יקיר הנוער של אשדוד

יקירי הנוער

יקירי הנוער

11 יקירי נוער מאשדוד התמודדו על הפרס הנכסף אות יקיר הנוער של אשדוד. בסופו של דבר הפרס הוענק למר פיליפה זיבלמן, בטקס מחוזי מרשים שאשדוד אירחה. לטקס הגיעו משתתפים וצופים מ-24 רשויות במחוז. כן הוענק פרס המתנדב הצעיר. הזוכים יעלו לשלב הבא, לתחרות הארצית שתתקיים בסוף החודש.

אשדוד אירחה השנה את טקס הענקת אות יקיר הנוער ואות המתנדב הצעיר של מחוז דרום, במעמד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ראש מינהל חברה ונוער מחוז דרום מר אלי שטרית, המפקחת הרשותית רינה מסיקה, נציגי הרשויות המשתתפות, היקירים הנבחרים והזוכים ובני נוער מכל המחוז. הטקס המרגש היה שיאו של תהליך המציג את פניהם היפות של בני הנוער המקדמים מיזמים הקשורים בתוכניות כמו מעורבות חברתית פעילה, השייכות החברתית וחיזוק הגאווה המקומית.

אל האירוע המיוחד שהתקיים באשדוד, הגיעו נציגים מ-24 רשויות במחוז דרום ובהם נציגים מיישובים בדואים בנגב. אשדוד תרמה לכנס כ-100 משתתפים, נציגים מכל המוסדות והתנועות העירוניות והמועמדים לתואר יקיר הנוער יחד עם בני משפחותיהם. יתר המשתתפים שגדשו את אולם בית יד לבנים, הגיעו מכל היישובים במחוז והציגו את נבחריהם לתארים הנכספים.

אות יקיר הנוער הוא תואר שמוענק לאדם מבוגר שנבחר ע"י בני הנוער עצמם, לאחר שערכו שורה של פעולות מקדימות אשר נועדו לאתר את האדם המתאים לתואר. בני הנוער חקרו, תישאלו, אספו מידע, ערכו תצפיות והתחקו אחר מועמדים מומלצים שבמעשיהם ובפועלם מהווים דוגמא ומופת לאזרחות איכותית המעלה תרומה לסביבה ולקהילה. אל התחרות הוגשו 14 יקירים מ-14 רשויות במחוז שנמצאו ראויים ע"י בני הנוער במקום יישוביהם. באשדוד, 11 יקירים הגיעו לשלב האחרון והמרגש ולבסוף בחרו בני הנוער בפיליפה זיבלמן, מורה למתמטיקה באשדוד אשר יצא לגמלאות אך ממשיך ללמד את תלמידי מקיף ד' בהתנדבות.

רינה מסיקה, המפקחת המחוזית, מציינת כי התוכנית למעורבות קהילתית צמחה במחוז דרום ואשדוד היתה בה אחת הערים הפעילות ביותר. במשך הזמן התרחבה התוכנית והתפשטה לכל הארץ וכיום היא פועלת ביישובים רבים. "אות יקיר הנוער הינו חלק מהתוכנית כך שהזוכה מאשדוד עלה כעת לשלב הבא, לשלב התחרות הארצית שתתקיים בסוף החודש (25/1/15)" סיכמה.

לאירוע שהתקיים באשדוד היו כמה שותפים: מינהל החינוך של עיריית אשדוד, תחום נוער וצעירים בחברה העירונית לתרבות הפנאי ומינהל חברה ונוער מחוז דרום. האירוע הוא שיא של פעילות חינוכית המתקיימת במסגרת התוכנית למעורבות קהילתית, והיא כוללת גם מתן פרס הצטיינות למתנדב הצעיר. גם כאן יש לנו זוכה: קרן יוספשוילי ממקיף ד', יו"ר מועצת הנוער העירונית, זכתה בתואר המכובד והיא תייצג אותנו בשלב הארצי.

ד"ר יחיאל לסרי השתתף במעמד המכובד ושיבח את כל העושים במלאכה. הוא הודה לבני הנוער על פעילותם ומסר תודה מיוחדת לכל המועמדים לאות יקיר הנוער, הפועלים למען הקהילה, בהתנדבות, איש איש בתחומו. מר אלי שטרית, מנהל מינהל ונוער מחוז דרום, בירך אף הוא את בני הנוער ואת המארגנים וציין את תרומת המתנדבים לחוסנה של הקהילה בהוותם דוגמא אישית לאזרחות טובה.

בתמונה: המתמודדים הצעירים על תואר המתנדב הצעיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*