למה חשוב להקפיד לרכוש עבור העובדים ציוד בטיחותי מתאים?

למה חשוב להקפיד לרכוש עבור העובדים ציוד בטיחותי מתאים?

כל אדם צריך לנהוג באופן זהיר בכדי להגן על עצמו מפני פגיעה או תאונה. במקומות העבודה, לעומת זאת, האחריות לבטיחות העובד ולשלומו מוטלת לא רק על העובד עצמו אלא גם על המעביד.

מבחינת המעביד, קיימת לא רק חובה אנושית או מוסרית לספק לעובדים תנאי עבודה נאותים ואמצעי הגנה חשובים. עובד שעובדיו יפגעו בשל מחסור בציוד הגנה עשוי להיתבע בשל אי קיום חובה בהתאם לחוקי עבודה, בשל התנהגות רשלנית ובשל סיבות נוספות. תביעה יכולה להביא לנזקים כלכליים, לנזקי מוניטין ואפילו לסגירת עסק או לפשיטת רגל.

מינימום תאונות, מקסימום ביטחון

על מנת להגן על העובדים בצורה המתאימה והראויה, על מנת לעמוד בכל הדרישות של כללי המקצוע, החקיקה והתקנות של רישוי עסקים, חשוב לרכוש מוצרי מיגון שונים. במפעלים, באתרי בניה, במוסכים ובכל מקום עבודה אחר – חייבים מעסיקים ומנהלים לספק לעובדים ציוד בטיחותי המתאים לסוג עיסוקים.

במקביל, חשוב מאוד שהמעסיק לא רק יספק ציוד בטיחות התואם את ביצוע המטלות השונות של העובד אלא גם שינקטו צעדים שיבטיחו את השימוש הנכון באותו הציוד ואת ההקפדה הכללית על תקנות הבטיחות.

ציוד בטיחות לכל עובד

סוגי העיסוק השונים והתפקידים השונים מביאים לכך שחייבת להיות התאמה בין ציוד הבטיחות שרוכשים לבין הסיכונים שעימם מתמודד העובד. מוצרי בטיחות ראויים לציון יהיו:

  • פתרונות למימון השמיעה והאוזניים – אמצעי מיגון השמיעה יותאמו לרמות הרעש במפעל או בכל אתר אחר. ישנם מקרים שבהם ניתן להסתפק באטמים לאוזניים אך לעיתים יהיה טוב יותר לעשות שימוש באוזניות מיוחדות. ישנם גם אוזניות עם מערכת דיבור ושמע (מערכת קשר) שבאמצעותה ניתן להעביר ולקבל הוראות בסביבה רועשת במיוחד.
  • פתרונות למיגון נשימה – עבודה בסביבה עם אבק, חומרים רעילים או נדיפים מחייבת נקיטת אמצעי זהירות והגנה על מערכת הנשימה והריאות. אמצעים מתאימים יכולים להיות מסיכת פנים חד פעמית, מסיכות עם מפוח פעיל או מסנן אקטיבי.
  • פתרונות למיגון הראש – אמצעי מיגון לראש חשובים מאוד כאשר קיים סיכון של נפילה מחד וסיכון של חבלת מכה או חבלה מחפצים שונים מאידך. ישנן קסדות שמגינות על הראש בלבד, קסדות עם הגנה משולבת ומיוחדת לאוזניים וקסדות המשולבות עם מערכת של הגנה נשימתית ועוד.
  • פתרונות מימון נוספים יכללו אמצעי הגנה לעיניים (למשל משקפי מגן, מסיכות ריתוך), כפפות להגנה על הידיים או נעלי עבודה קשיחות וכן ביגוד מגן וסרבלי עבודה.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*