מנהיגים פורצי דרך

מנהיגים פורצי דרך

פיתוח מנהיגות בקרב צעירים אינה עניין של מה בכך. פרמטרים רבים נכללים בה, חלקם פרמטרים מולדים הקשורים בכישורים הטבעיים של האדם ואחרים נרכשעים בלימוד ושינון מתמיד. במקיף א' עשו זאת בדרך ייחודית, במסגרת הלמידה המשמעותית שמקדמים במערכת החינוך העירונית, תוך שימת דגש על היבטים חווייתיים המשפיעים על עיצוב דמותו של הלומד.

השנה, צוותי מקצוע ההיסטוריה של בית הספר בהובלת הרכזת אילנית מימון וצוותי המקצוע תרבות ישראל ותושב"ע בהובלת הרכזת אילנה פרץ, חברו יחד למטרה משותפת של למידה חווייתית, כך שבסופו של התהליך הופק מחזמר בו צפו תלמידי בית הספר ותלמידי כיתות ו' מבתי הספר "גאולים" "מגינים" ו"אחדות".

"על הבמה הועלו מחזות קצרות מחיי הלל הזקן, יאנוש קורצאק  אוסקר שינדלר,  חיים וייצמן, מנחם בגין, אריאל שרון,  עדה יונת ועוד…." אומרים בבית הספר ומודים לחבורת הזמר של בית הספר, בהפקה המוזיקלית של אורלי בן שבת, אשר ליוותה את המופע בריקוד ושירה המתאימים לכל אחת מהדמויות. כן שיבחו את התפאורה המדהימה של ראובן כהן ואנריקו חדד שהכניסה את כולם לאווירה המתאימה ויצרו את האימפקט הנכון למופעי הבמה.

כן הוצגה דמותו של אליהו הנביא המחבר בין שמים לארץ, אשר קישרה בין הקטעים השונים במחזמר והדגישה את התכונות החשובות בכל אחד מהמנהיגים, עד שלבסוף נחתם המופע בדבריו של אליהו לצופים "דעו לכם שכל אחד מהם היה פעם ילד (צעיר), כמוכם, לימדו מהם לשאוף רחוק והגשימו את עצמכם. אני מאמין בכם האמינו בכוחכם והצליחו."

ומה אומרים התלמידים על המיזם? "כל תהליך הלמידה עורר בנו סקרנות ורצון להבין מהי מנהיגות, מה סוד הצלחתם של המנהיגים? מה גורם להם לסחוף אחריהם את החברה או חלקים ממנה? מדוע ירצו בתפקיד כה קשה? ומה הופך אדם מן השורה  למנהיג שראוי  ללכת בדרכו?" אומרים הם ומדגישים "בעיקר למדנו לזהות באישיותנו תכונות שמהוות בסיס איתן  להעצמה אישית, תכונות מהן נצמח ונוביל  לשינוי".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*