קנגורו – תחרות המטמטיקה מגיעה לאשדוד

קנגורו – תחרות המטמטיקה מגיעה לאשדוד

שעשועון החידות העולמי, "קנגורו", מוגדר כפעילות המתמטית הכי גדולה בעולם, ומשתתפים בו מיליוני תלמידים בכ-60 מדינות ברחבי העולם. מטרתו העיקרית של השעשועון המרתק ושל התחרות הבינלאומית הנכללת במסגרת זו, הינה למשוך כמה שיותר תלמידים לעסוק בפתרון בעיות מתמטיות ולהראות להם שפתרון בעיות אינו מאיים ויכול להיות תהליך מאתגר ואף משעשע.

מזה כ-20 שנה שהשעשועון והתחרות מתקיימים במדינות שונות בעולם, ובה משתתפים יותר מ-60 מדינות ולמעלה מ-6.5 מיליון תלמידים בגילאים 7-16 נוטלים בו חלק. השם "קנגורו" ניתן לשעשועון משום שבהתחלה התחרות הייתה רק באוסטרליה ונהיתה פופולרית מאוד בקרב התלמידים האוסטרליים. החל מתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת, מתמטיקאים צרפתיים ארגנו את התחרות בצרפת ובה השתתפו כבר בשנה הראשונה כ-120,000 תלמידים. כך החלה הנדידה של השעשועון מגבולות אוסטרליה לצרפת ומשם לכל העולם.

השעשועון עומד על כך שהמתמטיקה יכולה להתאים לכולם ובודאי שהיא מעניינת, מאתגרת, משעשעת ומהנה כאחד. לא לחינם קבעו המארגנים את "מתמטיקה לכולם" או "מתמטיקה ללא גבולות", כסיסמה העיקרית של השעשועון, דבר המלמד הן על כוונות המארגנים ובעיקר על היקף המשתתפים בכל העולם.

ישראל (ביוזמתו של ד"ר מארק אפלבאום ובחסות האקדמאית של מכללת קיי, באר שבע) התקבלה לארגון הבין לאומי בשנת 2013, לפני כשנתיים, וב-2014, החלו התלמידים הישראלים לקחת חלק בשעשועון "קנגורו". אשתקד, בשנת הלימודים תשע"ד, כ-3,000 תלמידים משדה בוקר בדרום ועד לנהריה בצפון השתתפו בשעשועון.

על מנת לשמור על רמה אחידה של התחרות כל הבעיות לשעשועון נבחרים על ידי הוועד הבינלאומי ואלו מעבירים אותם אל המדינות המשתתפות. כך הגיעו הבעיות המתמטיות גם לבית ספר שז"ר, המשתתף שלנו בשעשועון הבינלאומי.

תלמידי בית ספר שז"ר המשתתפים זו השנה השניה בשעשועון, זכו גם השנה בחידון קנגורו העולמי במתמטיקה. "כבוד גדול הביאו תלמידנו לבית הספר ולעיר אשדוד" אומרת חגית כהן פנחס, מנהלת בית הספר בהרבה מאוד גאווה ומציינת לשבח את התלמידים הזוכים: אבישי לוי מכתה ב' זכה במקום הראשון, רומי גיגיאשוילי מכתה ג' זכתה במקום שלישי, ליאור עובדיה מכתה ה' זכה במקום השלישי ואטל גראואר מכתה ה' זכתה במקום הרביעי.

בתמונות: תלמידי שז"ר בפעילות מאתגרת ומהנה, תחת עיניהם הפקוחות של השופטים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*