לקראת שנת הלימודים הבאה: מלגות לימודים לתושבי אשדוד

לקראת שנת הלימודים הבאה: מלגות לימודים לתושבי אשדוד

עיריית אשדוד ידועה בסיוע הרב שהיא מעניקה לסטודנטים תושבי העיר. מינהל החינוך בעיר מעודד את תושבי העיר לצאת ללימודים אקדמאיים וכדי להתגבר על חסמים כלכליים מציעה עיריית אשדוד מלגות לימודים שונות. יש לציין כי עיריית אשדוד נחשבת לאחת מהעיריות התומכות ביותר לסטודנטים ומאפשרת סיוע באמצעות מלגות, הלוואות נוחות ללא ריבית בשיתוף בנק לאומי, מוקדי סיוע וייעוץ בחינם לציבור הסטודנטים. כמו כן, כדאי לדעת כי הזכאות למלגה מעיריית אשדוד מותנית במספר קריטריונים ובראשם פעילות התנדבותית למען הקהילה, בהיקף  של 4-6 שעות שבועיות במהלך השנה.

השתתפות בפרויקטים חינוכיים וחברתיים

עיריית אשדוד מעודדת את תושבי העיר לרכוש השכלה אקדמית ומציעה מלגה המהווה כ- 50% מגובה שכר הלימוד בתמורה לפעילות חברתית וקהילתית בעיר. תוכנית המלגה מופעלת בשיתוף פעולה עם פר"ח ומתקיימת בשני אופנים עיקריים- במסגרת שעות הלימוד בבתי הספר או במסגרת פעילויות אחר הצהריים. חלק מהפעילויות פרטניות וחלקן קבוצתיות. על הסטודנט, תושב העיר אשדוד אשר עומד בקריטריונים, להתחייב ל- 4 שעות שבועיות ולהיקף של 116 שעות בשנה.

המלגה מחולקת לסטודנטים בשלוש פעימות במהלך שנת הלימודים, הפעילות מתחילה אחרי חגי תשרי ועם פתיחת שנת הלימודים האקדמית וסיומה בסוף שנת הלימודים של משרד החינוך. לאחר ההרשמה וראיון על ידי רכז המלגות בעיר נקבע שיבוץ הסטודנט במסגרות החינוכיות השונות, ביניהן בתי ספר בעיר, גני ילדים, מסגרות חינוך בלתי פורמאלי ומסגרות למבוגרים.

חשוב לדעת כי מלגה זו מיועדת גם לסטודנטים אשר לומדים או לנים מחוץ לעיר ולכן אינם זמינים לפעילות השוטפת לאורך שנת הלימודים. עבור אוכלוסיית הסטודנטים הזו נקבעו תוכניות ייחודיות המאפשרות להם להשתלב בפעילויות שונות בקיץ.

בנוסף, ניתן להגיש בקשה למלגות נוספות כגון- מעו"ף, משרד הביטחון, חיילים משוחרים, משרד החינוך ומלגות המיועדות לפי עדות, תושבי שיקום שכונות, מלגות ייחודיות לנשים ולדתיים ומלגות לפי מאפיינים חברתיים (מצב סוציו-אקונומי נמוך).

תוספת למלגה

כאמור, מלגת פר"ח הינה כחצי משכר הלימוד אך עיריית אשדוד בשיתוף פר"ח הקימו פרויקטים ייחודיים המזכים את הסטודנט המשתתף במלגה מוגדלת. יש לציין כי עיריית אשדוד מעוניינת לקדם את אוכלוסיית הסטודנטים ולכן מציעה מלגות מוגדלות על בסיס סוציו- אקונומי, עדתי, הצטיינות, מעורבות חברתית וקהילתית ועוד. השתתפות באחת מהתוכניות הבאות מאפשרת לסטודנטים תושבי אשדוד לקבל מלגה מוגדלת על סך 6,500 ₪-

  • ילדי אסירים
  • נכים
  • אחים לילדים עם צרכים מיוחדים
  • אחים לילדים עם אוטיזם
  • כבדי ראיה
  • ילדי החינוך המיוחד
  • ילדים להורים חרשים
  • אחים אקים
  • בני העדה הגיאורגית
  • חשיבה מתמטית

מלגות הצטיינות

מוסדות להשכלה גבוהה מעניקים מלגות הצטיינות ומלגות סיוע כלכלי בשיתוף עיריית אשדוד. סטודנטים תושבי אשדוד זכאים לקבל מלגות לתואר ראשון מדיקאנט הסטודנטים במסלול האקדמי המכללה למנהל וממוסדות נוספים. פרטים ניתן לקבל במוסד הלימודים בו לומדים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*