מה חשוב לדעת על ייבוש תת רצפתי?

מה חשוב לדעת על ייבוש תת רצפתי?

ישנם לא מעט גורמים שיכולים להביא לכך שרטיבות מצטברת מתחת לרצפות. הדבר יכול לנבוע כתוצאה מפיצוץ בצנרת המצויה מתחת לרצפות, הצפה בבית שגם לאחר שמייבשים אותה עלולה לגרום לרטיבות בשל העובדה שהמים חלחלו מתחת לרצפות ועוד. בכל מקרה שבו יש חשש שמים הצטברו תחת המרצפות, יש צורך לבצע כמה שיותר מהר תהליך ייבוש תת רצפתי מתחת לריצוף  שכן, אם לא עושים זאת, המבנה כולו עלול להינזק ולאחר פרק זמן כלשהו יהיה צורך לבצע שיקום מבנה יסודי ומקיף.

ייבוש תת רצפתי- במה מדובר?

הרצפה שלכם מכסה את המצע תחתיה, כאשר המצע המדובר יהיה לרוב עשוי מחול או סומסום ועל כן, אם מים מחלחלים מתחת למרצפות ומגיעים למצע המדובר, לרוב הוא יתקשה להתייבש באופן עצמאי ויהיה צורך לייבש אותו. המטרה היא שלאחר תהליך הייבוש המצע המצוי תחת למרצפות יהיה יבש לחלוטין ולא תהיה סכנה כלשהי שהרטיבות המדברת תיצור נזק כלשהו למבנה. חשוב להבין כי רטיבות כלואה עלולה להיות מאוד מסוכנת למבנה. תהליך הייבוש מתבצע כיום באמצעות כלים משוכללים שאינם דורשים את הרמת המרצפות כולם ומאפשרים לבצע ייבוש מקצועי בצורה מהירה ויעילה.

במי בוחרים לצורך ייבוש תת רצפתי?

הייבוש התת רצפתי צריך כאמור להתבצע על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. לא מדובר על שלולית או רטיבות כלשהי שתתייבש בעצמה ועל כן, יש לבחור באנשי מקצוע אשר ידוע כי הם עוסקים בתחום המדובר בצורה הטובה ביותר. כמובן שבכדי שהעבודה תתבצע ללא סיבוכים מיותרים, מעבר לעובדה שיש להקפיד על המקצועיות, הניסיון והוותק של אנשי המקצוע, יש צורך להקפיד על כך שהם יעבדו עם כלים מתקדמים ביותר שלא יגרמו לכם שכל המרצפות שלכם יצאו ממקומם ואחר כך יחזרו למקומם רק בשל תהליך הייבוש.

האם ניתן לבצע ייבוש תת רצפתי ללא הרמת המרצפות?

הדרך הארוכה והקשה יותר לבצע ייבוש תת רצפתי היא כאמור להוציא את כל המרצפות, לוודא כי המצע תחת המרצפות אכן רטוב ברמה שמחייבת התערבות ולאחר מכן לבצע את תהליך הייבוש. אולם כיום, ניתן לבצע את הפעולה בצורה קלה ונוחה יותר. ראשית כל, אם לא יודעים אם המצע אכן רטוב או לח, ניתן לקדוח חור קטן במקום נסתר במרצפות בכדי ליטול דגימה של המצע ולשלוח אותה למעבדה מיוחדת שתבדוק את אחוזי הלחות בדגימה. בהתאם לתוצאות שיגיעו מהמעבדה ניתן להחליט אם לבצע תהליך ייבוש או שלא לבצע אותו. בכל אופן, גם בכדי לבצע את תהליך הייבוש אין צורך להרים את המרצפות, אלא פשוט להזרים אוויר יבש וחם דרך החור שקודחים. לרוב נעזרים בצינורות ותנורים מיוחדים אשר הופכים את הפעולה המדוברת לנוחה, קלה, מהירה ויעילה יותר.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*