כל מה שצריך לדעת על גישור – חיפה והסביבה

כל מה שצריך לדעת על גישור – חיפה והסביבה

הליך גישור הוא אמצעי ליישוב סכסוכים. הוא נחשב להליך אלטרנטיבי כי הוא מהווה אלטרנטיבה להליך המסורתי דרך בתי המשפט. הליך גישור מבוסס על דו-שיח בין שני הצדדים ולא על קביעת שופט. במאמר שלפניכם נתאר את יתרונותיו של הליך הגישור ואיך מוצאים מגשר. אתם מוזמנים לקרוא.

עקרונות הליך הגישור

הבוחרים בגישור צריכים לדעת כי ההסכם אליו יגיעו מקבל תוקף של פסק דין בבית משפט, ולא ידרשו מהם הליכים משפטיים נוספים.

הליך גישור חיפה לא נועד לקבוע מי צודק ומי לא, אלא מאפשר לצדדים לשמוע את הצד השני, להכיר ולהבין את המניעים שגרמו לכל אחד מהם להיכנס לסכסוך, ולהביא אותם לידי הדברות והבנה. בסוף הליך הגישור מוצאים הצדדים את הדרך שתביא לסיום המחלוקת ביניהם.

בנוסף ליישוב הסכסוך, גישור גם מאפשר מניעת אלימות וסכסוכים והגעה לשיתוף פעולה פורה בעתיד.

מה היתרונות של הליך גישור?

  • זהו הליך זול ומהיר לעומת תהליכים המתקיימים בבית המשפט. בכוחו לפתור סכסוכים מורכבים ביותר בעלות נמוכה באופן משמעותי מזו של הליך משפטי.
  • הוא נעשה באווירה נעימה.
  • אין מנצחים ואין מפסידים. אינו מותיר את אחד הצדדים מאוכזב ונקמני. שני הצדדים מגיעים להסכמה משותפת ואין מישהו ש"מחליט עליהם".
  • כל צד יכול לעצור את ההליך מתי שהוא רוצה. מדובר בהליך וולונטרי, כלומר, אף-אחד לא מחייב את אחד מהצדדים להשתתף בו.
  • אין מתווכים ואין בירוקרטיה. זה רק שני הצדדים והמגשר.

 

כיצד בוחרים מגשר?

כדי לבחור מגשר יש לשים לב לשלושה אלמנטים מרכזיים: ניסיונו של המגשר, החיבור עימו ותפיסת עולמו.

  • ניסיון – הגישור הוא תהליך מורכב, לכן הוא דורש הבנה במגוון רחב של היבטים הקשורים לסכסוך עליו הוא אמור לגשר. ביניהם אלמנטים רגשיים, כלכליים, משפחתיים, משפטיים ועוד. ככל שיש למגשר יותר ניסיון כך הוא יכול לעזור לשני הצדדים במתן פתרונות יצירתיים ובהגעה להסכמות מתאימות יותר.
  • חיבור עם המגשר – המגשר נחשף לסודות כמוסים, לצרכים ולרצונות של כל אחד מהצדדים וחשוב שיהיה בו אמון מלא. במקרים בהם אחד הצדדים אינו בוטח במגשר, ההליך ייתקע ולא יגיע לתוצאות מיטיבות.
  • תפיסת עולמו של המגשר – לכל מגשר יש תפיסת עולם על-פיה הוא פועל. יש מגשרים המכוונים את הצדדים לקבל החלטות בהתאם למה שמקובל, כשזה לאו דווקא מתאים להם באופן אישי. יש מגשרים שינסו לכוון להסכם תבניתי ויש מגשרים המאמינים שזכותם של הצדדים להגיע להסכמות העונות על צרכיהם האישיים. כדאי לבחור במגשר שנקי מסטראוטיפים ומתרכז רק במה שנכון לכל אחד מהצדדים.

כדאי להיפגש עם מספר מגשרים ולראות מי הכי מתאים, או לחילופין לפעול על בסיס המלצות. חשוב לזכור כי המגשר אינו בורר ואינו שופט. הוא לא מכריע, אלא עוזר לשני הצדדים להגיע להסכמות משותפות.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*