כשצהוב פוגש אדום: מוצ"ש מכבי אשדוד מול האדומים אביב

כשצהוב פוגש אדום: מוצ"ש מכבי אשדוד מול האדומים אביב

שתי קבוצות יעלו במוצאי השבת הקרובה (20:30) לאולם "הקריה" באשדוד, במסגרת המחזור העשירי של ליגת ווינר-סל, כשהן ניצבות במצב לחץ לא פשוט מבחינתן. מכבי "קפלן" אשדוד באר- טוביה תארח את הפועל תל אביב וקהלה הרב, למשחק שהקבוצה שתצא ממנו עם ניצחון מתוק, תשיג לא מעט אוויר שבעיקר אטום בתוך הלחץ הגדול בה היא נמצאת.

אין זה סוד שהחבורה בצהוב של מאיר טפירו נמצאת בחודשיים האחרונים בשפל מדרגה מסויים מבחינתה בכל מה שקשור למשחקיה במסגרת הליגה, והיא כמובן מצפה בכיליון עיניים לחזור לנצח לאחר שלושה הפסדי ליגה רצופים, כשהאחרון היהה רק ביום שני האחרון במשחק החוץ באילת.

בכלל מכבי אשדוד הואילה להשיג ניצחון בודד אחד בשבעת משחקיה האחרונים, זאת לאחר פתיחת עונה מרשימה בה השיגה שני ניצחונות במחזורי הפתיחה של הליגה.
הפועל תל אביב של שרון אברהמי אמנם ניצבת במאזן חיובי עד כה בליגה, חמישה ניצחונות לעומת ארבעה הפסדים.

jer1

אך ההפסד האחרון עבורה בבית להפועל חולון לאחר הארכה, גרם ללא מעט שמועות בכלי התקשורת השונים, לפיהן הפסד נוסף של אברהמי שמעמדו בקבוצה מעורער, עלול לסיים את דרכו כבר עוד לפני סיום הסיבוב הראשון של הליגה הסדירה. אחד השחקנים שיקוו לעלות חיוך על פרצופו של המאמן האנרגטי של הפועל תל אביב על הקווים, הוא הגארד המוכשר אלאנדו טקאר, שעד כה נחשב לאחד הסקוררים המובלים בליגה, ונחשב לאחד ממוציאי הפועל העיקריים של האדומים.

מבחינה מקצועית בצד הצהוב, מאיר טפירו עדיין משווע לאיזון בין כלל שחקני הסגל שלו. חוץ מהמחזור הראשון בהם הציגו כל שחקני הקבוצה משחק ראוי לעין מול מכבי קרית גת, בשאר משחקי הליגה אנו מקבלים לפרקים משחק טוב של החברה הישראלים והצעירים של הקבוצה, ודווקא במשחקים האחרונים מי שנותנים את הטון הם השחקנים הזרים ברוסטר, כשבראשם צ'ייס סיימון ודניאל יואינג שנכנסים אט-אט לעונה ומתחילים להתאקלם.

_TP_1750

באשדוד יודעים שעל מנת לנצח קבוצה בעלת סוללת שחקנים מרשימה כמו של הפועל תל אביב במוצאי שבת, יש לקבל ערב כדורסל טוב ומהנה מלא מעט משחקני הקבוצה.
מי שעד כה במהלך העונה שומר על יציבות חיובית מבחינתו, הוא הסנטר ג'ייק כהן שממשיך לגלות יכולת גבוהה מתחת לסלים עבור הקבוצה מעיר הנמל, לעומתו מי שעדיין לא בטוח שיהיה לרשותו של טפירו בשבת הקרובה,הוא הסנטר קליסטוס אזיוקו שסיים את חוזהו המוארך, ובהנהלת הקבוצה ממשיכים לתור במאמצים רבים על מנת למצוא מחליף ראוי לאמריקאי-ניגרי המאכזב.

המספרים בין שתי הקבוצות מספרים שמתוך אחד עשר התמודדויות לאורך ההיסטוריה בין המועדונים, רק בשלושה הצליחה מכבי אשדוד לצאת עם ידה על העליונה. האחרון שבהם שמייד נעבור אליו, היה במהלך הסיבוב הראשון בעונה שעברה, אז גברה אשדוד 91-86 על האדומים מתל אביב, כמשחק הזכור לכולם במיוחד מצידו של אייזאה סוואן שהיה בערב ענק מחוץ לקשת.

player to watch:

אחד השחקנים הצעירים והמבטיחים שיש לכדורסל הישראלי להציע בשנים הקרובות, הוא הרכז הנהדר של הפועל תל אביב,תמיר בלאט. בלאט ג'וניור שכיכב בקיץ האחרון עם נבחרת העתודה של דן שמיר, חווה עד כה עונת המשך טובה ונהדרת בצד האדום של תל אביב, ושיעורי הלימוד אותם הוא מקבל בכל שבוע ושבוע מהרכז המוביל והמנוסה רביב לימונד, רק הופכים את בלאט הצעיר לשחקן המשתפר מרגע לרגע. בלאט בעיקר פיתח בקיץ האחרון את יכולת הקליעה שלו מטווח השלשה, ואם באשדוד רוצים לשים את האצבע בנוגע לאחד המפתחות לעצירת משחק המעבר השוטף של הפועל תל אביב, הרי שאחד מהם הוא עצירת הנער המוכשר

שמעמיד ממוצעים ש לכמעט 8 נקודות ו6 אסיסטים למשחק.

Match-Up:

הראש בראש הפעם יעמיד בין שני השחקנים בעמדה מספר 2 משני צידי הפרקט. מצד אחד זהו אדריאן בנקס מהפועל תל אביב ודניאל יואינג מאשדוד. אדריאן בנקס שהגיע בתחילת העונה לקדנציה שלישית בארץ הקודש, לאחר שכיכב בנתניה ובגליל הרחוק, נמצא עד כה בעונת סימן שאלה עבורו. לצד משחקים טובים בהם מעמיד סקור גבוה של נקודות, לבנקס יש גם לא מעט נפילות תרתי משמע עד כה העונה. בצד הצהוב של אשדוד, דניאל יואינג מתחיל לחזור לאותה היכולת ממנה ציפו אנשי אשדוד כשהביאו את הגארד המנוסה בתחילת העונה, ושני השחקים האלה יהיו חייבים לתת תצוגה מרשימה,בכדי להעניק לקבוצתם קצת אוויר לנשימה ושיחרור מד הלחץ שנאגר בשבועות האחרונים.

בחזרה להיסטוריה:

בין 11 המפגשים בין מכבי אשדוד באר-טוביה להפועל תל אביב, אחד המשחקים הזכורים הוא זה מהעונה שעברה. אז מכבי אשדוד של צביקה שרף שידעה את אחת מציוותי הגארדים הטובים שהיו לה בשנים האחרונות, ציוות שכלל את גארט וסוואן. אירחה את הפועל תל אביב לפני עידן נייט רובינסון. המשחק שהלך צמוד כמעט לכל אורכו, שמצד אחד כריס אוואנס כיכב עם כמה סלים גדולים בצד האדום כמה רגעים לפני עזיבתו את הקבוצה, כבר היה בטוח שהוא מוביל את קבוצתו לניצחון, אך מי שעמדו מנגד היו ה"טריו" החזק והאיכותי של הצהובים בעונה שעברה, תומס, גארט וסוואן, שבעוד ערב סולידי וגדול מבחינתם, שמרו את הנקודות באולם "הקריה". את אותו המשחק סיים סוואן עם 30 נקודות, ועם ערב קליעה אדיר מחוץ לקשת של 6 שלשות מעשרה ניסיונות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*