מחווה למוסיקת הקסטות

מחווה למוסיקת הקסטות

יום ד' 8.6.16  |  שעה 21:00  |  המשכן לאמנויות הבמה  |  אולם: 189/219 ₪  |  יציע: 129/159 ₪

מופע מחווה לתקופת הזוהר של המוזיקה המזרחית בהשתתפות ישי לוי, זהבה בן, חיים משה, אלי לוזון, דקלון, נסים סרוסי, לירון עמרם.

מופע מחווה לתור הזהב של המוסיקה המזרחית בארץ, אשר שילב שפע תרבויות, עמים ומדינות. תקופת “הקסטות”, יצרה למעשה ז’אנר חדש שהגדיר את הישראליות, במדינה שקיבצה אליה עולים משלל תפוצות.

המוסיקה המזרחית-ים תיכונית – הכוללת בתוכה את המוסיקה הטורקית, יוונית, תימנית, מרוקאית ועוד – לא התקבלה במיינסטרים הישראלי של שנות ה 60- וה- 70. במהלך אותן שנים סבל הז’אנר מאפליה ממסדית ומהתנשאות תרבותית, ובמשך הזמן הפך מזוהה עם מאבקים אנטי ממסדיים של בני עדות המזרח כמו "הפנתרים השחורים".

pic 4

למרות זאת, ברחוב הישראלי הלך וגבר הביקוש לצלילים הים תיכוניים, ובתחילת שנות ה 70- החלו להקליט את החפלות שהתקיימו במסגרות פרטיות, באירועים ובמועדונים. השירים שהוקלטו הופצו בקלטות-שמע פיראטיות בכמויות קטנות בשכונות העיר תל אביב. באביב וקיץ 1975 יצאו לאור שני אלבומים של שתי הלהקות החשובות של אותה תקופה: "צלילי הכרם" ו"צלילי העוד"- והפכו למעשה לשני האלבומים הראשונים

של "מוסיקת הקסטות" הישראלית. שני האלבומים, ורבים שהגיעו אחריהם, עברו מיד ליד – וכך, אמנים שלא הושמעו אפילו פעם אחת ברדיו, הפכו לכוכבים המופיעים לילה לילה מול מאות אנשים ומעריצים שהגיעו מכל רחבי הארץ לשמוע אותם.

פסטיבל מדטירנה בהפקה מיוחדת עורך מופע מחווה לתקופה, עם הלהיטים הגדולים שלה – ובהשתתפות המוסיקאים המובילים שפעלו באותם ימים, או גדלו על ברכיה. את המופע מפיק מוסיקלית ניר מנצור (ברי סחרוף, שי צברי) שספג גם הוא בילדותו את צלילי השכונות על גבי סלילים.

בהנחיית שמעון פרנס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*