מצטרפים להגברת הביטחון

מצטרפים להגברת הביטחון

קבלנים ומנהלי אתרי בניה מצטרפים אל מערך הביטחון העירוני ותורמים את חלקם להגברת תחושת הביטחון בקרב הציבור. בישיבה שזימן מנכ"ל העירייה הוסכם על שורה של פעולות שנועדו להגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים ובעיקר לשמור על ילדי אשדוד. בישיבה השתתפו גם מפקד תחנת המשטרה, קב"ט העיר, נציגי ועד ההורים העירוני ונציגי המינהלים.

בהתאם להנחיית ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, כינס מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי פורום גדול של קבלנים ומנהלים בכירים בעירייה על מנת לדווח להם על פעולות העירייה, לאור המצב הביטחוני, ולרתום אותם לפעילות משותפת ומתואמת, שתסייע בהגברת תחושת הביטחון והחוסן הקהילתי. הכנס התקיים אתמול, יום שני (12/10/15) באולם מועצת העיר, ולמשתתפים ניתנה האפשרות להתייחס, להעלות רעיונות והצעות ייעול ולהשתתף בדיון.
בכנס המיוחד השתתפו: רה"ע ד"ר לסרי ומפקד תחנת המשטרה סנ"צ נועם שקל. מנכ"ל העירייה וקב"ט העיר. נציגי ועד הורים עירוני. ראשי מינהלים תפעול הנדסה וחינוך. מנכ"לית הרשות למאבק בסמים והתמכרויות. נציגי חינוך ואגף הביטחון. קבלנים ונציגי חברות בנייה. נציגים וגבאי בתי כנסת בבנייה.
לאחר דברי הפתיחה של מנכ"ל העירייה והצגת המשמעויות שתיגזרנה מהמפגש, סקר קב"ט העיר מר אריה איטח את הנעשה בעיר. איטח תיאר את גל הטרור המכה בכל הארץ וציין כי לאור המציאות הביטחונית, ביצע רה"ע הערכת מצב עם מפקד תחנת המשטרה ועם קב"ט העיר וביקש לחדד את ההנחיות והפעולות להגברת הביטחון האישי של תושבי העיר. בעקבות הנחיה זו פעלה העירייה לתגבור יחידותיה, כאשר בראש מערך הביטחון עומד מפקד תחנת המשטרה הפועל בשיתוף ובתיאום עם גורמי העירייה. איטח הבהיר כי עיקר הדגש מושם על מוסדות החינוך וגני הילדים ולמרות שעל פי הנחיות משרד החינוך אין מאבטחים את כל גני הילדים ע"י שומר בשער, אגף הביטחון העירוני באשדוד פיתח מערך ביטחוני שמאפשר מתן מענה מידי של עד 4 דקות לקריאת חירום.
"העיר חולקה לששה אזורי פעילות ולכל אזור הוקצה כח שיטור וביטחון וציוד נדרש ולמעשה אנו פועלים תחת הנחיות לשעת החירום" אמר איטח וציין "הוצאנו פקודה מסודרת. כל מינהלות הרובע שלנו משולבים במערך הפעילות. כך גם יחידת המתנדבים, מערך הפיקוח העירוני והשיטור העירוני, כאשר המוקד העירוני מסנכרן את כולם וגם הפעם פתחנו במוקד את החפ"ק המשותף, האחראי על ביצוע ותיאום שוטף עם המשטרה". לסיום דבריו סיכם "נכון לרגע זה אנחנו סגורים בצורה מיטבית בכל המרחב העירוני כאשר על כל ניידת יושבים פקח עירייה ושוטר".

סנ"צ נועם שקל נתן סקירה כללית בדגש על אשדוד והסביבה. הוא דיבר על הפח"ע העממי שאיש אינו יודע מהיכן ומתי הוא מגיע. אין מודיעין מוקדם ולכן פעולת טרור כזו יכולה להיות די מפתיעה. "עד היום למעלה מאלפיים קריאות טופלו על ידינו. מדובר בכמות לא שגרתית של קריאות המצביעה מצד אחד על ערנות אזרחית אך גם על חשש אזרחי" אמר והדגיש: "אנחנו מתואמים יפה עם הביטחון בשוטף וגם בחירום". סנ"צ שקל ציין כי אנו מתבססים כרגע על הכח הקיים ומכאן החשיבות לכל מאבטח ולכל מתנדב. בסופו של דבר המאבטח במוסדות חינוך יכול בהחלט להגיע לסיטואציה שבו הוא ישתמש בנשקו ולכן חשוב שיוסבר לאנשים מה הנוהל וכיצד לעשות שימוש נכון בכח שברשותו.

