי שנתרם זאת אני".

לקראת סיומו של המסע ביקרו התלמידים במוצב תל פאחר, אתר מורשת קרב של חטיבת גולני שכבשה את המקום במלחמת ששת הימים. מנהל בית החינוך, עידו אהרונוביץ', המשרת כקצין במיל' בחטיבת גולני ואשר לחם ביחד עם החטיבה גם במבצע צוק איתן, ליווה את התלמידים בהסברים על החטיבה והמורשת שלה.

את המסע סכמו התלמידים בתל-חי, אל מול פסל האריה השואג וקברו של טרומפלדור, באמירה: "כל דור תורם בתורו למדינה – עם סיום 12 שנות לימוד להם זכינו, נתרום גם אנחנו את חלקינו בשנה הבאה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*