כנס עתודה למצטייני העיר

כנס עתודה למצטייני העיר

כנס העתודה העירוני, אליו הוזמנו תלמידי י"ב מצטיינים תושבי אשדוד שאותרו על ידי צה"ל, אשר התקיים במרכז "כיוונים", זכה להצלחה רבה, למרות מזג האוויר הסוער. בכנס נכחו כ-200 תלמידים פוטנציאלים שהגיעו עם הוריהם הגאים להתרשם מהתוכנית המיוחדת.

תוכנית "עתידים", הפועלת במסגרת העתודה האקדמית והטכנולוגית של צה"ל, מאפשרת למצטיינים בוגרי כיתה י"ב מהפריפריה, לדחות את גיוסם ולרכוש השכלה במיטב המוסדות להשכלה גבוהה בארץ. בסיום הלימודים משרתים הבוגרים במערכים המקצועיים וביחידות הטכנולוגיות המובילות בצה"ל, במקצוע אותו למדו, וכך צוברים ניסיון מקצועי שיבטיח את עתידם.

בכנס השתתפו ראש מנהלת "עתידים", סא"ל אורן בר, שהסביר בהרחבה על המסלול ומשמעויותיו, הממונה על תיק החינוך מר יהודה פרנקל וראש מנהל החינוך מר אריה מימון, שבירכו את התלמידים המצטיינים ועודדו אותם להירשם לתוכנית. הכנס נערך במסגרת מסע היישובים השנתי של "עתידים", במסגרתו מקיימים ראשי "עתידים", יחד עם בוגרי התוכנית המשולבים במערך צה"ל במקצוע אותו הם למדו, ביקורים ביישובי הפריפריה המשתתפים בתוכנית.

המתקבלים לתוכנית זוכים להטבות שונות, כגון מענק שכר לימוד בגובה 8,500 ₪ בשנה, מחשב נייד, חניכה חברתית ואקדמית ופעילויות העשרה וימי כיף בחופשות הקיץ. בנוסף, ישנה אפשרות לקבלת מלגת קיום (בהתאם למצב הכלכלי).

כמו כן, כחלק מהשתייכותם לעתידים, מחויבים הסטודנטים בתוכנית "עתידים" בפעילות קהילתית, אשר יוצרת מעגל עשייה שהמשכו הן בפעילותם כקציני צה"ל לעתיד והן כאזרחים מעורבים ומשפיעים בחברה הישראלית. "אצלנו, באשדוד, הסטודנטים מעורבים בפעילות מרכז הצעירים "כיוונים" ובמסגרתה הם עורכים פגישות יעוץ אישיות עם תלמידים פוטנציאלים לתוכנית ומלווים אותם לאורך כל תהליך הרישום, מרגע ההזמנה לכנס עתודה ועד להרשמה ולקבלה לתוכנית" אומרים ב"כיוונים". במינהל החינוך מציינים כי "בשנים האחרונות אשדוד הינה העיר המובילה במספר התלמידים המתקבלים לעתודה", והביעו תקווה "לשמור גם השנה על המקום הראשון עם תלמידים איכותיים ומצטיינים רבים שיתקבלו לתוכנית".

נונה אלטמן, מנהלת מרכז הצעירים "כיוונים", ברכה את הצעירים בכנס: "אני רואה מולי בני נוער איכותיים בעלי נתונים גבוהים ששואפים גבוה למען עתידם ועתיד המדינה. אני מאחלת לכם בהצלחה ומבטיחה שנמשיך ללוות אתכם גם בעתיד באמצעות מרכז הצעירים "כיוונים".

ההרשמה לתוכנית העתודה פתוחה עד סוף פברואר. לפרטים נוספים ניתן לפנות למרכז צעירים "כיוונים" 08-8604028, שלוחה 5 , או באתר האינטרנט www.kivoonim.org.il

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*