דגש חזק הושם על אתרי הבניה. "באתר בניה הסמוך לאתר ילדים יבוצעו כל הבדיקות על מנת להבטיח את שלום הילדים" אמר והזהיר מפני לקיחת החוק לידיים ופעילות אסורה נגד בן מיעוטים שאינו מסכן איש. "חובה לשמור על כבוד האדם ולתת לכוחות הביטחון לפעול כחוק".
בסבב התייחסויות מפורט יכלו הדוברים לשתף את הפורום ברעיונות ובתחושות מהאווירה הציבורית. מנהל המוקד העירוני דיווח על פניות הציבור ורצון התושבים להימנע מחיכוך עם בני מיעוטים. יו"ר ו. הורים דיברה על חצי השעה הראשונה שבה ילדים מגיעים לזמן שזהו צוואר בקבוק והשערים פתוחים. אחד הקבלנים ציין כי הפועלים בני המיעוטים אינם ישנים באתר הבניה אלא בדירות שכורות כחוק ואחד מגבאי בתי הכנסת קרא לכולם לשאת באחריות משותפת ולפעול במסגרת הקהילתית על מנת להבטיח את הביטחון. "אין להטיל הכל על המשטרה או העירייה. זה הבית שלנו ויש לשמור עליו, ביחד" אמר. כן הוצגו פתרונות ע"י מינהל החינוך ומנהלת גני הילדים והגברת הסיורים והנוכחות באתרים שונים בעיר.

ראש העיר ד"ר לסרי התייחס לדברים וציין כי המפגש נועד לרתום את כל הכוחות לשיתופי פעולה ולהגביר את תחושת הביטחון בציבור. "היכולת שלנו לפעול בצורה מיטבית ולהשיג את תחושת הביטחון שאנו מבקשים היא בשיתופי פעולה ביננו. כל גורמי העירייה מפגינים נוכחות ובולטות באמצעות אפודים זוהרים ובערנות מלאה לסביבה. הם מסתובבים בשעות הלימודים בסמוך למוסדות החינוך, במקומות הומי אדם ובמוקדי פעילות בולטים, והבקשה שלנו היא לרתום את כל האזרחים לפעילות" אמר והדגיש כי מרבית אירועי הטרור שהיו עד כה סוכלו ע"י אזרחים ערניים שהגיבו מהר ונכון. "כך גם הצפייה מתושבי העיר – ערנות ונשיאה באחריות". כמו כל מנהיגי המדינה גם ד"ר לסרי שותף להבנה כי איש לא יודע כמה זמן יימשך המצב ולכן "יש לקחת בחשבון גם אפשרות למערכה ממושכת" אמר. באשר לסוגיית החיכוך עם בני מיעוטים הדגיש ראש העיר כי "יש למצוא את האיזונים בין הגברת תחושת הביטחון לשמירה על הערכים והכבוד שלנו לכל אדם. אנחנו חייבים לנקוט בכל הפעולות כדי להבטיח את שלום התושבים אבל מאידך חייבים להיזהר שלא להידרדר למחוזות של פגיעה באדם חף מפשע רק בשל היותו בן מיעוטים" אמר והודה לכל אחד מהמשתתפים בכנס על שיתופי הפעולה ועל הרצון המשותף לכולנו לשמור על בטחון התושבים.

מנכ"ל העירייה מר אילן סיכם את המפגש בהחלטות הבאות:

  • קב"ט העיר ירכז את הפעילות מול הקבלנים ויערוך הדרכה מסודרת לכל מנהלי אתרי הבנייה על מנת לחדד את כללי ההתנהגות הנדרשים בימים אלה.
  • הקבלנים מצדם ימסרו את כתובות המגורים של פועלים הנמצאים כאן באישור ויתבקשו לצמצם את החיכוך עם התושבים עד למינימום האפשרי.
  • חל איסור מוחלט על לינת פועלים באתרי בנייה.
  • תוגבר הנוכחות של הכוחות בשטח ויושם דגש על בולטות באמצעות אפודים זוהרים.
  • יש הערכה רבה לציבור המתנדבים הנוטלים חלק בפעילות הביטחונית. תצא קריאה נוספת לעידוד מעורבות ציבורית רחבה יותר.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*